Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.

Мнениеот mariovasi » Пет 24 фев 2012 23:14


Здравейте колеги.
Колата е Октавия 1.9 TDi (двг.код ATD , има го при Голф4 и др.) с ABS 2003-та.
Направи ми впечатление че след като колата престои час два , после преди да запаля натискам съединителя да освободя от скорост,по навик натискам и спирачката и педала е твърд като чукан (няма никой)не потъва надолу стои си горе.
Ако е спряна надолу дръпвам ръчната че иначе тръгва.
След запалването всичко си е ок.
Имам познат с VW Bora и при него е така.
Какво да предприемам.
Благодаря.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот stefan4o » Пет 24 фев 2012 23:35


Принципно, като се изгаси колата остава вакуум, който е достатъчен на сервото да задвижи буталата в спир.апарати може би 1 или 2 пъти. Не си спомням как и за колко време се измерваше дали няма някъде пробив във вакуумните пътища (четох някъде, че се закача манометър между клапана и сервото и се гледа какво се случва след определен период от време), но ако всичко е наред по колата не би следвало да се втвърди педалът дори и да е преседяла.
Ти си с дизелова кола, а там вакуумът идва посредством помпа и е малко по-шибано от бензиновите - където идва директно от колектора. В смисъл, че имаш един възел повече, който някак трябва да провериш. Примерно можеш да свалиш маркуча, който свързва вакуум помпата със сервото и да го тестваш по някакъв начин дали има пробив. Ако е ОК гледаш сервото и помпата.

Последна промяна от stefan4o на Пет 24 фев 2012 23:50, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
danailr
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:06
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Враца

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот danailr » Пет 24 фев 2012 23:42


Колегата е прав,провери си всички вакуми.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот веселин » Пет 24 фев 2012 23:57


Споко - според мен няма причина да се тревожиш - действието на сервото на спирачките е в зависимост от запалването - няма налягане .... ако не е запален или да е на контакт
в началото и аз си изкарах акъла - бре викам почти чисто нова Фабия /3 годишна и 30 хил. реални - а педала на спирачката като камък - давам контакт - и като натисна всичко е ок
Така , че ако всичко със спирачките ти е наред по време на движение - според мен е излишно да се тормозиш за това , че докато си спрял ти е твърд педала - ако палиш под наклон - ползвай си ръчната - за да не тръгнеш назад или напред - или може да дадеш контакт и тогава да ползваш крачна преди да запалиш - пробвай и кажи как е !
:beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот stefan4o » Съб 25 фев 2012 0:03


веселин написа:Споко - според мен няма причина да се тревожиш - действието на сервото на спирачките е в зависимост от запалването - няма налягане .... ако не е запален или да е на контакт

Има едно клапанче. Еднопосочно е. На пътя между сервото и източникът на вакуум (колектор или помпа). Неговата работа е след като се изгаси двигателят т.е. вакуумът секне да задържи подналягането към сервото на спирачките и да осигури 1 или 2 нормални спирания на автомобила при спрял двигател. Все си мисля, че такова клапанче има и на дизеловите автомобили. :beer Това е моята обосновка защо мисля, че не е нормално педалът да се втвърдява сам (без да е натискал спирачката) след като се изгаси колата и се остави да престои известно време.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот samo_pechka » Съб 25 фев 2012 9:18


stefan4o написа:
веселин написа:Споко - според мен няма причина да се тревожиш - действието на сервото на спирачките е в зависимост от запалването - няма налягане .... ако не е запален или да е на контакт

Има едно клапанче. Еднопосочно е. На пътя между сервото и източникът на вакуум (колектор или помпа). Неговата работа е след като се изгаси двигателят т.е. вакуумът секне да задържи подналягането към сервото на спирачките и да осигури 1 или 2 нормални спирания на автомобила при спрял двигател. Все си мисля, че такова клапанче има и на дизеловите автомобили. :beer Това е моята обосновка защо мисля, че не е нормално педалът да се втвърдява сам (без да е натискал спирачката) след като се изгаси колата и се остави да престои известно време.

+1 :beer ,да добавя и евентуален "пробив" в системата някъде..винаги трябва да има за 2 спирания подналягане..


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот mariovasi » Съб 25 фев 2012 9:58


:да:

Ще прегледаме всичко (което ни позволява),ще пиша.Благодаря за насоките.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот веселин » Съб 25 фев 2012 13:40


Ами - и моя е корав сутрин :oops: mhihi
да се притеснявам ли :talk:
трябва да се консултирам с майстор - може и на мен да не ми е наред вакуума на сервото


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Твърд педал на спирачка след престой

Мнениеот nasko1978 » Съб 25 фев 2012 15:25


веселин написа:Ами - и моя е корав сутрин :oops: mhihi
да се притеснявам ли :talk:
трябва да се консултирам с майстор - може и на мен да не ми е наред вакуума на сервото


Това поне се замерва бързо и лесно! :да:


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.

Мнениеот bnick » Съб 25 фев 2012 17:47


При загасване на колата, ако е натиснат педала на спирачката, при палене след известно време(10-12ч) и при мен е твърд. Ако не го натискам обаче при палене е мек
Преди да правиш нещо, забележи как я гасиш колата и винаги ли след това е твърд


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.

Мнениеот mariovasi » Съб 25 фев 2012 22:25


Каквото можахме по вакумите ,проверихме.
bnick написа:При загасване на колата, ако е натиснат педала на спирачката,

Мда...
"Хванах се" че след изгасен двигател задържам спирачката дорде си събирам джунджурийте из колата ,и явно там ми е проблема.
Днес пробвах след гасене ,крака веднага назад и проблем няма.
Благодаря за насоките и размислите... :bowdown
Ще пробвам ще видим.

веселин написа:Ами...

mhihi


VALENTINO87
Мнения: 1742
Регистриран на: Съб 10 юли 2010 21:00
Автомобил: Passat b7
Двигател: CFGB
Местоположение: София

Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.

Мнениеот VALENTINO87 » Съб 25 фев 2012 22:30


и моя преди беше твърд,докато не ми отказаха спирачките...сервото се скапа в движени и добре,че беше малкия дявол.... сега след смяната му с друго,мога да го натисна 2-3 пъти преди да се втвърди


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.

Мнениеот hooligan_sk » Съб 25 фев 2012 23:13


На голфа ми след гасене има подналягане, но до някой друг час изчезва. Скоро смених еднопосочния клапан и не съм се сетил да пробвам от тогава, но ако продължава да губи и ако е проблем изобщо - разхлабен ми е щуцера(велика дума) на вакум помпата. Утре ще пробвам на Октавията какво се случва и ще пиша :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта