Историята е малко дълга, съжалявам за което. Ще се опитам да бъда максимално изчерпателен за да видим дали някой е имал подобен проблем и решение за него защото вече ми идва в повече.
Притежавам Голф 6 1.6 tdi 105 коня CAYC мотора, който според доста хора има проблемни дюзи. Е и аз се вкарах в този филм. Преди няколко месеца (зимата) колата яко започна да трака при потегляне. Вързах се с диагностика за колата и първата дюзи излизаше над +3-4мг. Колата беше закарана на майстор, който прецени че тези дюзи може да се рециклират (е да ама не, никога не го правете това за тези сименс/континентал дюзи, шанса е 50 на 50 успешно да бъдат рециклирани, моите не успяха). Диагностиката показа, че дюзата на първи цилиндър има отишъл пиезо пакет и ми дадоха друга рециклирана дюза. Останалите, по думи на майстора, са били настроени и не били перфектни (над 3000 оборота губили мощност), но са в добро състояние. Както и да е, колата я взех и докато я карах беше много по-зле от дори както я бях купил, нямаше никаква мощност да набере, разхода с 2-3 нагоре, двигателя на свободен ход понякога тресеше като все едно някой цилиндър на работи. Казах си ок, явно трябва да сменям дюзите с нови. След замерване на стойностите 1-вата и 2-рата даваха отклонение +2-3 и реших, че от там идва проблема. Върнах се при майстора и смени пръва и втора дюза с нови. Мощността се върна горе долу, стойностите не бяха перфектни, но и не бяха толкова лоши (на първи цилиндър до +1.5 макс на свободен ход, при товар, 3-та и 4-та +2). Въпреки това след тази интервенция се появи друг проблем. Колата като набира започваше яко да тресе, ама доста яко, цялото купе.
Реших да сменя майстора и да отида при един от най-добрите/скъпи сервизи за ВАГ, с едни от най-добрите мнения по гугъл (няма да правя реклама, че като гледам коментарите в гугъл, не обичат много обективната критика

Ъпдейтнаха софтуера с версия 9970 и спряха софтуерно дпф-а, защото съм го махнал (преди да ме захапе някой - не съм искал, но имаше съмнения от там да идва проблема и реших да пробвам, защото колата е на 260 000км и започна да прави регенерации през 40км (следях го през vag dpf)... смятам след време да го върна, но ще видим).
Та направиха динамичния баланс и ми казаха, че не е перфектна колата, но вече доста по-малко тресе и да я покарам малко да видя. Взех я аз, колата пак си тресеше, малко по-малко, но си тресеше. Стойностите на дюзите вече бяха г/д в нормата, никоя не излизаше +1.5 под товар и толкова на празен ход. Забелязах друг проблем след този ъпдейт. На студен двигател се появи много бял пушек и при потегляне дюзите яко тракаха (ще видите в клипа по-надолу). Съмнявах се дали това е проблем и с другите 2 дюзи. Накрая толкова ми беше писнало от майстори, че реших с помощ от приятел да сменим и другите 2 дюзи.
Воаля, тресенето си замина и на загрят двигател всички дюзи вече бяха в норма - много рядко надхвърляха +0.9 и +1.3 при товар и +0.5 на свободен ход. Абе дето се вика като нови (защото си бяха

Въпреки това пушека си остана и в момента даже при палене на колата на по-студено, започва да трака като все едно някоя дюза спира да работи. Викам си, че новия софтуер нещо не прави нещата както трябва. Реших да им закарам колата пак да я видят. Е направиха ми отново динамичния баланс на дюзите и ми казаха, че колата мърка. Тракането на дюзите при потегляне изчезна, но стойностите тотално излизаха извън нормата, +3-4 при първи цилиндър. Пушенето също си остана, като сега вече беше смесено с много черен дим, което значи, че са балансирани да се впръсква повече гориво.
Реших да си направя сам адаптацията на празен ход през vcds, като това върна колата в предишния стадии с белия пушек и тракането при потегляне.
Тестовете които правих след това са с МАФ(дебитомер) сензор и без него (спрян от буксата). Без маф колата припушва почти невидимо количество на студен двигател и дюзите не тракат. С МАФ сензора работи ужасно. (виж клиповете по-долу) Това ме води до следните заключения:
1. Дефектирал МАФ сензор - съмнява ме, защото преди ъпдейтна на софтуера нямаше никакви пушеци въпреки неналичния дпф. Сензора го чистих със спрей, никакъв ефект.
2. ЕГР - При премахнат сензор егр-а е затворен напълно. Т.е извода е, че може да е дефектирал и да не затваря когато трябва. Това също ме съмнява, защото го сменях с нов оригинален преди 5000км и не мисля, че толкова бързо ще дефектира.
3. Софтуер - може този ъпдейт 9970 да е скапан просто и не дава правилни данни на компонените. Също така забелязах, че с този софтуер егр-а отваря понякога до 70%, а преди повече от 20-30% не отваряше на място докато работи.
Та след цялото това словоизляние и отчаяние въпросът ми е, дали някой се е сблъсквал с нещо подобно, защото търсих нявсякъде в интернет подобен проблем и не успях да намеря нещо подобно.
Също така можете ли да ми дадете контакт на изпитан човек, който може да провери колко е насран софтуера и евентуално да спрем егр-а за да тестваме дали колата ще трака и пуши. Приемам всякви контакти на хора, които могат да ми помогнат.
Благодаря! Надявам се да не съм ви загубил с дългата тема и пожелавам на всички да не влизате в такива омагьосани кръгове от проблеми!
Това е видето без изключен от буксата дебитомер. Чува се и тракането при потегляне:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... ItekdPS0V3
Имайте предвид, че тук е 30 градуса, а при 20 пуши още по-зле. Зимата ще видим, надявам се да оправя проблема до тогава.
Видеото с изключен дебитомер. Няма тракане. Пушек почти няма.
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... VCSWNmWmN3
П.С: На последния сервиз им казах за теста с дебитомера и нищо не бяха гледали в тази насока, само баланс на дюзите направиха с odis.
Колата в момента с 4-те нови дюзи има прекрасен разход (4-5/100) и мощност повече даже от както съм я купил. Също така въпреки цялата инвестиция и проблеми не искам да я продавам, защото не ми е съвестно да я дам с проблем, затова такива съвети няма да приемам
