Въпросче относно стари дизели и нови дизели...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 юни 2007 14:10


don hose написа:Опа в грешка съм не е мощността а въртящия момент. :?

:?: Тя мощноста е въртящия момент по оборотите.Иначе въртящия момент зависи от средното налягане за което писа itan75 и дължината на хода/съответно дали е дългоходов или късоходов мотора/




Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Пон 25 юни 2007 16:55


Rabbit_TDI написа:itan75 не разбрах пак кое точно те разсмя :( , ама поне си дал по надолу хубави приказки та имаше кво да чета :lol: Относно триещите части все си мисля че при по малак радиус на цилиндара триещата площе по-малка и т.н. по вергита на триещите части + площите за загуба на топлина от охладителната течност.За икономичноста на този мотор съдя по стария ми Г2 мотора мисля че е 1V в който съм сипвал 5.5 смесено което мисля ,че е прекрасен разход за предкамерен дизел.За литровата мощност ми е ясно ,че идва от боротите/то изцяло развъртането на тоя мотор е доста повече прилича не бензинова кола/-това което не ми е ясно е как успяват да направят СВ да бачка на такива високо оборти/и то без проблеми/ докато всички нови с директно впръскване бачкат на 3800-4000 :? Другото нещо което си мисля е ,че намаляването на "паразитните топлинни загуби" би трябвало да доведе и до повече мощност ,защото не виждам как турбините за няколко години са станали мнооого по ефективни или поне нещо в работния режим им позволява да го направят?
.....Значи искам да ти обясня по-точно,но не знам дали ще мога щото хич ме няма в обясненията.Незнам дали знаеш но от всички дизели най-голям КПД имат големите корабни двигатели и тези на големите камиони(БЕЛАЗ примерно) и това е точно поради факта че те имат голяма размерност на цилиндрите и факта,че ДВГ са топлинни загубите на топлина към охладителната уредба на двигатели с голяма размерност е в пъти по-малка от колкото примерно малък дизел с размер примерно 1.4куб/см.Това доказва и факта,че степента на сгъстяване при по-големите двигатели е много по-малка примерно 14:1,а виждаш че при малките предкамерни дизели(в частност Ситроен ах 14тгд) е 25:1. Ако се конструира малък предкамерен дизел с ниска степен на сгътяване,може да се стигне дотам,че да не може да запали,точно поради големите загуби на топлина...посока към охладителната уредба. А механичните загуби са съсвем друго нещо,което не трябва да се бърка с топлинните загуби


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 юни 2007 18:12


Разбрах съотношението на горивния обем към отдаващите топлина повърхности при голям мотор е по-добро ,така че ако искаш единица работа /съответно работен обем/ по-добре е да направиш голям мотор с малко цилиндри/тогава обаче ще е по-инертен заради голямата маса на частите :cry: -останал съм с впечатлението че 1.6 се развърта по добре от ТДИ в ниски скорости/.Обаче все пак при ниска скорост 1.6 трябва да има по-малко абсолютни загуби като стойност спрямо 1.9 макар и втория да е с по-малка загуба спрямо мощноста си/при високи скорости тове естествено веднага ще се осети като разход ,но при леко градско каране и 90 км./ч. извънградско/което е практически много малък случей от карането ,ама някой колеги го правят/ малкия обем би трябвало да си каже думата/


Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Мнениеот bulaki » Пон 25 юни 2007 19:00


Pasat1.6TD_87 написа: Обичам да карам икономично - просто от т.А до т.Б да стигам с възможно най-ниски разходи - ПРИНЦИП не давай повече пари за едно нещо ако можеш да минеш по-тънко....
Сами си правете сметката....

:да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта