1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот radi_nrj » Сря 13 юли 2022 9:49


Здрасти банда,

Реших да засиля малко моя ALH и ударих греда с аванса, доработките са следните
:arrow Турбо от ARL направено на 1752
:arrow Разпръсквачи 0.230 Wuzetem
:arrow Интейк и колектор от PD 130/150
:arrow Голям страничен кулер

По горивната система освен разръсквачите нищо друго не е пипано, помпата е обслужена и проверена на стенд, но си е заводската.

Качихме я на диното и видяхме, че търсен и реален аванс се разминават с над 5°

Измих сондата в резервоара и сложих нов горивен филтър Кнехт, имаше малко подобрение и почна да си гони авансите, но на 3000-3200 оборота измерения пак почва да изостава и пак стигаме до над 5° разлика на 4000 оборота - компа търси 15°, измерения по умна дюза е около 9,8-10°, въпреки че duti cycle на авансатора гони 100%.

Статичния аванс е 0,9-1° BTDC, може да и бутна още малко без да набива грешка, ама не вярвам от там да оправим 5° изоставане.

Предлагат ми да сложа подкачваща помпа в резервоара, но досега не съм чул някой да ми се е налагало да прави това за 170-180 коня на мотор.

Днес ще пробвам с нафта доректно от едно шише с маркуч директно в помпата. ама ако пак не става вече не знам какво да търся.

Последна промяна от radi_nrj на Сря 13 юли 2022 12:00, променено общо 1 път.




chriss
Мнения: 178
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Re: 1.9TDI ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот chriss » Сря 13 юли 2022 11:55


тандем помпата в какво състояни е ?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: 1.9TDI ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот radi_nrj » Сря 13 юли 2022 12:00


ALH e роторка


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7682
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот goppa » Сря 13 юли 2022 18:15


Друго сменяно по помпата освен помпения елемент има ли?
Авансатора както знаеш е хидравличен и преместването му зависи от вътрекорпусното налягане на помпата. Това налягане зависи от оборотите на помпата, от здравето на лопатковата помпа в нея, от състоянието на предпазния клапан на помпата, и от изпускателния дросел(той е в щуцера за връщащата нафта. Та ако си сменял покрай елемента и някой от изброените части на помпата не разчитай на точно авансиране. Вътрекорпусното налягане се регулира на стенд за ГНП чрез регулиране на предпазния клапан

П.П. още идейки:

Аванса ако въобще не прескача 10° може да е задирало някога буталото и просто да не може да се премести до по-голям аванс.

Или ако е доста съдран малкият о-пръстен на електроклапана, който регулира аванса то от там ше губи налягане необходимо за авансирането.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7682
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот goppa » Сря 13 юли 2022 19:44


radi_nrj написа:
По горивната система освен разръсквачите нищо друго не е пипано, помпата е обслужена и проверена на стенд, но си е заводската.


:screwy Това някой друг ли го е писал?
Заглавие: Нашия Golf MK4 Jazz blue TDI

radi_nrj написа:Колегата не беше писал роторки от близо 10 години и се отказа. Наложи се да отидем при баце Петьо, за който тайни в дизела няма.

При смеси 16,5/17 изкара 170 коня на мотор или 144 на гуми. Мапването не мина без драми, търсихме 15° аванс от помпата, авансатора прави макс duty cycle и повече от 9,5° не бута, чукнахме малко регулатора на корпусното налягане и го докарахме до 10.1° на диното и 10.3° на пътя. Без достатъчно аванс се наложи да обогати малко смесите в ниските за да бутне турбото по-рано. Вероятно ще се сваля помпата пак... Тя е със 11mm елемент, но е със заводската DE110 гърбична шайба, чудя се дали да не сложим една с по-голяма.

Стана доста приятна ежедневка, но можеше да си спестя всички простотии и да си купя готово 2.3 V5 20V :mhihi

За капак на всичко ми изчезнаха левите габарити и климатика спря да работи (не пуска компресора).


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: 1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот radi_nrj » Чет 14 юли 2022 7:46


В момента помпата си е със заводската хидравлична глава, със заводския 10mm елемент и е мината на стенд. Имаше предположение от колега, че VAG корпус с Рено глава не се разбират, затова махнахме 11-ката и е върнато всичко в заводски вид, проблема си остава.

Забравих да добавя, за да елиминираме всякакви възможни вариант да не смуче добре от резервоара пуснах гориво от една 3 литровка директно към филтъра. Резултата е същия...

Последна промяна от radi_nrj на Пет 15 юли 2022 12:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7682
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот goppa » Чет 14 юли 2022 11:43


На тоя стенд какво е настройвано?

А сменян ли е изходящия дросел (щуцера за обратната нафта или целия капак на актуарора)?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: 1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот radi_nrj » Чет 14 юли 2022 22:02


Колегата я носи при негов познат дето с това се занимава, не е сменяно нищо от нещата дето изброи, по негови думи не е имало нужда. Утре ще поразпитам за подробности.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 24 юли 2022 23:50


Налягането в корпуса на помпата пада или самия авансатор не работи както трябва. Пробвайте с мапера да намалите горивото но да оставите същите аванси, ако компа на колата е 012 де :icon_lol Ако при това положение догонва авансите, значи налягането в помпата пада по някаква причина.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: 1.9TDI 90кс ALH +++ губи аванс след 3000 оборота

Мнениеот radi_nrj » Пет 12 авг 2022 14:18


Помпаджията твърди, че корпусното било в норма, вдигнали сме мерника на авансатора. Но в момента не мога да я разглобя защото другата кола е пръсната из двора, а трябва да имам поне една за каране :mhihi Тръгнах да сменям климатичен радиатор, под него излезе воден тръгнал, тампони на радитор скъсани и като почнах наред стигнах до предния тампон на мотора, който беше оригиналния и се ронеше. :mhihi
Прикачени файлове
298216474_10209612554746443_8883726690379578794_n.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow, Ksm, vasko__2 и 54 госта