Как да караме икономично TDi двигател?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот joker » Чет 16 фев 2012 20:51


Gal написа: :търсачкаа
110-120 за лява лента си е живо подмотаване, при положение, че може да караш поне със 140 вече! За мен и ти си спестяващ, и то в лява лента, ама не оревах форума. Аз нямам пишка за мерене, а и с повече от 200 не съм карала. И коя е тая магистрала точно, щото освен зимата при лоши условия, не се сещам да съм виждала такива масови спестители? Сигурно карате по некви магистрали, дето не ги знам :shock :lol:

:да: :да: :да: то 110-120 за ТДИ и в дясната лента не са кой знае какво,но в лява лента НА МАГИСТРАЛА с по-малко от 140 наистина какъв е смисъла да се навлиза...Аз карам най-често по "Хемус" и там рядко срещам в дясната лента някой да кара с по-малко от 110-120 ...Но съм забелязъл,че за ТДИ-то това е един от най-икономичните диапазони за магистрала...хем имаш икономия при подържане на скоростта хем имаш динамика за изпреварване дори и на 5-та(около 2200 об/мин)...




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот rmk » Чет 16 фев 2012 21:32


Gal написа:110-120 за лява лента си е живо подмотаване, при положение, че може да караш поне със 140 вече! За мен и ти си спестяващ, и то в лява лента, ама не оревах форума. Аз нямам пишка за мерене, а и с повече от 200 не съм карала. И коя е тая магистрала точно, щото освен зимата при лоши условия, не се сещам да съм виждала такива масови спестители? Сигурно карате по некви магистрали, дето не ги знам :shock :lol:

Уж на Български език пиша, но явно не е достатъчно. Трябва и преразказ на написаното да направя, че барем ме разбереш. Еми убаво щом трябва:
Не е от значение с колко карам аз или някой друг, не случайно горе никого не съм задължил да кара със скорост, която аз кажа (както естесвено някой веднага скочи да ми обяснява). Става дума, че щом си тръгнал да изпреварваш е редно да погледнеш дали лентата е празна и дали няма да засечеш някого и да го накараш да бие спирачки и да те чака, както и да освободиш лентата веднага след като изпревариш по-бавно движещите се от теб автомобили. Това което на мен редовно ми се случва е да ме засичат автомобили, които започват изпреварване на други автомобил със скорост примерно 5км/час по-ниска от тяхната и съответното изпреварване отнема неимоверно много време, заради което съм бил свидетел, как трети автомобили започват да изпреварват през аварийната лента и какво ли не още.

ПС:
Хич не ме вълнува дали имаш или нямаш пишка и как си карала с 200, тъка че не става ясно защо ни информираш и какво общо има с темата, а колкото до тези 140 мисля, че е само проект и не е прието.

ПС2:
Виждам, че явно е много трудно да се разбере какво пиша и затова спирам да пиша, щото после трябва и да обяснявам, освен това доста се отдалечихме от темата.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Пет 17 фев 2012 6:28


Къде е заглавието на темата - къде отидохте да разнищвате кой как кара на магистрала !!! :shock maikomila
мерят се разни атрибути в разрез с добрия тон на общуване :talk: :talk: :talk: :oops:
мисля да няма нужда от това :beer


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот jollycatman » Пет 17 фев 2012 13:25


Aimbotfan написа:Може някои неща да се припокриват, но ето какво са измъдрили англичаните по повод икономичното каране.

Ето превод от книжката на Haynes за Passat B6 Diesel..............
:applause:

Мисля, че това, което е постнал колегата изчерпва темата и всякакви други коментари са излишни. :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот joker » Пет 17 фев 2012 15:02


jollycatman написа:
Aimbotfan написа:Може някои неща да се припокриват, но ето какво са измъдрили англичаните по повод икономичното каране.

Ето превод от книжката на Haynes за Passat B6 Diesel..............
:applause:

Мисля, че това, което е постнал колегата изчерпва темата и всякакви други коментари са излишни. :beer

....освен това,че е доста старо(чел съм го в далечната ми младост)......и ,че някои неща при съвременните автомобили не са така на практика!!!!

Масло: използвайте качествено масло с най-ниският възможен вискозитет. Проверявайте често нивото и внимавайте да не препълните системата....пълна глупост!използва се масло съгласно спецификацията за ДВГ-то!!!

Маниер на шофиране

Ускорение: Ускорението използва повече гориво, спрямо това да се подържа една постоянна скорост. Най-добрата техника за съвременните коли е да се ускорява до желаната скорост, със сменяване на предавките навреме, без излишно да се претоварва двигателя....Общи приказки от 1001 нощ!...не се споменава за разликите при каране на карбураторен ДВГ,моноинжекцион,многоточков инжекцион,FSI,турбобензин,турбодизел и т.н...а те са доста големи!!!!

Автоматична трансмисия: При спряло състояние използвайте позиция N или P. ..и какъв е смисълът тогава на автоматика при градско каране????
Споделяне на колата: Помислете да ходите на работа с колеги или по магазините. Дори и веднъж седмично, това ще окаже влияние....това няма нищо общо с икономичното шофиране!!!Пести пари но от спиране,а не от каране на автомобила!
Пускане по инерция; Спускането по инерция с изгасен двигател е много опасно. Усилието, необходимо да се натиснат хидравлични спирачки и да се завива се увеличава, при загасен двигател. Има голяма опасност от загуба на управление. Във всеки случай, съвременните инжекционни двигателни системи автоматично спират горивоподаването при спускане на предавка без да е натиснат педала на газта......поредната неточност!!!ППХ е познато отдавна още при карбураторите и не е по-малко ефективно!А за икономиите от карането на изключена скорост има доста спорове за и против!
Премиум гориво: Повечето големи бензиностанции имат горива с добавки и т.н., които са с няколко стотинки по-скъпи, спрямо нормалните. Това до колко са по-добри е спорно, но се смята, че ако тези горива подобряват икономията, то спестените пари, няма да са толкова много, че да оправдаят по-високата им цена......пълна заблуда!!!Особено за България!!! Скорост: Двигателя е най-ефикасен, когато е натоварен при обороти, при които има максимален въртящ момент.... ......най-ефикасен,но не и най-икономичен!!

Гориво от местна бензиностанция: Може да е по-евтино, но дали е по-добро? Големите вериги бензиностанции, твърдят, че техните горива съдържат добавки, които намаляват, натрупването на нагар и други нежелани износващи ефекти върху двигателя. Един компромис е, на 3-4 пълни резервоара от голяма верига, да се сипва един от местна бензиностанция.....[b]кой ли вярва на това?????


Гасене при спряла кола: Загасете двигателя, ако има изгледи да престоите 30 и повече секунди на едно място. Това е добре както за природата, така и за джоба ви. Имайте предвид, че честите паленета, износват акумулатора и стартера.....!!!..... :shock ето това пък е най-лошия съвет особено за големите градове!!!да гасиш и палиш колата на всеки светофар или задръстване е БЕЗУМИЕ....смяната на стартер,бендекс и акумулатот ти изяжда всички икономии,че дори повече!!!!


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот venll-vr » Пет 17 фев 2012 19:39


joker написа:Гасене при спряла кола: Загасете двигателя, ако има изгледи да престоите 30 и повече секунди на едно място. Това е добре както за природата, така и за джоба ви. Имайте предвид, че честите паленета, износват акумулатора и стартера.....!!!..... :shock ето това пък е най-лошия съвет особено за големите градове!!!да гасиш и палиш колата на всеки светофар или задръстване е БЕЗУМИЕ....смяната на стартер,бендекс и акумулатот ти изяжда всички икономии,че дори повече!!!!


Новите коли при спиране и освобождаване от скорост имат опцията да гасят мотора. След това при натискане на съединителя палят и продължаваш. Визирам БМВ Xdrive 2011 год. 320 дизел. Това са го измислили инжинерите и то за големите градове на Германия, а дали е добре - не мога да коментирам


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот jollycatman » Пет 17 фев 2012 19:40


joker написа:
jollycatman написа:
Aimbotfan написа:Може някои неща да се припокриват, но ето какво са измъдрили англичаните по повод икономичното каране.

Ето превод от книжката на Haynes за Passat B6 Diesel..............
:applause:

Мисля, че това, което е постнал колегата изчерпва темата и всякакви други коментари са излишни. :beer

....освен това,че е доста старо(чел съм го в далечната ми младост)......и ,че някои неща при съвременните автомобили не са така на практика!!!!

Масло: използвайте качествено масло с най-ниският възможен вискозитет. Проверявайте често нивото и внимавайте да не препълните системата....пълна глупост!използва се масло съгласно спецификацията за ДВГ-то!!!

Маниер на шофиране

Ускорение: Ускорението използва повече гориво, спрямо това да се подържа една постоянна скорост. Най-добрата техника за съвременните коли е да се ускорява до желаната скорост, със сменяване на предавките навреме, без излишно да се претоварва двигателя....Общи приказки от 1001 нощ!...не се споменава за разликите при каране на карбураторен ДВГ,моноинжекцион,многоточков инжекцион,FSI,турбобензин,турбодизел и т.н...а те са доста големи!!!!

Автоматична трансмисия: При спряло състояние използвайте позиция N или P. ..и какъв е смисълът тогава на автоматика при градско каране????
Споделяне на колата: Помислете да ходите на работа с колеги или по магазините. Дори и веднъж седмично, това ще окаже влияние....това няма нищо общо с икономичното шофиране!!!Пести пари но от спиране,а не от каране на автомобила!
Пускане по инерция; Спускането по инерция с изгасен двигател е много опасно. Усилието, необходимо да се натиснат хидравлични спирачки и да се завива се увеличава, при загасен двигател. Има голяма опасност от загуба на управление. Във всеки случай, съвременните инжекционни двигателни системи автоматично спират горивоподаването при спускане на предавка без да е натиснат педала на газта......поредната неточност!!!ППХ е познато отдавна още при карбураторите и не е по-малко ефективно!А за икономиите от карането на изключена скорост има доста спорове за и против!
Премиум гориво: Повечето големи бензиностанции имат горива с добавки и т.н., които са с няколко стотинки по-скъпи, спрямо нормалните. Това до колко са по-добри е спорно, но се смята, че ако тези горива подобряват икономията, то спестените пари, няма да са толкова много, че да оправдаят по-високата им цена......пълна заблуда!!!Особено за България!!! Скорост: Двигателя е най-ефикасен, когато е натоварен при обороти, при които има максимален въртящ момент.... ......най-ефикасен,но не и най-икономичен!!

Гориво от местна бензиностанция: Може да е по-евтино, но дали е по-добро? Големите вериги бензиностанции, твърдят, че техните горива съдържат добавки, които намаляват, натрупването на нагар и други нежелани износващи ефекти върху двигателя. Един компромис е, на 3-4 пълни резервоара от голяма верига, да се сипва един от местна бензиностанция.....[b]кой ли вярва на това?????


Гасене при спряла кола: Загасете двигателя, ако има изгледи да престоите 30 и повече секунди на едно място. Това е добре както за природата, така и за джоба ви. Имайте предвид, че честите паленета, износват акумулатора и стартера.....!!!..... :shock ето това пък е най-лошия съвет особено за големите градове!!!да гасиш и палиш колата на всеки светофар или задръстване е БЕЗУМИЕ....смяната на стартер,бендекс и акумулатот ти изяжда всички икономии,че дори повече!!!!


Колега joker, чел си без да вникнеш в контекста на казаното, вменяваш във всяко изречение смисъл, различен от този на автора и общо взето търсиш "под вола теле"!

Масло: използвайте качествено масло с най-ниският възможен вискозитет. Проверявайте често нивото и внимавайте да не препълните системата....Не се казва масло с най-ниският вискозитет, а масло с най ниският възможен вискозитет. И като се има предвид, че текстът е от книжка за обслужване и експлоатация на автомобила, където се посочва спецификацията на производителя за масло, ясно е, че под "възможен" се има предвид точно това.
Ускорение: Ускорението използва повече гориво, спрямо това да се подържа една постоянна скорост. Най-добрата техника за съвременните коли е да се ускорява до желаната скорост, със сменяване на предавките навреме, без излишно да се претоварва двигателя....Разлика при карането на различни двигатели има, но ако ще колата ти да е с парен двигател, пак ще изразходва повече гориво при ускорение.
Пускане по инерция; Спускането по инерция с изгасен двигател е много опасно. Усилието, необходимо да се натиснат хидравлични спирачки и да се завива се увеличава, при загасен двигател. Има голяма опасност от загуба на управление. Във всеки случай, съвременните инжекционни двигателни системи автоматично спират горивоподаването при спускане на предавка без да е натиснат педала на газта......Никъде в този текст не се казва, че ППХ е въведен едва с появата на инжекциона и изобщо не става въпрос за каране на изключена скорост, а за каране с изгасен двигател.
Премиум гориво: Повечето големи бензиностанции имат горива с добавки и т.н., които са с няколко стотинки по-скъпи, спрямо нормалните. Това до колко са по-добри е спорно, но се смята, че ако тези горива подобряват икономията, то спестените пари, няма да са толкова много, че да оправдаят по-високата им цена......Кое е заблуда? Това твърдение важи особено за България, където има голяма вероятност премиум горивата да не съдържат необходимите добавки и само цената им да е "премиум".
Гасене при спряла кола: Загасете двигателя, ако има изгледи да престоите 30 и повече секунди на едно място. Това е добре както за природата, така и за джоба ви. Имайте предвид, че честите паленета, износват акумулатора и стартера.....Като прочетох това, за разлика от теб изобщо не си и помислих, че трябва да гася на всеки светофар. Ако жена ми каже: "Спри до магазина, за да напазарувам" - естествено, че ще загася двигателя. Освен това е посочено какви са негативите на честото палене, така че всеки сам може да си направи преценка кога е удачно да изгаси двигателя.


StanchoA
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот StanchoA » Пет 17 фев 2012 23:14


За Премиум Горивата - няма такова животно... До нова година карах само с Maxxmotion Diesel, а след това почнах да сипвам само обикновена нафта. Разлика в паленето сутрин на студено няма, разлика в мощност няма, разлика в икономичност няма, разлика в цената - 14-15 стотинки на литър. Е не, мерси.


Потребителски аватар
Special mk3
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
Автомобил: Vw Golf Mk3
Двигател: TDI
Местоположение: Видин.
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Special mk3 » Пет 17 фев 2012 23:44


с Гориво(нафта) от Омв или Лукойл градск 5,8 при настъпване чат пат от сфетофарите и като работи по 1 час на място,Извънаградско ми пада до 4,8л до 120/30 ако карам до 100 ми харчи 4,5л,
Форда на един приятел мондео ТДИ с 4 човека каза че е патувал някъде и му е изхарчил 5л/100 при каране до 120км



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта