Rabbit_TDI написа:itan75 не разбрах пак кое точно те разсмя

, ама поне си дал по надолу хубави приказки та имаше кво да чета

Относно триещите части все си мисля че при по малак радиус на цилиндара триещата площе по-малка и т.н. по вергита на триещите части + площите за загуба на топлина от охладителната течност.За икономичноста на този мотор съдя по стария ми Г2 мотора мисля че е 1V в който съм сипвал 5.5 смесено което мисля ,че е прекрасен разход за предкамерен дизел.За литровата мощност ми е ясно ,че идва от боротите/то изцяло развъртането на тоя мотор е доста повече прилича не бензинова кола/-това което не ми е ясно е как успяват да направят СВ да бачка на такива високо оборти/и то без проблеми/ докато всички нови с директно впръскване бачкат на 3800-4000

Другото нещо което си мисля е ,че намаляването на "паразитните топлинни загуби" би трябвало да доведе и до повече мощност ,защото не виждам как турбините за няколко години са станали мнооого по ефективни или поне нещо в работния режим им позволява да го направят?
.....Значи искам да ти обясня по-точно,но не знам дали ще мога щото хич ме няма в обясненията.Незнам дали знаеш но от всички дизели най-голям КПД имат големите корабни двигатели и тези на големите камиони(БЕЛАЗ примерно) и това е точно поради факта че те имат голяма размерност на цилиндрите и факта,че ДВГ са топлинни загубите на топлина към охладителната уредба на двигатели с голяма размерност е в пъти по-малка от колкото примерно малък дизел с размер примерно 1.4куб/см.Това доказва и факта,че степента на сгъстяване при по-големите двигатели е много по-малка примерно 14:1,а виждаш че при малките предкамерни дизели(в частност Ситроен ах 14тгд) е 25:1. Ако се конструира малък предкамерен дизел с ниска степен на сгътяване,може да се стигне дотам,че да не може да запали,точно поради големите загуби на топлина...посока към охладителната уредба. А механичните загуби са съсвем друго нещо,което не трябва да се бърка с топлинните загуби