Благодаря и весело посрещане на новата 2009 година
Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
- ABSOLUT
- Мнения: 4438
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Днеска минах през една автоморга и видях един разкостен Голф 3 ТДИ, обаче без двигателя. Загледах го по-детайлно в коша и видях едно нещо което ми се струва че е блока за управление + релетата на системата за подгряване на антифриза.
На следващата снимка съм заградил отделните кабели на устройството с различен цвят според моята теория за начина на връзване.
1. В червено е червения кабел, който би трябвало да е директен + от акумулатора
2. В зелено има два кабела. Според това което четох, трите свещи за подгряване се управляват чрез два кабела. Единия по-тънък кабел е за една свещ, а другия по-дебелия е за захранване на другите две свещи.
3. В синьо според мене са кабелите за управление идващи от ЕКУ-то. Само че тука са три кабела, а според това което прочетох, от компа на колата излизат само два (през крачета 21 и 22)
Дали това е прословутото реле J325
На следващата снимка съм заградил отделните кабели на устройството с различен цвят според моята теория за начина на връзване.
1. В червено е червения кабел, който би трябвало да е директен + от акумулатора
2. В зелено има два кабела. Според това което четох, трите свещи за подгряване се управляват чрез два кабела. Единия по-тънък кабел е за една свещ, а другия по-дебелия е за захранване на другите две свещи.
3. В синьо според мене са кабелите за управление идващи от ЕКУ-то. Само че тука са три кабела, а според това което прочетох, от компа на колата излизат само два (през крачета 21 и 22)
Дали това е прословутото реле J325
- marttyy
- Мнения: 124
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
- Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
- Двигател:
- Местоположение: Драгоман
Бушона на моито венто 1З двигател е 30А и се намира на самото реле. Този бушон не е обикновенен като тези в купето, а е една "лентичка" ,която се връзва на червения кабел на релето, което е снимал колегата по нагоре. Интересува ме дали сте сигурни че двата черни кабела от релето отиват на свещите, защото съм ги мерил и на двата дава маса?
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
- ABSOLUT
- Мнения: 4438
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Намерих схема на връзването на релето J325
(нещо не мога да я кача снимката тука към мнението, не знам защо)
http://www.picvalley.net/u/1469/1567330527.BMP
(нещо не мога да я кача снимката тука към мнението, не знам защо)
http://www.picvalley.net/u/1469/1567330527.BMP
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re:
GodLike написа:Моля някой да каже кой бушон е за подгряването на антифриза
Благодаря!
коолега погледни следващия отговор и ще разбереш каде е бушона струва 20 ст.
- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Бушона и релетата ги намерихме, всичко си е ОК. Свещите сработват, когато подадеш ток на съответното реле, но все още не мога да разбера дали се включват автоматично както си му е реда. Дори и да включват въпроса е след колко време изключват? Като цяло ми е много мъгливо около тези подгревни свещи на антифриза 
- ABSOLUT
- Мнения: 4438
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Eто схема на принципа на работа на релето J325.
В ЕКУ-то пристигат данни от три места:
- през краче 64 в компа постъпва информация от датчик G72 за температурата на входящия в двигателя въздух
- през краче 14 постъпва информация от датчик G62 за температурата на антифриза
- през краче 39 идва информация за свободния ток от алтернатора
От там компа на базата на тези три данни преценява колко от трите подгревни свещи може да включи, за да не почне да се разрежда акумулатора. И сответно през изходящи крачета 6 и 48 управляват релето J325.

В ЕКУ-то пристигат данни от три места:
- през краче 64 в компа постъпва информация от датчик G72 за температурата на входящия в двигателя въздух
- през краче 14 постъпва информация от датчик G62 за температурата на антифриза
- през краче 39 идва информация за свободния ток от алтернатора
От там компа на базата на тези три данни преценява колко от трите подгревни свещи може да включи, за да не почне да се разрежда акумулатора. И сответно през изходящи крачета 6 и 48 управляват релето J325.
- ABSOLUT
- Мнения: 4438
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
я дя ъпна темата с едно мнение, че предишното само го редактирах и може да не го видите 
-
daniel_falin
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
тея митове за подгревните свещи на натифиза не ги ли разбихте ?
такива свещи имат колите които са правени за пазар с по-студен климат, а не зависи от годната на производство
гледам че през 3 поста се пита как се тестват, най-елементарния начин да се проверят дали работят е - махат им се лулите (контактите) и с една жица директно от + на акумолатора можете да "погалите" така да се каже върха не свеща, там където дава контак лулата, трябва да искрят съвлем леки и малки искрички, това е от лошия контакт и голямата консумация, няма искрички -> няма консумация -> свеща не работи, можете също да опитате, ако жицата от + на акумолатора е многожилна, оставете само една жила, едно косъмче от края който допирате до свеща, докоснете свеща, и ако работи косъмчето ще се нажежи до червено за 1 секунда.
3-тия мит който срещнах в темта- колата ми на дълго изстива, и не може дори да достигне 90С, не загрява, това не е вярно, просто при много ниски температури голямия кръг затваря, и течението на антифриза който минава покрай температурния датчик става мъртво, и постепенно водата там изстива, просто тя вече не върти от там, и отчита около 70С
двигателя ви е загрял, дизайна на датчика не позволява правилно отчитане на температурата когато циркулира само малкия кръг от охладителната система, освен разбира се в случаите когато имаме повреден термостат.
можете да проверите загряла ли е колата по парното, след дълго каране, ако ще и 60С да ви показва уреда, имате ли хубаво топло парно, колата е загряла
можете да проверите за неизправен термостат "замръзнал" в отворено положение по парното, след като запалите в студа, след 5 минутки каране вече трябва да духа леко топличко, не стане ли най-вероятно термостата ви е блокирал в отворено положение, за още по сигурно, на 10тата минута от паленето на много студена температура, можете да пипнете долния маркуч на радиатора, трябва да е леден, не е ли леден, 100% термостата ви е забил на отворено положение, толкова за съмненията за незагряване
поздрави
едит: алек, аз до колкото знам в испания нито едно фауве няма такива свещи, независимо коя година е.
лошото е, че няма кой да докаже тази първа продажба, дали наистина там се е състояла, какво се е случило с колата през живота и и т.н. и т.н
поздрави
такива свещи имат колите които са правени за пазар с по-студен климат, а не зависи от годната на производство
гледам че през 3 поста се пита как се тестват, най-елементарния начин да се проверят дали работят е - махат им се лулите (контактите) и с една жица директно от + на акумолатора можете да "погалите" така да се каже върха не свеща, там където дава контак лулата, трябва да искрят съвлем леки и малки искрички, това е от лошия контакт и голямата консумация, няма искрички -> няма консумация -> свеща не работи, можете също да опитате, ако жицата от + на акумолатора е многожилна, оставете само една жила, едно косъмче от края който допирате до свеща, докоснете свеща, и ако работи косъмчето ще се нажежи до червено за 1 секунда.
3-тия мит който срещнах в темта- колата ми на дълго изстива, и не може дори да достигне 90С, не загрява, това не е вярно, просто при много ниски температури голямия кръг затваря, и течението на антифриза който минава покрай температурния датчик става мъртво, и постепенно водата там изстива, просто тя вече не върти от там, и отчита около 70С
двигателя ви е загрял, дизайна на датчика не позволява правилно отчитане на температурата когато циркулира само малкия кръг от охладителната система, освен разбира се в случаите когато имаме повреден термостат.
можете да проверите загряла ли е колата по парното, след дълго каране, ако ще и 60С да ви показва уреда, имате ли хубаво топло парно, колата е загряла
можете да проверите за неизправен термостат "замръзнал" в отворено положение по парното, след като запалите в студа, след 5 минутки каране вече трябва да духа леко топличко, не стане ли най-вероятно термостата ви е блокирал в отворено положение, за още по сигурно, на 10тата минута от паленето на много студена температура, можете да пипнете долния маркуч на радиатора, трябва да е леден, не е ли леден, 100% термостата ви е забил на отворено положение, толкова за съмненията за незагряване
поздрави
едит: алек, аз до колкото знам в испания нито едно фауве няма такива свещи, независимо коя година е.
лошото е, че няма кой да докаже тази първа продажба, дали наистина там се е състояла, какво се е случило с колата през живота и и т.н. и т.н
поздрави
Последна промяна от daniel_falin на Съб 17 яну 2009 18:05, променено общо 2 пъти.
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
daniel_falin написа:тея митове за подгревните свещи на натифиза не ги ли разбихте ?
такива свещи имат колите които са правени за пазар с по-студен климат, а не зависи от годната на производство
гледам че през 3 поста се пита как се тестват, най-елементарния начин да се проверят дали работят е - махат им се лулите (контактите) и с една жица директно от + на акумолатора можете да "погалите" така да се каже върха не свеща, там където дава контак лулата, трябва да искрят съвлем леки и малки искрички, това е от лошия контакт и голямата консумация, няма искрички -> няма консумация -> свеща не работи, можете също да опитате, ако жицата от + на акумолатора е многожилна, оставете само една жила, едно косъмче от края който допирате до свеща, докоснете свеща, и ако работи косъмчето ще се нажежи до червено за 1 секунда.
3-тия мит който срещнах в темта- колата ми на дълго изстива, и не може дори да достигне 90С, не загрява, това не е вярно, просто при много ниски температури голямия кръг затваря, и течението на антифриза който минава покрай температурния датчик става мъртво, и постепенно водата там изстива, просто тя вече не върти от там, и отчита около 70С
двигателя ви е загрял, дизайна на датчика не позволява правилно отчитане на температурата когато циркулира само малкия кръг от охладителната система, освен разбира се в случаите когато имаме повреден термостат.
поздрави
Това за студения климат не е съвсем така. Моята кола е продадена в Италия (първа продажба) и е с подгревни свещи на антифриза. Чувал съм пък за случай - първи собственик в Германия, а пък няма подгревни свещи. За втория пример само съм чувал, не съм го виждал, но вторият пример е точно моята кола, а в Италия едва ли климатът може да се нарече студен.
- marttyy
- Мнения: 124
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
- Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
- Двигател:
- Местоположение: Драгоман
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
И тва за термостата не е вярно, защото ТДИ моторите отделят малко топлина при работа и трудно загряват. Моят термостат е напълно изправен но колата бавно загрява, даже като загрее на 90с долния маркуч е студен и като оставя на място с парно темп. пада на 70- самото парно охлажда двигателя.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта