Здравейте колеги.
Колата е Октавия 1.9 TDi (двг.код ATD , има го при Голф4 и др.) с ABS 2003-та.
Направи ми впечатление че след като колата престои час два , после преди да запаля натискам съединителя да освободя от скорост,по навик натискам и спирачката и педала е твърд като чукан (няма никой)не потъва надолу стои си горе.
Ако е спряна надолу дръпвам ръчната че иначе тръгва.
След запалването всичко си е ок.
Имам познат с VW Bora и при него е така.
Какво да предприемам.
Благодаря.



Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Твърд педал на спирачка след престой
Принципно, като се изгаси колата остава вакуум, който е достатъчен на сервото да задвижи буталата в спир.апарати може би 1 или 2 пъти. Не си спомням как и за колко време се измерваше дали няма някъде пробив във вакуумните пътища (четох някъде, че се закача манометър между клапана и сервото и се гледа какво се случва след определен период от време), но ако всичко е наред по колата не би следвало да се втвърди педалът дори и да е преседяла.
Ти си с дизелова кола, а там вакуумът идва посредством помпа и е малко по-шибано от бензиновите - където идва директно от колектора. В смисъл, че имаш един възел повече, който някак трябва да провериш. Примерно можеш да свалиш маркуча, който свързва вакуум помпата със сервото и да го тестваш по някакъв начин дали има пробив. Ако е ОК гледаш сервото и помпата.
Ти си с дизелова кола, а там вакуумът идва посредством помпа и е малко по-шибано от бензиновите - където идва директно от колектора. В смисъл, че имаш един възел повече, който някак трябва да провериш. Примерно можеш да свалиш маркуча, който свързва вакуум помпата със сервото и да го тестваш по някакъв начин дали има пробив. Ако е ОК гледаш сервото и помпата.
Последна промяна от stefan4o на Пет 24 фев 2012 23:50, променено общо 2 пъти.
- danailr
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:06
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Враца
Re: Твърд педал на спирачка след престой
Колегата е прав,провери си всички вакуми.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Твърд педал на спирачка след престой
Споко - според мен няма причина да се тревожиш - действието на сервото на спирачките е в зависимост от запалването - няма налягане .... ако не е запален или да е на контакт
в началото и аз си изкарах акъла - бре викам почти чисто нова Фабия /3 годишна и 30 хил. реални - а педала на спирачката като камък - давам контакт - и като натисна всичко е ок
Така , че ако всичко със спирачките ти е наред по време на движение - според мен е излишно да се тормозиш за това , че докато си спрял ти е твърд педала - ако палиш под наклон - ползвай си ръчната - за да не тръгнеш назад или напред - или може да дадеш контакт и тогава да ползваш крачна преди да запалиш - пробвай и кажи как е !

в началото и аз си изкарах акъла - бре викам почти чисто нова Фабия /3 годишна и 30 хил. реални - а педала на спирачката като камък - давам контакт - и като натисна всичко е ок
Така , че ако всичко със спирачките ти е наред по време на движение - според мен е излишно да се тормозиш за това , че докато си спрял ти е твърд педала - ако палиш под наклон - ползвай си ръчната - за да не тръгнеш назад или напред - или може да дадеш контакт и тогава да ползваш крачна преди да запалиш - пробвай и кажи как е !

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Твърд педал на спирачка след престой
веселин написа:Споко - според мен няма причина да се тревожиш - действието на сервото на спирачките е в зависимост от запалването - няма налягане .... ако не е запален или да е на контакт
Има едно клапанче. Еднопосочно е. На пътя между сервото и източникът на вакуум (колектор или помпа). Неговата работа е след като се изгаси двигателят т.е. вакуумът секне да задържи подналягането към сервото на спирачките и да осигури 1 или 2 нормални спирания на автомобила при спрял двигател. Все си мисля, че такова клапанче има и на дизеловите автомобили.

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Твърд педал на спирачка след престой
stefan4o написа:веселин написа:Споко - според мен няма причина да се тревожиш - действието на сервото на спирачките е в зависимост от запалването - няма налягане .... ако не е запален или да е на контакт
Има едно клапанче. Еднопосочно е. На пътя между сервото и източникът на вакуум (колектор или помпа). Неговата работа е след като се изгаси двигателят т.е. вакуумът секне да задържи подналягането към сервото на спирачките и да осигури 1 или 2 нормални спирания на автомобила при спрял двигател. Все си мисля, че такова клапанче има и на дизеловите автомобили.Това е моята обосновка защо мисля, че не е нормално педалът да се втвърдява сам (без да е натискал спирачката) след като се изгаси колата и се остави да престои известно време.
+1

- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Твърд педал на спирачка след престой

Ще прегледаме всичко (което ни позволява),ще пиша.Благодаря за насоките.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Твърд педал на спирачка след престой
Ами - и моя е корав сутрин
да се притеснявам ли
трябва да се консултирам с майстор - може и на мен да не ми е наред вакуума на сервото


да се притеснявам ли

трябва да се консултирам с майстор - може и на мен да не ми е наред вакуума на сервото
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Твърд педал на спирачка след престой
веселин написа:Ами - и моя е корав сутрин![]()
![]()
да се притеснявам ли![]()
трябва да се консултирам с майстор - може и на мен да не ми е наред вакуума на сервото
Това поне се замерва бързо и лесно!

-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.
При загасване на колата, ако е натиснат педала на спирачката, при палене след известно време(10-12ч) и при мен е твърд. Ако не го натискам обаче при палене е мек
Преди да правиш нещо, забележи как я гасиш колата и винаги ли след това е твърд
Преди да правиш нещо, забележи как я гасиш колата и винаги ли след това е твърд
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.
Каквото можахме по вакумите ,проверихме.
Мда...
"Хванах се" че след изгасен двигател задържам спирачката дорде си събирам джунджурийте из колата ,и явно там ми е проблема.
Днес пробвах след гасене ,крака веднага назад и проблем няма.
Благодаря за насоките и размислите...
Ще пробвам ще видим.

bnick написа:При загасване на колата, ако е натиснат педала на спирачката,
Мда...
"Хванах се" че след изгасен двигател задържам спирачката дорде си събирам джунджурийте из колата ,и явно там ми е проблема.
Днес пробвах след гасене ,крака веднага назад и проблем няма.
Благодаря за насоките и размислите...

Ще пробвам ще видим.
веселин написа:Ами...

-
- Мнения: 1742
- Регистриран на: Съб 10 юли 2010 21:00
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: CFGB
- Местоположение: София
Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.
и моя преди беше твърд,докато не ми отказаха спирачките...сервото се скапа в движени и добре,че беше малкия дявол.... сега след смяната му с друго,мога да го натисна 2-3 пъти преди да се втвърди
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Твърд педал на спирачка след престой Октавия ATD 2003 г.
На голфа ми след гасене има подналягане, но до някой друг час изчезва. Скоро смених еднопосочния клапан и не съм се сетил да пробвам от тогава, но ако продължава да губи и ако е проблем изобщо - разхлабен ми е щуцера(велика дума) на вакум помпата. Утре ще пробвам на Октавията какво се случва и ще пиша 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта