don hose написа:Опа в грешка съм не е мощността а въртящия момент.
Въпросче относно стари дизели и нови дизели...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- itan75
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
.....Значи искам да ти обясня по-точно,но не знам дали ще мога щото хич ме няма в обясненията.Незнам дали знаеш но от всички дизели най-голям КПД имат големите корабни двигатели и тези на големите камиони(БЕЛАЗ примерно) и това е точно поради факта че те имат голяма размерност на цилиндрите и факта,че ДВГ са топлинни загубите на топлина към охладителната уредба на двигатели с голяма размерност е в пъти по-малка от колкото примерно малък дизел с размер примерно 1.4куб/см.Това доказва и факта,че степента на сгъстяване при по-големите двигатели е много по-малка примерно 14:1,а виждаш че при малките предкамерни дизели(в частност Ситроен ах 14тгд) е 25:1. Ако се конструира малък предкамерен дизел с ниска степен на сгътяване,може да се стигне дотам,че да не може да запали,точно поради големите загуби на топлина...посока към охладителната уредба. А механичните загуби са съсвем друго нещо,което не трябва да се бърка с топлинните загубиRabbit_TDI написа:itan75 не разбрах пак кое точно те разсмя, ама поне си дал по надолу хубави приказки та имаше кво да чета
Относно триещите части все си мисля че при по малак радиус на цилиндара триещата площе по-малка и т.н. по вергита на триещите части + площите за загуба на топлина от охладителната течност.За икономичноста на този мотор съдя по стария ми Г2 мотора мисля че е 1V в който съм сипвал 5.5 смесено което мисля ,че е прекрасен разход за предкамерен дизел.За литровата мощност ми е ясно ,че идва от боротите/то изцяло развъртането на тоя мотор е доста повече прилича не бензинова кола/-това което не ми е ясно е как успяват да направят СВ да бачка на такива високо оборти/и то без проблеми/ докато всички нови с директно впръскване бачкат на 3800-4000
Другото нещо което си мисля е ,че намаляването на "паразитните топлинни загуби" би трябвало да доведе и до повече мощност ,защото не виждам как турбините за няколко години са станали мнооого по ефективни или поне нещо в работния режим им позволява да го направят?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Разбрах съотношението на горивния обем към отдаващите топлина повърхности при голям мотор е по-добро ,така че ако искаш единица работа /съответно работен обем/ по-добре е да направиш голям мотор с малко цилиндри/тогава обаче ще е по-инертен заради голямата маса на частите
-останал съм с впечатлението че 1.6 се развърта по добре от ТДИ в ниски скорости/.Обаче все пак при ниска скорост 1.6 трябва да има по-малко абсолютни загуби като стойност спрямо 1.9 макар и втория да е с по-малка загуба спрямо мощноста си/при високи скорости тове естествено веднага ще се осети като разход ,но при леко градско каране и 90 км./ч. извънградско/което е практически много малък случей от карането ,ама някой колеги го правят/ малкия обем би трябвало да си каже думата/
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: djdaka и 27 госта
