penko_pulev написа: Никога не гаси кола с турбокомпресор веднага след като спреш !!!! Особено ако си я ръчкал преди това. Маслото прегаря и коксува в следствие на високата температура на колекторите и турбокомпресора. При всяко следващо палене коксувалото масло надира втулката и оста и е**ва мамата на агрегата!
Това ако не го правите много ядове ще берете с турбините. Още повече, че може от прегравяне да осучат перките, и в един прекрасен момент да се спукат, след което се откъсват и попадат в мотора. Предната ми кола с 1.9ТДИ AHU я карах почти 7 години (120 000км. само от мен, преди това не знам на колко е била)без проблеми никакви в турбото, но спазващ елементарни правила по-горе. Никога след ръчка не се гаси веднага. И пари за масла и филтри не са щадени. Та бих казал, че турбото е най-издръжливата част в колата. Много други неща се скапват до 50 000 как ли му до +120 000.
пс. Темата е адски полезна, поне на мен ми грабна вниманието и я изчетох до край.