Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Мнениеот djdaka » Сря 31 дек 2008 19:23


някой да сподели къде се намира въпросният температурен датчик който активира свещите за подгрев на антифриза.
Благодаря и весело посрещане на новата 2009 година :D




Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Пет 02 яну 2009 19:39


Моля някой да каже кой бушон е за подгряването на антифриза :help:

Благодаря!


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Вто 06 яну 2009 22:24


Днеска минах през една автоморга и видях един разкостен Голф 3 ТДИ, обаче без двигателя. Загледах го по-детайлно в коша и видях едно нещо което ми се струва че е блока за управление + релетата на системата за подгряване на антифриза.

Изображение

На следващата снимка съм заградил отделните кабели на устройството с различен цвят според моята теория за начина на връзване.

Изображение

1. В червено е червения кабел, който би трябвало да е директен + от акумулатора
2. В зелено има два кабела. Според това което четох, трите свещи за подгряване се управляват чрез два кабела. Единия по-тънък кабел е за една свещ, а другия по-дебелия е за захранване на другите две свещи.
3. В синьо според мене са кабелите за управление идващи от ЕКУ-то. Само че тука са три кабела, а според това което прочетох, от компа на колата излизат само два (през крачета 21 и 22)

Дали това е прословутото реле J325


Потребителски аватар
KombiTDI
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 26 дек 2007 18:12
Автомобил: Polo 1_4 TDI 2003
Двигател: AMF 2003
Местоположение: Асеновград

Мнениеот KombiTDI » Сря 07 яну 2009 9:12


Точно това е :) , само че му липсва бушона от 50А, като кабелите са директно свързани...


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Сря 07 яну 2009 10:24


А бушона от 50А къде седи по принцип, на кой кабел, в моторния отсек ли?
И какво имаш предвид под "кабелите са директно свързани..."


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Мнениеот marttyy » Сря 07 яну 2009 21:37


Бушона на моито венто 1З двигател е 30А и се намира на самото реле. Този бушон не е обикновенен като тези в купето, а е една "лентичка" ,която се връзва на червения кабел на релето, което е снимал колегата по нагоре. Интересува ме дали сте сигурни че двата черни кабела от релето отиват на свещите, защото съм ги мерил и на двата дава маса?


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Чет 08 яну 2009 0:11


Ами нормално да ти дава маса, ако са свързани към свещите...
изключи ги от свещите и би трябвало да спре да подава маса...


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Пет 09 яну 2009 17:21


Намерих схема на връзването на релето J325
(нещо не мога да я кача снимката тука към мнението, не знам защо)

http://www.picvalley.net/u/1469/1567330527.BMP


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re:

Мнениеот fox_vt » Чет 15 яну 2009 20:12


GodLike написа:Моля някой да каже кой бушон е за подгряването на антифриза :help:

Благодаря!



коолега погледни следващия отговор и ще разбереш каде е бушона струва 20 ст.


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот GodLike » Чет 15 яну 2009 21:29


Бушона и релетата ги намерихме, всичко си е ОК. Свещите сработват, когато подадеш ток на съответното реле, но все още не мога да разбера дали се включват автоматично както си му е реда. Дори и да включват въпроса е след колко време изключват? Като цяло ми е много мъгливо около тези подгревни свещи на антифриза :roll:


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот ABSOLUT » Чет 15 яну 2009 21:43


Eто схема на принципа на работа на релето J325.
В ЕКУ-то пристигат данни от три места:
- през краче 64 в компа постъпва информация от датчик G72 за температурата на входящия в двигателя въздух
- през краче 14 постъпва информация от датчик G62 за температурата на антифриза
- през краче 39 идва информация за свободния ток от алтернатора
От там компа на базата на тези три данни преценява колко от трите подгревни свещи може да включи, за да не почне да се разрежда акумулатора. И сответно през изходящи крачета 6 и 48 управляват релето J325.

Изображение


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот ABSOLUT » Пет 16 яну 2009 9:44


я дя ъпна темата с едно мнение, че предишното само го редактирах и може да не го видите :D


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот daniel_falin » Съб 17 яну 2009 17:51


тея митове за подгревните свещи на натифиза не ги ли разбихте ?
такива свещи имат колите които са правени за пазар с по-студен климат, а не зависи от годната на производство


гледам че през 3 поста се пита как се тестват, най-елементарния начин да се проверят дали работят е - махат им се лулите (контактите) и с една жица директно от + на акумолатора можете да "погалите" така да се каже върха не свеща, там където дава контак лулата, трябва да искрят съвлем леки и малки искрички, това е от лошия контакт и голямата консумация, няма искрички -> няма консумация -> свеща не работи, можете също да опитате, ако жицата от + на акумолатора е многожилна, оставете само една жила, едно косъмче от края който допирате до свеща, докоснете свеща, и ако работи косъмчето ще се нажежи до червено за 1 секунда.

3-тия мит който срещнах в темта- колата ми на дълго изстива, и не може дори да достигне 90С, не загрява, това не е вярно, просто при много ниски температури голямия кръг затваря, и течението на антифриза който минава покрай температурния датчик става мъртво, и постепенно водата там изстива, просто тя вече не върти от там, и отчита около 70С
двигателя ви е загрял, дизайна на датчика не позволява правилно отчитане на температурата когато циркулира само малкия кръг от охладителната система, освен разбира се в случаите когато имаме повреден термостат.

можете да проверите загряла ли е колата по парното, след дълго каране, ако ще и 60С да ви показва уреда, имате ли хубаво топло парно, колата е загряла
можете да проверите за неизправен термостат "замръзнал" в отворено положение по парното, след като запалите в студа, след 5 минутки каране вече трябва да духа леко топличко, не стане ли най-вероятно термостата ви е блокирал в отворено положение, за още по сигурно, на 10тата минута от паленето на много студена температура, можете да пипнете долния маркуч на радиатора, трябва да е леден, не е ли леден, 100% термостата ви е забил на отворено положение, толкова за съмненията за незагряване


поздрави

едит: алек, аз до колкото знам в испания нито едно фауве няма такива свещи, независимо коя година е.
лошото е, че няма кой да докаже тази първа продажба, дали наистина там се е състояла, какво се е случило с колата през живота и и т.н. и т.н
поздрави

Последна промяна от daniel_falin на Съб 17 яну 2009 18:05, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Alek » Съб 17 яну 2009 17:58


daniel_falin написа:тея митове за подгревните свещи на натифиза не ги ли разбихте ?
такива свещи имат колите които са правени за пазар с по-студен климат, а не зависи от годната на производство


гледам че през 3 поста се пита как се тестват, най-елементарния начин да се проверят дали работят е - махат им се лулите (контактите) и с една жица директно от + на акумолатора можете да "погалите" така да се каже върха не свеща, там където дава контак лулата, трябва да искрят съвлем леки и малки искрички, това е от лошия контакт и голямата консумация, няма искрички -> няма консумация -> свеща не работи, можете също да опитате, ако жицата от + на акумолатора е многожилна, оставете само една жила, едно косъмче от края който допирате до свеща, докоснете свеща, и ако работи косъмчето ще се нажежи до червено за 1 секунда.

3-тия мит който срещнах в темта- колата ми на дълго изстива, и не може дори да достигне 90С, не загрява, това не е вярно, просто при много ниски температури голямия кръг затваря, и течението на антифриза който минава покрай температурния датчик става мъртво, и постепенно водата там изстива, просто тя вече не върти от там, и отчита около 70С
двигателя ви е загрял, дизайна на датчика не позволява правилно отчитане на температурата когато циркулира само малкия кръг от охладителната система, освен разбира се в случаите когато имаме повреден термостат.

поздрави

Това за студения климат не е съвсем така. Моята кола е продадена в Италия (първа продажба) и е с подгревни свещи на антифриза. Чувал съм пък за случай - първи собственик в Германия, а пък няма подгревни свещи. За втория пример само съм чувал, не съм го виждал, но вторият пример е точно моята кола, а в Италия едва ли климатът може да се нарече студен.


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот marttyy » Съб 17 яну 2009 19:49


И тва за термостата не е вярно, защото ТДИ моторите отделят малко топлина при работа и трудно загряват. Моят термостат е напълно изправен но колата бавно загрява, даже като загрее на 90с долния маркуч е студен и като оставя на място с парно темп. пада на 70- самото парно охлажда двигателя.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта