Реших да се допитам във форума за съвет от вече минали по този път колеги с обслужването на 5HP19 Triptonik.
Колата е Passat B5.5 ( 3GB) AVF 1.9 TDI 131к.с. 96KW на 250хил. пробег.
От началото за да сменя от P на D примерно, трябваше да натисна силно спирачката чак до долу, иначе при по-леко натиснат педал се усещаше съпротивление при движение на лоста за смяна на режимите. Отделно колата при включена на R и за да убия от инерцията й използвам плавно педала на спирачката при паркиране, на моменти задницата направо подскача. Това с времето отшумя и вече почти не го прави. Според мен сменя предавки коректно, не чувам някакви страни шумове, не мъчи двигателя с високи обороти при редене от 1 ва до 5 та.
Вчера отидох в Джемини 4 за да сменя маслото й + филтър + гарнитура, искат 410лв, което ме устройва.
Какво се оказва, механика не успя да отвие връзката на 2те тръби за охлаждане от кутията до радиатора, именно там се закачва робота за да източи маслото.
Правим тест дали не ги е скъсал, и ако беше колата остава там и се почва едно мазало...Описано по -долу.
Отделно ми казват в кутията няма според тях достатъчно масло, като отвиха пробката на картера нищо не потече, вкараха с машина от там към 1 литър масло( поне за толкова ме таксуваха). Според техника трябва да ида 1во на компютърна диагностика, след това ако няма повреди по кутията, да купя нови ( били много скъпи над 800лв.) или да търся 2ра ръка 2 те тръби за охлаждането. Сега идва и другият момент, да ги сменят изцяло, тъй като са от 2 части, (заялата връзка ги разделя) трябва да се сваля предният мост..... от там ще искат едни 300лв за работа по смяната, най-вече заради свалянето на предният мост, да кажем че ги намеря за 200лв 2ра ръка + смяната на маслото и отиваме на 1000+ лева. Обаче като ги знам при демонтажа на предният мост ще ми кажат, О я виж и май това е тръгнало и това и хип ето ти още поне 500-600лв. отгоре.
Сега за работата на Джемини, за 2та прекарани часа заедно с техника, веселяк е човека, лошо няма но не ми вдъхна доверие като професионалист, почна с едни заключения още на 10та минута, тая кутия има нещо дето не е наред в нея и така. Може ли да ми препоръчате и друг надежден сервиз за 2ро мнение, преди да скоча с главата надолу с големите харчове, трудно се намира сервиз където да ти вдъхнат доверие с работата и отношението си, и да не останеш с идеята че си поредният
минал от там и обслужен през пръсти.
Ето малко снимки на колата:



Собственик съм от 3 месеца, нов внос е от Австрия, с времето почнаха да изкачат разни неща, според мен колата е имала удар и една от вратите е сменяна, отделно задната броня е пребоядисвана, отпред пред мотора има една греда на която има заварка, всичко говори че колата е имала един или повече инциденти,
имам съмнение и за предното стъкло, защото горното гумено уплътнение е леко на зиг-заг.
По-важно е сега в какво състояние е колата, смених следните неща за 3 месеца или 2000км.
1. Оригинално масло на AUDI 5W40 + 4 филтъра
2. Дискове 4бр. TRW + накладки 2 ATE / 2 Delphi
3. Ангренажен ремък + рокли + Водна помпа + Пистов ремък + ролки + обтегач пистов ремък.
Смятах да сложа INA и Gates + METELLI. От Сервиза ме разубедиха, че могат да сложат оригинални на AUDI/VW с до 200-250лв
разлика от горепосочените и бих могъл да карам спокойно 60-70хил. км. Доверих им се
4. Ремък на компресора на климатроника + лагер.
5. Голяма Перка зад радиатора ( старата беше спукана на 1 място)
Или всичко към 2400лв. ( с данъка, еко таксата, каското и гражданска излизаме малко над 3хил. лв.)
Дойде ред да се погрижа за най-скъпата част от колата - Автоматика 5HP19.
В сервиза където ми направиха смяната на горните части предлагат смяна с робот маслото на скоростната но не са специализирани в това си занимание.
Благодаря,
Извинявам се ако е прекалено подробно :)