Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kaloyan.g
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 29 юни 2023 22:39
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAYC

Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот kaloyan.g » Сря 31 юли 2024 17:42


Здравейте на всички!

Историята е малко дълга, съжалявам за което. Ще се опитам да бъда максимално изчерпателен за да видим дали някой е имал подобен проблем и решение за него защото вече ми идва в повече.

Притежавам Голф 6 1.6 tdi 105 коня CAYC мотора, който според доста хора има проблемни дюзи. Е и аз се вкарах в този филм. Преди няколко месеца (зимата) колата яко започна да трака при потегляне. Вързах се с диагностика за колата и първата дюзи излизаше над +3-4мг. Колата беше закарана на майстор, който прецени че тези дюзи може да се рециклират (е да ама не, никога не го правете това за тези сименс/континентал дюзи, шанса е 50 на 50 успешно да бъдат рециклирани, моите не успяха). Диагностиката показа, че дюзата на първи цилиндър има отишъл пиезо пакет и ми дадоха друга рециклирана дюза. Останалите, по думи на майстора, са били настроени и не били перфектни (над 3000 оборота губили мощност), но са в добро състояние. Както и да е, колата я взех и докато я карах беше много по-зле от дори както я бях купил, нямаше никаква мощност да набере, разхода с 2-3 нагоре, двигателя на свободен ход понякога тресеше като все едно някой цилиндър на работи. Казах си ок, явно трябва да сменям дюзите с нови. След замерване на стойностите 1-вата и 2-рата даваха отклонение +2-3 и реших, че от там идва проблема. Върнах се при майстора и смени пръва и втора дюза с нови. Мощността се върна горе долу, стойностите не бяха перфектни, но и не бяха толкова лоши (на първи цилиндър до +1.5 макс на свободен ход, при товар, 3-та и 4-та +2). Въпреки това след тази интервенция се появи друг проблем. Колата като набира започваше яко да тресе, ама доста яко, цялото купе.

Реших да сменя майстора и да отида при един от най-добрите/скъпи сервизи за ВАГ, с едни от най-добрите мнения по гугъл (няма да правя реклама, че като гледам коментарите в гугъл, не обичат много обективната критика :mhihi ). Оставих им колата и ми казаха, че тези дюзи се били сменяли и 4-те наведнъж, но аз това не го знаех. Въпреки това, за да ми спестят пари решиха, че първо ще направят динамичен баланс на дюзите и след това ще го мислим. Оказа се, че софтуера на колата е стар и трябва да се ъпдейтне преди това.

Ъпдейтнаха софтуера с версия 9970 и спряха софтуерно дпф-а, защото съм го махнал (преди да ме захапе някой - не съм искал, но имаше съмнения от там да идва проблема и реших да пробвам, защото колата е на 260 000км и започна да прави регенерации през 40км (следях го през vag dpf)... смятам след време да го върна, но ще видим).

Та направиха динамичния баланс и ми казаха, че не е перфектна колата, но вече доста по-малко тресе и да я покарам малко да видя. Взех я аз, колата пак си тресеше, малко по-малко, но си тресеше. Стойностите на дюзите вече бяха г/д в нормата, никоя не излизаше +1.5 под товар и толкова на празен ход. Забелязах друг проблем след този ъпдейт. На студен двигател се появи много бял пушек и при потегляне дюзите яко тракаха (ще видите в клипа по-надолу). Съмнявах се дали това е проблем и с другите 2 дюзи. Накрая толкова ми беше писнало от майстори, че реших с помощ от приятел да сменим и другите 2 дюзи.

Воаля, тресенето си замина и на загрят двигател всички дюзи вече бяха в норма - много рядко надхвърляха +0.9 и +1.3 при товар и +0.5 на свободен ход. Абе дето се вика като нови (защото си бяха :mhihi ). Ако питате как тествам под товар - 5та скорост на лек баир около 1000 оборота (60км/ч на 5-та) и съвсем леко натискам педала на газта, че да се мъчи двигателя.

Въпреки това пушека си остана и в момента даже при палене на колата на по-студено, започва да трака като все едно някоя дюза спира да работи. Викам си, че новия софтуер нещо не прави нещата както трябва. Реших да им закарам колата пак да я видят. Е направиха ми отново динамичния баланс на дюзите и ми казаха, че колата мърка. Тракането на дюзите при потегляне изчезна, но стойностите тотално излизаха извън нормата, +3-4 при първи цилиндър. Пушенето също си остана, като сега вече беше смесено с много черен дим, което значи, че са балансирани да се впръсква повече гориво.

Реших да си направя сам адаптацията на празен ход през vcds, като това върна колата в предишния стадии с белия пушек и тракането при потегляне.

Тестовете които правих след това са с МАФ(дебитомер) сензор и без него (спрян от буксата). Без маф колата припушва почти невидимо количество на студен двигател и дюзите не тракат. С МАФ сензора работи ужасно. (виж клиповете по-долу) Това ме води до следните заключения:

1. Дефектирал МАФ сензор - съмнява ме, защото преди ъпдейтна на софтуера нямаше никакви пушеци въпреки неналичния дпф. Сензора го чистих със спрей, никакъв ефект.
2. ЕГР - При премахнат сензор егр-а е затворен напълно. Т.е извода е, че може да е дефектирал и да не затваря когато трябва. Това също ме съмнява, защото го сменях с нов оригинален преди 5000км и не мисля, че толкова бързо ще дефектира.
3. Софтуер - може този ъпдейт 9970 да е скапан просто и не дава правилни данни на компонените. Също така забелязах, че с този софтуер егр-а отваря понякога до 70%, а преди повече от 20-30% не отваряше на място докато работи.

