Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Нед 12 сеп 2021 17:06


Привет

От известно време доста рядко колата палеше от втория път. Това се случваше и при студен и топъл двигател. В последствие с падането на сутрешните температура под 10градуса започна да премигва реотана при въртене и запалваше по трудно, но от първия път. През последните дни палеше от втория път. Завърташ стартера върти като луд, но не пали и при второ завъртане веднага запалва без да пуши. Това е така докато леко позагрее, после си пали нормално с пипане на ключа.

Стартера и динамото са ревизирани, акумулатора нов.

1,9тди ASV 110к.с.

Последна промяна от radotom на Нед 12 сеп 2021 18:47, променено общо 1 път.
Причина: Редактирано заглавие




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7285
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот goppa » Нед 12 сеп 2021 18:49


Смени реле 109 за всеки случай!


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Пон 13 сеп 2021 6:45


Първото, което смених беше то. Днеска изключих датчика за температурата на антифриза(ако не се лъжа G62) и запали веднага, само със завъртането на стартера.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7285
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот goppa » Пон 13 сеп 2021 11:08


Някакви грешки ома ли записани? Центровката как е?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11677
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 13 сеп 2021 14:31


С тоя датчик явно си решил проблема.


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Пон 13 сеп 2021 18:23


Няма никакви грешки при четене с ВАГа. 3.8мг e помпата в момента, а тайминга 0.7-0.9 BTDC С 2.8%


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7285
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот goppa » Пон 13 сеп 2021 19:24


Я покажи графиката на тайминга!


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Пон 13 сеп 2021 20:41


Не съм правил графика, утре ще гледам да направя. Смених температурния сензор на антифриза и ще наблюдавам как са нещата. Горе съм объркал тайминга и той е 0.4-0.7(0,9) BTDC С 2.8%, а на графика около 50 на 120-130.


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Вто 14 сеп 2021 13:25


Ето и графиката.
Untitled4.jpg
Тайминг графика
Untitled5.jpg
стойности от ВАГ


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот morfei1 » Чет 16 сеп 2021 10:22


Наскоро познат с AHF или ALH - повреден температурен датчик, който го набива като грешка при диагностика, колата пали нормално, а с новия датчик грешка не дава, но е започнала да пали по-трудно.... По спомен датчика е бил на Febi с квадратната букса - зелен.


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Съб 18 сеп 2021 19:16


Преди 3 дена смених датчика и засега няма проблеми, но нека мине повече време за да е сигурно.


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Сря 29 сеп 2021 9:27


Здравейте
Вече близо две седмици след смяната на температурния датчик на антифриза колата пали, както преди от първия път от четвърт. Върнах си и старото реле 109 на горивната помпа, тъй като то е от по новите не електрическо а механично. Това го останових след като го отворих и вътре няма никаква електроника или платки на които да се разлепи нещо. На цвят е светло сиво, а по старите са черни, така ги гледах по руските форуми.
Така, че засега мисля проблема за решен.
Поздрави.


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Пет 01 окт 2021 15:31


Здравейте
Таман се похвалих, че съм решил проблема и тази сутрин, чак от третия път запали. Имам чувството, че сега пък нафта нямаше. Стартера върти енергично и на третия път при въртенето не веднага изведнъж запали, без да тресе или каквито е да е аномалии. Огледах помпата външно е суха маркучетата за обратна нафта са сменени и те и за сега мисля да сменя, като за начало термо клапана за обратната нафта(този върху горивния филтър).
Ако не е клапанчето и няма външен теч на нафта около помпата, дали има някакъв клапан в помпата, който спира горивото?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6014
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот vanesto » Пет 01 окт 2021 15:42


Тоя клапан, когато и да го разкараш, все му е късно. Другият вариант, ако не е от клапана, е помпата. Нищо, че не се вижда теч, пак може да е от уплътненията. Като застудее, ще текне качествено. Няма клапан вътре.


strazhara
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ASV-110 кс
Местоположение: Montana

Re: Октавия 1,9тди ASV 110к.с. Не винаги пали от първия път

Мнениеот strazhara » Пет 01 окт 2021 16:04


Направи ми впечетление, че като застудя взе да се появава този проблем. Дали е достатъчно само уплътненията на капака и горивната част или си трябва цялостна ревизия. Други проблеми с паленето и вървенето, нямам абсолютно никакви.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, NathaN, stoichy95, toci_81 и 40 госта