Помпа Дюза мотор и TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Помпа Дюза мотор и TDI

Мнениеот Adnan » Пон 04 юни 2007 15:56


Преди малко с един колега се хванахме на спор :
Колегата :
"- Всички TDI са "помпа дюза" на тези новите двигатели ситемата им е абсолютна същата както на твоята. Имат си нафтова помпа и са с директно впръскване. Само дюзите са различни. Само на мерцедес CDI които са команреил двигатели те нямат нафтова помпа"

Спрях до тука с спора тъй като не съм виждал под капака на двигателя на ПД какво има и няма и не исках да се изложа още повече :oops: .
Но наистина ми е стана интерестно има ли няма ли нафтова помпа като при нашите и TDI :?: .
Че това момче още малко и ще ме убеди, че VW само дюзи сменят :roll:




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 04 юни 2007 16:08


Помпа-дюза :wink: - помпата и дюзата са едно.Ако трябва да съм точен това е една стара система разработвана за камиони и вдъхната за нов живот от ФВ при ТДИ /за да конкорира комън-рейл/.Демек ПД няма помпа -освен евентуално подкачваща в резервоара/но това не смея да го твърдя/.Комън рейл от своя страна има помпа :idea: и тя подава горивото в обща шина.Идеята и на двете системи е да се качи и уеднакви налягането на впръскване и най-важното да се контролира по точно впръсването/чрез избягване на трептения и т.н. по металните тръби до дюзата/ и от там да се качи КПД-то.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пон 04 юни 2007 16:22


ОК а тези дюзи какви са такива, че да дръпне тази нафта чак от резервоара и каде се създава налягането?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 04 юни 2007 16:26


Има си помпа в резервоара/сонда/ вероятно ама тя е само подкачваща ,а не нагнетателна.Дюзите впръскавт при натискане от вала.Имаше една .пдф книжка за тоя мотор и сичко си пише-AJM е кода.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 04 юни 2007 16:44


Къде я видя помпата като на класическото ТДИ ?
Има помпа в резервоара, но тя не прави основното налягане.
Изображение

Последна промяна от L&R на Пон 04 юни 2007 16:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 04 юни 2007 16:49


Открийте разликите:lol:

Изображение


Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Пон 04 юни 2007 19:35


Rabbit_TDI написа:Помпа-дюза - помпата и дюзата са едно.Ако трябва да съм точен това е една стара система разработвана за камиони и вдъхната за нов живот от ФВ при ТДИ /за да конкорира комън-рейл/.Демек ПД няма помпа -освен евентуално подкачваща в резервоара/но това не смея да го твърдя/.Комън рейл от своя страна има помпа и тя подава горивото в обща шина.Идеята и на двете системи е да се качи и уеднакви налягането на впръскване и най-важното да се контролира по точно впръсването/чрез избягване на трептения и т.н. по металните тръби до дюзата/ и от там да се качи КПД-то.


Тоест има 4 помпи при VW - на всяка дюза, a комън райла е с една. Това , което колегата пропусна да каже е че налягането на ПД и КР е доста по-голямо от на ТДИ-то и по този начин се увеличава кпд-то т.е. по силен мотор с по малък разход. :wink:


jeki
Мнения: 311
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 6:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

-

Мнениеот jeki » Пон 04 юни 2007 20:08


:D


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 05 юни 2007 7:36


Евала колеги сега му показвам снимките и той сам де се убеди :D


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 05 юни 2007 22:33


http://volkswagen.msk.ru/engine/ajm/ajm_eng.pdf

Ето тук е обяснено подробно за принципа на действие на помпа-дюза.

Като допълнение към горенаписаното:

Впръскването на нафтата се извършва на 2 или 3 фази при налягане 2000 бара.Подкачаща помпа има в резервоара.Нафтата се охлажда.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Чет 14 юни 2007 18:55


Изображение
Това в жълтото е тандемна помпа за горивото и за сервото на спирачките мисля че беше! Дори нямам помпа в резервоара!!!


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 15 юни 2007 17:53


Дори нямам помпа в резервоара!!!

Подкачваща мисля имаш :) Поне моя 1.9 помпа-дюза има.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Пет 15 юни 2007 22:35


Kalin72 написа:
Дори нямам помпа в резервоара!!!

Подкачваща мисля имаш :) Поне моя 1.9 помпа-дюза има.

Да ако си след 2000г. има6 аз съм 2000 и нямам! ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта