jollycatman написа:Aimbotfan написа:Може някои неща да се припокриват, но ето какво са измъдрили англичаните по повод икономичното каране.
Ето превод от книжката на Haynes за Passat B6 Diesel..............
Мисля, че това, което е постнал колегата изчерпва темата и всякакви други коментари са излишни.

....освен това,че е доста старо(чел съм го в далечната ми младост)......и ,че някои неща при съвременните автомобили не са така на практика!!!!
Масло: използвайте качествено масло с най-ниският възможен вискозитет. Проверявайте често нивото и внимавайте да не препълните системата....
пълна глупост!използва се масло съгласно спецификацията за ДВГ-то!!!Маниер на шофиране
Ускорение: Ускорението използва повече гориво, спрямо това да се подържа една постоянна скорост. Най-добрата техника за съвременните коли е да се ускорява до желаната скорост, със сменяване на предавките навреме, без излишно да се претоварва двигателя....
Общи приказки от 1001 нощ!...не се споменава за разликите при каране на карбураторен ДВГ,моноинжекцион,многоточков инжекцион,FSI,турбобензин,турбодизел и т.н...а те са доста големи!!!!Автоматична трансмисия: При спряло състояние използвайте позиция N или P. ..
и какъв е смисълът тогава на автоматика при градско каране????Споделяне на колата: Помислете да ходите на работа с колеги или по магазините. Дори и веднъж седмично, това ще окаже влияние....
това няма нищо общо с икономичното шофиране!!!Пести пари но от спиране,а не от каране на автомобила!Пускане по инерция; Спускането по инерция с изгасен двигател е много опасно. Усилието, необходимо да се натиснат хидравлични спирачки и да се завива се увеличава, при загасен двигател. Има голяма опасност от загуба на управление. Във всеки случай, съвременните инжекционни двигателни системи автоматично спират горивоподаването при спускане на предавка без да е натиснат педала на газта......
поредната неточност!!!ППХ е познато отдавна още при карбураторите и не е по-малко ефективно!А за икономиите от карането на изключена скорост има доста спорове за и против!Премиум гориво: Повечето големи бензиностанции имат горива с добавки и т.н., които са с няколко стотинки по-скъпи, спрямо нормалните. Това до колко са по-добри е спорно, но се смята, че ако тези горива подобряват икономията, то спестените пари, няма да са толкова много, че да оправдаят по-високата им цена......
пълна заблуда!!!Особено за България!!! Скорост: Двигателя е най-ефикасен, когато е натоварен при обороти, при които има максимален въртящ момент.... ......
най-ефикасен,но не и най-икономичен!!
Гориво от местна бензиностанция: Може да е по-евтино, но дали е по-добро? Големите вериги бензиностанции, твърдят, че техните горива съдържат добавки, които намаляват, натрупването на нагар и други нежелани износващи ефекти върху двигателя. Един компромис е, на 3-4 пълни резервоара от голяма верига, да се сипва един от местна бензиностанция.....[b]кой ли вярва на това?????Гасене при спряла кола: Загасете двигателя, ако има изгледи да престоите 30 и повече секунди на едно място. Това е добре както за природата, така и за джоба ви. Имайте предвид, че честите паленета, износват акумулатора и стартера.....!!!.....
ето това пък е най-лошия съвет особено за големите градове!!!да гасиш и палиш колата на всеки светофар или задръстване е БЕЗУМИЕ....
смяната на стартер,бендекс и акумулатот ти изяжда всички икономии,че дори повече!!!!