Та след цялото това словоизляние и отчаяние въпросът ми е, дали някой се е сблъсквал с нещо подобно, защото търсих нявсякъде в интернет подобен проблем и не успях да намеря нещо подобно.

Също така можете ли да ми дадете контакт на изпитан човек, който може да провери колко е насран софтуера и евентуално да спрем егр-а за да тестваме дали колата ще трака и пуши. Приемам всякви контакти на хора, които могат да ми помогнат.

Благодаря! Надявам се да не съм ви загубил с дългата тема и пожелавам на всички да не влизате в такива омагьосани кръгове от проблеми!

Това е видето без изключен от буксата дебитомер. Чува се и тракането при потегляне:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... ItekdPS0V3
Имайте предвид, че тук е 30 градуса, а при 20 пуши още по-зле. Зимата ще видим, надявам се да оправя проблема до тогава.

Видеото с изключен дебитомер. Няма тракане. Пушек почти няма.
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... VCSWNmWmN3

П.С: На последния сервиз им казах за теста с дебитомера и нищо не бяха гледали в тази насока, само баланс на дюзите направиха с odis.
Колата в момента с 4-те нови дюзи има прекрасен разход (4-5/100) и мощност повече даже от както съм я купил. Също така въпреки цялата инвестиция и проблеми не искам да я продавам, защото не ми е съвестно да я дам с проблем, затова такива съвети няма да приемам :biggrin, а и си я харесвам. Всичко останало по нея е ОК )




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4662
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот tdi fen » Сря 31 юли 2024 21:07


Харчи ли масло колата от дюзи не пуши така синьо


kaloyan.g
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 29 юни 2023 22:39
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAYC

Re: Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот kaloyan.g » Сря 31 юли 2024 22:11


Маслото е сменено преди 6-7 хиляди и не съм забелязал да липса. На щеката си седи на средата и не е мръднало. Макар, че наскоро забелязах, че има масло във въздуховода, където влиза маркуча от картерната вентилация, но според мен е нормално https://photos.app.goo.gl/qMDhggunQGCzSAiP9. Имаше и съвсем малко (една капка) на входа на студената част на турбото, когато почистих въздуховодите при свалянето на дебитомера. Картерната вентилация също е сменяна скоро - преди 10 000 км. Както казах тези пушеци и тракането на дюзите при потегляне започнаха след ъпдейта, но може и да е съвпадение.

А и нямам обяснение, защо при спрян дебитомер всичко се нормализира.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 7:43


9970 е софтуерен ъпдейт след дизелгейт. Върнете софтуера с такъв преди дизелгейт и виж как ще се държи там.
При мен имаше нестабилна работа на мотора при топло време и първо палене, без да пуши, който се реши точно с връщането на софтуера.


kaloyan.g
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 29 юни 2023 22:39
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAYC

Re: Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот kaloyan.g » Чет 01 авг 2024 8:54


Предполагам, че проблемът е бил тресене на двигателя все едно работи без един цилиндър.

Иначе за софтуера, аз си го мислех същото и изрично им казах да не слагат дизелгейт ъпдейт. Казаха ми, че до 9973 няма проблем и че след тази версия е дизелгейт, а им трябваше ъпдейт над 9970, защото след него го има опцията за баланса на дюзите...

По форуми също съм чел, че след 9973 е дизелгейт ъпдейт.

Иначе благодаря за уточнението. Вие до коя версия го върнахте? И сам ли направихте тази операция?

Може ли да ми препоръчате човек, който има достъп до сървърите на vw и да направи даунгрейд, че да тестваме какво ще стане? Или в официалния сервиз направихте тази процедура?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4662
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот tdi fen » Чет 01 авг 2024 9:23


Да доста неща са парвени по софтуера първо бих намерил човек , който да го погледне ,друго което бих препоръчал е да провериш турбото за луфтове


kaloyan.g
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 29 юни 2023 22:39
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAYC

Re: Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот kaloyan.g » Чет 01 авг 2024 21:20


tdi fen Студената част на турбото я гледах като свалях дебитомера и нямаше грам луфт на оста, но може би трябва да се провери и топлата част също. Турбото изглежда, че е сваляно и са правени някакви интервенции или е сменяно с ново.

Иначе един приятел ме свърза с негов изпитан мапер, който му прави тунинг на неговите коли за състезания и се разбрахме да погледне мизериите по софтуера след 2 седмици (все пак е отпускарски сезон и всички са на почивка). До тогава ще пия една студена бира и ще чакам със затаен дъх.

Ще дам ъпдейти по темата щом има развитие. До тогава съм отворен за още идеи, ако някой нещо се сети.

Изключително много благодаря за съветите до момента!


kaloyan.g
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 29 юни 2023 22:39
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAYC

Re: Golf 6 1.6 tdi 105hp - Бял пушек на студен старт

Мнениеот kaloyan.g » Чет 15 авг 2024 9:50


Здравейте! Давам ъпдейт по темата. Не успяхме да даунгрейднем стара версия на софтуера, но изтеглихме виртуален файл и изключихме софтуерно егр-а за теста. С изключен егр колата работи супер, без тракне на аванс от дюзите и пушеци, показани в първия клип. И това е на студен двигател - температурата е по ниска от предишния път. Дюзите не излизат повече от +-1.5 при потегляне на студен двигател. На празен ход седят около +-0.5.

Прилагам и видео - https://photos.app.goo.gl/ci3ykE1haNDt8iJ36



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта