Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кутия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
PhotoPetrov
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 21 авг 2015 8:56
Автомобил: B5.5 Combi TDI GT Tiptronic
Двигател: AVF 2005
Местоположение: София
Контакти:

Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кутия

Мнениеот PhotoPetrov » Нед 08 ное 2015 16:41


Здравейте,

Реших да се допитам във форума за съвет от вече минали по този път колеги с обслужването на 5HP19 Triptonik.
Колата е Passat B5.5 ( 3GB) AVF 1.9 TDI 131к.с. 96KW на 250хил. пробег.

От началото за да сменя от P на D примерно, трябваше да натисна силно спирачката чак до долу, иначе при по-леко натиснат педал се усещаше съпротивление при движение на лоста за смяна на режимите. Отделно колата при включена на R и за да убия от инерцията й използвам плавно педала на спирачката при паркиране, на моменти задницата направо подскача. Това с времето отшумя и вече почти не го прави. Според мен сменя предавки коректно, не чувам някакви страни шумове, не мъчи двигателя с високи обороти при редене от 1 ва до 5 та.

Вчера отидох в Джемини 4 за да сменя маслото й + филтър + гарнитура, искат 410лв, което ме устройва.
Какво се оказва, механика не успя да отвие връзката на 2те тръби за охлаждане от кутията до радиатора, именно там се закачва робота за да източи маслото.
Правим тест дали не ги е скъсал, и ако беше колата остава там и се почва едно мазало...Описано по -долу.
Отделно ми казват в кутията няма според тях достатъчно масло, като отвиха пробката на картера нищо не потече, вкараха с машина от там към 1 литър масло( поне за толкова ме таксуваха). Според техника трябва да ида 1во на компютърна диагностика, след това ако няма повреди по кутията, да купя нови ( били много скъпи над 800лв.) или да търся 2ра ръка 2 те тръби за охлаждането. Сега идва и другият момент, да ги сменят изцяло, тъй като са от 2 части, (заялата връзка ги разделя) трябва да се сваля предният мост..... от там ще искат едни 300лв за работа по смяната, най-вече заради свалянето на предният мост, да кажем че ги намеря за 200лв 2ра ръка + смяната на маслото и отиваме на 1000+ лева. Обаче като ги знам при демонтажа на предният мост ще ми кажат, О я виж и май това е тръгнало и това и хип ето ти още поне 500-600лв. отгоре.

Сега за работата на Джемини, за 2та прекарани часа заедно с техника, веселяк е човека, лошо няма но не ми вдъхна доверие като професионалист, почна с едни заключения още на 10та минута, тая кутия има нещо дето не е наред в нея и така. Може ли да ми препоръчате и друг надежден сервиз за 2ро мнение, преди да скоча с главата надолу с големите харчове, трудно се намира сервиз където да ти вдъхнат доверие с работата и отношението си, и да не останеш с идеята че си поредният
минал от там и обслужен през пръсти.

Ето малко снимки на колата:
Изображение
Изображение
Изображение

Собственик съм от 3 месеца, нов внос е от Австрия, с времето почнаха да изкачат разни неща, според мен колата е имала удар и една от вратите е сменяна, отделно задната броня е пребоядисвана, отпред пред мотора има една греда на която има заварка, всичко говори че колата е имала един или повече инциденти,
имам съмнение и за предното стъкло, защото горното гумено уплътнение е леко на зиг-заг.
По-важно е сега в какво състояние е колата, смених следните неща за 3 месеца или 2000км.

1. Оригинално масло на AUDI 5W40 + 4 филтъра
2. Дискове 4бр. TRW + накладки 2 ATE / 2 Delphi
3. Ангренажен ремък + рокли + Водна помпа + Пистов ремък + ролки + обтегач пистов ремък.
Смятах да сложа INA и Gates + METELLI. От Сервиза ме разубедиха, че могат да сложат оригинални на AUDI/VW с до 200-250лв
разлика от горепосочените и бих могъл да карам спокойно 60-70хил. км. Доверих им се

4. Ремък на компресора на климатроника + лагер.
5. Голяма Перка зад радиатора ( старата беше спукана на 1 място)

Или всичко към 2400лв. ( с данъка, еко таксата, каското и гражданска излизаме малко над 3хил. лв.)

Дойде ред да се погрижа за най-скъпата част от колата - Автоматика 5HP19.
В сервиза където ми направиха смяната на горните части предлагат смяна с робот маслото на скоростната но не са специализирани в това си занимание.

Благодаря,

Извинявам се ако е прекалено подробно :)




Потребителски аватар
Xaxy
Мнения: 1568
Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: AFN 1.9 TDI 110

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот Xaxy » Нед 08 ное 2015 17:56


Здравей колега, а защо не идеш при Никси и Мишо? Мога да ти препоръчам, едно малко сервизче до Пловдив, но ще ти дойде далечко, залагам си колата, че този майстор е един от най-добрите поне за мен в около Пловдив. Хем работи супер, добре също така не взима и много пари.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 08 ное 2015 18:45


Гледайки снимките на колата и никнейма на автора,подозирам че се занимава с фотография,а автомобила е средство за придвижване между фотосесиите.
Явно "майсторите",които са поръчвали частите,и обслужвали колата,и тези "специалисти" с автоматичните кутии са усетили,че автора не е технически грамотен и гледат как да го "изклатят".
Съжалявам,но от такива майстори ми се повръща,от всичко ли трябва да разбираме,за да не ни "клатят"?

Надявам се някой от доказаните форумни майстори да вземе отношение по въпроса на колегата,до тогава препоръчвам да не набиваш грешни пари по "майстори".


Потребителски аватар
jlechev
Мнения: 41
Регистриран на: Пет 23 окт 2015 20:31
Автомобил: passat b4 2.0
Двигател: abf

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот jlechev » Сря 11 ное 2015 0:30


Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот novatora » Сря 11 ное 2015 14:07


Няма вечно масло все някога трябва да се смени. Важното е кой ще пипа автомата и какво ще се сипе вътре. Трябва да е от човек който знае какво прави.

Последна промяна от novatora на Сря 11 ное 2015 16:28, променено общо 1 път.


turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот turlaka » Сря 11 ное 2015 16:05


Честито колега. И аз от скоро съм с пасат със същия двигател и скоростна кутия. И при мен имаше напрежение при смяна от P към R или D. Проблема изчезва при натискане на педала на спирачката до долу. Така си карам вече и не го мисля. Другото, което ме посъветваха колеги тук във форума, а и го четох на други места е винаги да дърпам ръчната спирачка преди да давам на P, така и правя, тъй като дори и на равно място доста често ми се случваше да прещраква, все едно е паркирана на баир без да е дръпната ръчната.


PhotoPetrov
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 21 авг 2015 8:56
Автомобил: B5.5 Combi TDI GT Tiptronic
Двигател: AVF 2005
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот PhotoPetrov » Нед 15 ное 2015 19:04


Благодаря на всички за мненията, обслужих кутията в сервиз Liqui Moly ( зад Затвора до Кауфланд) смениха около 5.5 литра масло ( около 60% от маслото) + филтъра и гарнитура, хората си разбират от работата, всичко излезе около 310лв. Според тях има нещо тръгнало в кутията - задната скорост, забелязвам и аз че при лек наклон доста бавно и мудно върви назад колата, ако не подадеш газ направо пълзи едвам-едва. Може и да си внушавам, но след смяната на маслото превключва по плавно скоростите, оборотите са същите при смяна на предавките. Посъветваха ме как да гася колата и да щадя кутията - Спирам както е на D, дърпам ръчната и гася, при вече угасен автомобил премествам лоста на P ( при натисната спирачка разбира се :beer )

Другото което ми прави впечатление и трудното преминаване ( леко чукане) от P на R или D когато колата е паркирана под наклон и искам да потегля, и това е при натисната яко до долу спирачка. Същото действие когато колата е на равен терен се извършва без усилие.

Ще пробвам да я угася според съвета по-горе когато съм на наклон, или ръчната да държи колата а не кутията, след това като паля, няма да бързам да свалям ръчнатa, паля, минавам на D или R и чак след това ще сваля ръчната, разбира се педала на спирачката ще е натиснат през цялото време, идеята ми е да видя това напрежение - чукане дали ще го има.

Има някъде теч на двигателно масло, кората под двигателя беше доста омаслена, пък и днес мерих маслото за 2.5 месеца или 2хил. км. се е смъкнало от върха до средата на пробката, също днес видях омасляване на пластмасовият капак на двигателя в предна лява част.
където е червеният кръг на снимката.

( от нета е снимката, само съм маркирал къде е при мен омасляването)
Изображение


ant1ni
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:21
Автомобил: Passat
Двигател: AVF

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот ant1ni » Пон 16 ное 2015 2:43


Колега за омасляването търси във форума за гарнитура на капак на клапаните. С няколко думи - избираш или нов капак с гарнитура оригинални или старата със силикон.

Последна промяна от ant1ni на Пон 16 ное 2015 12:24, променено общо 1 път.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кут

Мнениеот novatora » Пон 16 ное 2015 12:12


Там се намира маркуча на pcv клапана. Може да изпуска от него.


Tegko
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 05 окт 2013 21:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2005г. AVF / Пролеми с обслужване 5HP19 кутия

Мнениеот Tegko » Сря 27 яну 2016 20:25


Най вероятно е от клапана ,за който пише колегата по горе. Аз карам същата кола ,мотор и скоростна кутия . При мен е омаслено на същото място . Обслужвам колата само във фолксваген сервиз , като съм ги питал ми казаха ,че е от тази клапа .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта