TDI в студа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: TDI в студа

Мнениеот K » Чет 23 дек 2010 22:40


Fen написа:
K написа:Дааааам, при мен се оказа термостат. Направо беше "изгърбен" горкия. Сложих нов на Wahler и сега си кове 90 градуса от раз. Предстои обаче смяна на темп. датчик, който ме ядосва. Стрелката пада до доло и пак се вдига.


Накара ме да се замисля и аз за термостат. Нямам проблеми със загряването, но много ме дразни това, че като се набия в някое яко задръстване и колата почва да охлажда ...Особено ако съм пуснал здраво парното може сигурно и 10 градуса да падне. В момента, в който се раздвижи колоната обаче доста бързо се връща на 90 градуса.


Сменяй го, постоянно трябва да ти държи 90.




Потребителски аватар
Shakez
Мнения: 160
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 11:05
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBAB
Местоположение: Sofia

Re: TDI в студа

Мнениеот Shakez » Нед 26 дек 2010 12:55


K написа:
Fen написа:
K написа:Дааааам, при мен се оказа термостат. Направо беше "изгърбен" горкия. Сложих нов на Wahler и сега си кове 90 градуса от раз. Предстои обаче смяна на темп. датчик, който ме ядосва. Стрелката пада до доло и пак се вдига.


Накара ме да се замисля и аз за термостат. Нямам проблеми със загряването, но много ме дразни това, че като се набия в някое яко задръстване и колата почва да охлажда ...Особено ако съм пуснал здраво парното може сигурно и 10 градуса да падне. В момента, в който се раздвижи колоната обаче доста бързо се връща на 90 градуса.


Сменяй го, постоянно трябва да ти държи 90.


А ако не държи има ли някакъв проблем? Иначе казано термостата може ли да доведе до нещо по-сериозно като повреда?

По въпроса за свещите - BERU - 32 лева/бройката. И мойте бяха Бош.


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: TDI в студа

Мнениеот K » Нед 26 дек 2010 13:39


Като повреда не знам. На един приятел изобщо не му загрява и разхода му скочи драстично в студа.
Андонов е прав за температурата, стрелката си стои на 90, но реално е по-ниска. Днес забелязах на ваг-ком 79 градуса, а стрелката е на 90.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 дек 2010 14:11


Yep, от 75-80 по ваг-ком, вече е на 90 стрелката. Но следд 90 е по-чувствителна :да: Много ме радват някой хора тук които продължават да са убедени, че е нормално при загрял мотор стрелката да пада и да се качва mhihi Пичове - ТЕРМОСТАТ :beer


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот bnick » Нед 26 дек 2010 14:40


hooligan_sk написа:Yep, от 75-80 по ваг-ком, вече е на 90 стрелката. Но следд 90 е по-чувствителна :да: Много ме радват някой хора тук които продължават да са убедени, че е нормално при загрял мотор стрелката да пада и да се качва mhihi Пичове - ТЕРМОСТАТ :beer


Някъде бях писал, не си спомням дали в тази тема, че на мен на нова кола ми играе температурата. Качи до към 80, оставя я да поработи на място при нагласени 25-26С, след около 10-15мин почва да духа по-хладно, поглеждам таблото, температурата отишла на малко под 70С. Това ми се случи преди около 3г, колата ми беше чисто нова, какъв прецакан термостат. mhihi


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 дек 2010 14:48


bnick написа:
hooligan_sk написа:Yep, от 75-80 по ваг-ком, вече е на 90 стрелката. Но следд 90 е по-чувствителна :да: Много ме радват някой хора тук които продължават да са убедени, че е нормално при загрял мотор стрелката да пада и да се качва mhihi Пичове - ТЕРМОСТАТ :beer


Някъде бях писал, не си спомням дали в тази тема, че на мен на нова кола ми играе температурата. Качи до към 80, оставя я да поработи на място при нагласени 25-26С, след около 10-15мин почва да духа по-хладно, поглеждам таблото, температурата отишла на малко под 70С. Това ми се случи преди около 3г, колата ми беше чисто нова, какъв прецакан термостат. mhihi


1. Невъзможно ли е? Адски много нови термостати дефектират моментално mhihi
2. Казусът не е такъв!!! Идеята е че като караш едно 50км с газ, тоест колата е напълно загряла, повече няма мърдане! Ако е вдигнала до 70-80 градуса по стрелката е напълно възможно да ти смъкне малко темп ако набичиш климатриник ;)
3. Твойта кола 99% има допълнителен подгрев(печка), която работи първите 10-15мин след палене на двигателя. След това изключва и оставя само двигателя да те топли - в този момент се усеща временно захлаждане :да:

ПП: даже не бях обърнал внимание че си писал че след 10-15мин следва захлаждане при теб... виж как познавам какъв е случая mhihi

ПП2: карам чат пат супърб 2007/2008г 1,9ТДИ - там е същата работа с допълнителното подгряване. Ако го нямаше това нещо щеше да видиш колко брутално ЛЕДЕН двигател е ТДИ mhihi

Последна промяна от hooligan_sk на Нед 26 дек 2010 15:03, променено общо 1 път.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: TDI в студа

Мнениеот red.devilll » Нед 26 дек 2010 14:58


bnick написа:
hooligan_sk написа:Yep, от 75-80 по ваг-ком, вече е на 90 стрелката. Но следд 90 е по-чувствителна :да: Много ме радват някой хора тук които продължават да са убедени, че е нормално при загрял мотор стрелката да пада и да се качва mhihi Пичове - ТЕРМОСТАТ :beer


Някъде бях писал, не си спомням дали в тази тема, че на мен на нова кола ми играе температурата. Качи до към 80, оставя я да поработи на място при нагласени 25-26С, след около 10-15мин почва да духа по-хладно, поглеждам таблото, температурата отишла на малко под 70С. Това ми се случи преди около 3г, колата ми беше чисто нова, какъв прецакан термостат. mhihi

Колега колата е нормално да изстива малко след като си пуснал парното,защото термостата в повечето случаи започва да отваря от 82 и е напълно отворен на 92 градуса. а кой то казва,че ТРЯБВА ДА ЗАМРЪЗВА НА 90 ДА ВЗЕМЕ ДА ПРОЧЕТЕ МАЛКО ПО-ДЕБЕЛИ КНИГИ И ДА СПРАТ ДА ГОВОРЯТ ЧЕ НЕ БИЛО НОРМАЛНО ДА СПАДА ТЕМПЕРАТУРАТА ,А ТРЯБВА ДА СЕДИ НА 90 ПОСТОЯННО :screwy . Тази вода нали се издухва от вентилатора на парното и е нормално да спадне малко,но ако спада чак до 70 градуса мисля,че не е нормално освем ако термостата не отваря на по-ниска температура


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 дек 2010 15:00


red.devilll написа:
bnick написа:
hooligan_sk написа:Yep, от 75-80 по ваг-ком, вече е на 90 стрелката. Но следд 90 е по-чувствителна :да: Много ме радват някой хора тук които продължават да са убедени, че е нормално при загрял мотор стрелката да пада и да се качва mhihi Пичове - ТЕРМОСТАТ :beer


Някъде бях писал, не си спомням дали в тази тема, че на мен на нова кола ми играе температурата. Качи до към 80, оставя я да поработи на място при нагласени 25-26С, след около 10-15мин почва да духа по-хладно, поглеждам таблото, температурата отишла на малко под 70С. Това ми се случи преди около 3г, колата ми беше чисто нова, какъв прецакан термостат. mhihi

Колега колата е нормално да изстива малко след като си пуснал парното,защото термостата в повечето случаи започва да отваря от 82 и е напълно отворен на 92 градуса. а кой то казва,че ТРЯБВА ДА ЗАМРЪЗВА НА 90 ДА ВЗЕМЕ ДА ПРОЧЕТЕ МАЛКО ПО-ДЕБЕЛИ КНИГИ И ДА СПРАТ ДА ГОВОРЯТ ЧЕ НЕ БИЛО НОРМАЛНО ДА СПАДА ТЕМПЕРАТУРАТА ,А ТРЯБВА ДА СЕДИ НА 90 ПОСТОЯННО :screwy . Тази вода нали се издухва от вентилатора на парното и е нормално да спадне малко,но ако спада чак до 70 градуса мисля,че не е нормално освем ако термостата не отваря на по-ниска температура


Тебе за да не те пращаме да четеш дебели книги прочети само тези няколко думи и се опитай да ги асимилираш - Yep, от 75-80 по ваг-ком, вече е на 90 стрелката :063:

ПП: И не се обаждай като няма кво да кажеш бе, тва не са ти коментарите в някой изпаднал сайт да се джавкаш без да четеш :beat_butt2


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: TDI в студа

Мнениеот red.devilll » Нед 26 дек 2010 15:11


Някъде бях писал, не си спомням дали в тази тема, че на мен на нова кола ми играе температурата. Качи до към 80, оставя я да поработи на място при нагласени 25-26С, след около 10-15мин почва да духа по-хладно, поглеждам таблото, температурата отишла на малко под 70С. Това ми се случи преди около 3г, колата ми беше чисто нова, какъв прецакан термостат. mhihi[/quote]
Колега колата е нормално да изстива малко след като си пуснал парното,защото термостата в повечето случаи започва да отваря от 82 и е напълно отворен на 92 градуса. а кой то казва,че ТРЯБВА ДА ЗАМРЪЗВА НА 90 ДА ВЗЕМЕ ДА ПРОЧЕТЕ МАЛКО ПО-ДЕБЕЛИ КНИГИ И ДА СПРАТ ДА ГОВОРЯТ ЧЕ НЕ БИЛО НОРМАЛНО ДА СПАДА ТЕМПЕРАТУРАТА ,А ТРЯБВА ДА СЕДИ НА 90 ПОСТОЯННО :screwy . Тази вода нали се издухва от вентилатора на парното и е нормално да спадне малко,но ако спада чак до 70 градуса мисля,че не е нормално освем ако термостата не отваря на по-ниска температура[/quote]

Тебе за да не те пращаме да четеш дебели книги прочети само тези няколко думи и се опитай да ги асимилираш - Yep, от 75-80 по ваг-ком, вече е на 90 стрелката :063:

ПП: И не се обаждай като няма кво да кажеш бе, тва не са ти коментарите в някой изпаднал сайт да се джавкаш без да четеш :beat_butt2[/quote]
Абе ти ако искаш да ми кажеш нещо "БЕ" че не е така ми донеси един дизел който седи температурата на 90 зимно време без да мърда и ще те почерпя и ще ти се извиня,че не съм прав но не се е родила още такава кола с такъв мотор.
А това отношение може да го държиш на семейството ти. Разбра ли.
Не сме тук да се заяждаме и да си плакнем устата само. Ако сте се изнервили нещто по-добре избройте до 10 и тогава пишете
нека кажат много по-знаещите от теб и мен за да ссе успокоиш


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 дек 2010 15:14


no comment


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: TDI в студа

Мнениеот milmar » Нед 26 дек 2010 15:20


hooligan_sk написа:... Много ме радват някой хора тук които продължават да са убедени, че е нормално при загрял мотор стрелката да пада и да се качва mhihi Пичове - ТЕРМОСТАТ :beer


При загрял мотор не е нормално стрелката да пада mhihi естествено , но когато спускаш по баира на скорост и с пуснато парно на 6 , а мотора започне да изстива , макар и при нормален(здрав) термостат , тогава е нормално стрелката да пада . Или ти си на друго мнение .
Аман от "красива" тема , аз се изписах по нея , и без това никой не чете написаното .

Весела Коледа !


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 дек 2010 15:28


milmar написа:
hooligan_sk написа:... Много ме радват някой хора тук които продължават да са убедени, че е нормално при загрял мотор стрелката да пада и да се качва mhihi Пичове - ТЕРМОСТАТ :beer


При загрял мотор не е нормално стрелката да пада mhihi естествено , но когато спускаш по баира на скорост и с пуснато парно на 6 , а мотора започне да изстива , макар и при нормален(здрав) термостат , тогава е нормално стрелката да пада . Или ти си на друго мнение .
Аман от "красива" тема , аз се изписах по нея , и без това никой не чете написаното .

Весела Коледа !


Ами не напълно. Значи да обобщим. Температурата никога не е константа 90 градуса, няма как да бъде така. Зимно време при достатъчно каран мотор, тя варира межди 80 и 90 градуса, независимо дали се спускаш или си на място с парно. Уредът(VDO или друг) обаче е умишлено направен да не отразява такава разлика и видимо стои винаги на 90 градуса. Ако стрелката спадне под 90 градуса при дадени условия след като мотора е гарантирано загрял, темп релано е спаднала под 80. Тогава вече е нужен нов термостат или се търси друг проблем по колата :да:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: TDI в студа

Мнениеот milmar » Нед 26 дек 2010 15:32


hooligan_sk написа:... Уредът(VDO или друг) обаче е умишлено направен да не отразява такава разлика и видимо стои винаги на 90 градуса. Ако стрелката спадне под 90 градуса при дадени условия след като мотора е гарантирано загрял, темп релано е спаднала под 80. Тогава вече е нужен нов термостат или се търси друг проблем по колата :да:


1.Писал съм в темата - при мен стрелката си показва точно , не знам как е при другите коли , но в тази тема вече само пишем :idea: , аз съм до тук .
2.Аз нямам проблем с колата си , поне не и с температурата :) .


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот hooligan_sk » Нед 26 дек 2010 15:38


milmar написа:
hooligan_sk написа:... Уредът(VDO или друг) обаче е умишлено направен да не отразява такава разлика и видимо стои винаги на 90 градуса. Ако стрелката спадне под 90 градуса при дадени условия след като мотора е гарантирано загрял, темп релано е спаднала под 80. Тогава вече е нужен нов термостат или се търси друг проблем по колата :да:


1.Писал съм в темата - при мен стрелката си показва точно , не знам как е при другите коли , но в тази тема вече само пишем :idea: , аз съм до тук .
2.Аз нямам проблем с колата си , поне не и с температурата :) .


Нямам идея за Б4 с 1z мотор. Ако стрелката следи плътно темп. датчик, нормално да спада малко. На следващите ТДИта поне не е така :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: TDI в студа

Мнениеот fox_vt » Нед 26 дек 2010 16:21


Милене не се ядосвай бе човек :beer явно на по новите коли парното не е толкос яко като на наще.Аз на мойта даже и не мога да си помисля да пусна парното да духа на 4та степен на топло mhihi mhihi той двигателя ще стане за 3 минути на минусова температура mhihi mhihi .Толкова голям топлообмен има тва радиаторче че на по дълъг път се налага да намалям врътката за топло и студено почти на 1/3 за да не става африка в купето.А за пускане по нанадолнище на ППХ даже и без парно е смешно да се твърди че температурата остава на 90 градуса.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта