Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gancho
Мнения: 1064
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот gancho » Пон 02 дек 2013 9:09


При мен не се е включвала перката,тоест не е имало 95 и 110 градуса,за да търся превъртяля ос и т.н.Просто термостата отваряше малко по-рано и съответно по-бавно загляваше.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6388
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот ktamen » Пон 02 дек 2013 10:04


А изкачвал ли си продължителни баири през жегите?


gancho
Мнения: 1064
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот gancho » Пон 02 дек 2013 10:59


Ако въпроса е към мен-изкачвал съм,естествено.
И пак да повторя-не съм имал проблем с прегряването ,а с изстиването на мотора.Различни неща са!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6388
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот ktamen » Пон 02 дек 2013 12:54


Да към теб беше въпроса. Прегряване е когато ти светне лампата. Температури над 100гр са нормални, ако изкачваш голям баир през лятото. Предполагам, че или не си обърнал внимание на стрелката или компютърчето я задържа на 90гр за да не се шашкаш излишно. Или просто не си натоварил достатъчно двигателя. Под голям баир разбирам примерно Петрохан или Пампорово.


kalata_1
Мнения: 142
Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот kalata_1 » Пон 02 дек 2013 15:29


Благодаря колеги за отговорите, ще продължа да карам така, но ще следя нещата по отблизо.


Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот toxi4en » Чет 05 дек 2013 17:56


Здравейте колеги, имам въпрос. Преди около седмица, преди първият сняг, забелязах че нивото на антифриза ми е с около сантиметър под минимума, долях "деиьонизирана вода" от Кауфланд, след това забелязах, че парното работи по-студено. Помислих, че грешно съм сипал вода, трябвало е да сипя чист антифриз, затова отидох при майстор, за да източа стария или част от него и да долея чист. Източих 4.5 литра (т.е. към половината) налях пак същото количество розов, разреден за -20 градуса (от Лукоил). През следващите два-три дни, забелязах, че парно почти няма, дори при яко натоварване (ходих до софия) никаква промяна. На Ботевград на Шелл, опипах маркучите и радиатора, горният топъл/горещ, радиатора в горната част топъл, надолу студен. Та въпроса ми е възможно ли е да термостат? Колата е поло '98 1.9 тди 90 коня.


Изпратено от моят HTC One X


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6388
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот ktamen » Чет 05 дек 2013 18:12


Парното не зависи от това дали си с антифриз или вода, даже с вода трябва да е с една идейка по-силно. Термостата не го пипай, щом горния маркуч е горещ, а долния студен значи е изправен. Вероятно имаш някакъв проблем с клапите или някакво задръстване или водната помпа.
Опипай двата маркуча към малкото радиаторче дали са горещи.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот mladeja » Чет 05 дек 2013 18:41


И аз така ги барах маркучите/ по маркучи всичко е ОК/ докато веднъж не измръзнахме с жената.Реших се най после да сменя термостата.Турнаха ми някакъв Полски.Втора зима загрее ли 90 гр. по стрелката на уреда без дамърда - има горе долу добро парно, независимо от продължителни спускания - Пампорово да речем.Стария термостат го огледах обстойно - плътно затворен на гледане.Явно гадините отварят по рано и си държи едни 60-70 гр. по уред.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6388
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот ktamen » Чет 05 дек 2013 19:06


Колегата не е писал къде му е стрелката за температурата затова предположих, че е на 90гр. и въпреки това няма парно.


Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот toxi4en » Чет 05 дек 2013 23:57


Ами да не се сетих да опиша стрелката... Стой закована на 70 градуса. Утре ще опипам долният маркуч да видя дали загрява.


Изпратено от моят HTC One X


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6388
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот ktamen » Пет 06 дек 2013 0:24


Ако температурата наистина е 70гр (желателно е да се потвърди с термометър) долния маркуч не трябва да е студен, трябва да е леденостуден. Ако не е леденостуден - термостат за смяна.


gancho
Мнения: 1064
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот gancho » Пет 06 дек 2013 9:26


При 70гр. колегата трябва да има парно и да не може да се стои в колата.За да мръзне в купето има друг основен проблем(освен термостата)-въздушна възглавница(необезвъздушена система),запушено радиаторче,заседнали клапи или нещо друго около парното.


Потребителски аватар
toxi4en
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
Двигател: AHU - 98
Местоположение: Враца, София

Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?

Мнениеот toxi4en » Пон 16 дек 2013 21:04


Колеги долния маркуч е студен при топъл горен, и забелязъх че стрелката мърда с 1 мм като е загрял двигателя и подам контакт:idea:, взех си термостат, ще го сменя тая седмица и ще видим как ще е. Благодаря за съветите.

Изпратено от моят HTC One X



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: KoloezdachaKj и 73 госта