


Няколко въпроса за TDI
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроса за TDI
Принципно трябва да стои,на един приятел на голфа МК3 (1992), си стои,че и се вижда по добре от на моя пасат дето е 00 год
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Много на едно място
xploda написа:Евала докторе. С един пост на всички въпроси отговори. Сега ако кажеш и как да различа 1Z от AHU златен ше сиПо ВИН, по година ?
На външен вид и тесен специалист едва ли би се справил. Най-лесно - по документите на колата (ако там някъде фигурира номер на двигателя - първите символи са точно това - напр. 1Zabcdef или AHUabcdef (abcdef са цифри)). По VIN - може да опиташ като го пратиш на колегата Lisho. По година - на пръв поглед изглежда лесно. На Г3 според сайта-Библия на Голфаджията 1Z е поставян от 08.93 до 07.96 (става въпрос за дата на производство, а не на първа регистрация !), AHU от 07.96 до 06.00. Иначе казано, ако десетия символ от ляво на дясно на VIN-а е R, S, T - оригиналният двигател е 1Z; ако е V, W, X, Y - AHU. Неслучайно споменах и подчертах оригиналният - ами ако е сменен ? Не те знам къде си, но знам че има държави в Европа, където изобщо не държат на номер на двигателя, така че има доста свобода в тази насока.
Може би най-сигурно е да търсиш номера на самия двигател (ако не е пренабиван).
Не се засягай, ама си мисля че прекалено много се "втеляваш" заради един демпферен маховик. Лично според мен двигател AHU макар и с малко е по-добър от 1Z (но не защото на моята кола е такъв !). Може би не знаеш, но при покупката на една кола всичко до голяма степен е късмет, и каквото те "грабне". От там нататък - "каквото ти е писано".
Дай сега заради един демпферен маховик (смяната на който заедно със съединителя е около 1000 лв.) да си взема по-стара (като възраст и концепция) кола и двигател. Ами ако изпадне по-добра кола с демпферен маховик - да се откажеш само заради това ли ? Замисляш ли се, че демпферен маховик се поставя не само за да му е по-гадно на n-тия собственик, ами заради комфорта на всички собственици до това и пътниците му ? Добре, въпреки всичко решиш да вземеш кола с двигател 1Z. Това означава, че е по-стара, по-амортизирана, и е по-вероятно да дадат отказ други детайли (турбина, глава - за това се сещам в този момент по двигателя като по-големи суми; ами по ходовата част; ами по колата като цяло ?). Вярно е, че като е по-стара, е вероятно да са дали отказ, и да са сменени вече; но дори и да е така, едва ли е с нещо толкова добро както поставеното в завода-производител.
Така че лично моето мнение е, по възможност по-нова или поне по-запазена кола.
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Много на едно място
gr_kanev написа:На външен вид и тесен специалист едва ли би се справил. Най-лесно - по документите на колата (ако там някъде фигурира номер на двигателя - първите символи са точно това - напр. 1Zabcdef или AHUabcdef (abcdef са цифри)). По VIN - може да опиташ като го пратиш на колегата Lisho. По година - на пръв поглед изглежда лесно. На Г3 според сайта-Библия на Голфаджията 1Z е поставян от 08.93 до 07.96 (става въпрос за дата на производство, а не на първа регистрация !), AHU от 07.96 до 06.00. Иначе казано, ако десетия символ от ляво на дясно на VIN-а е R, S, T - оригиналният двигател е 1Z; ако е V, W, X, Y - AHU. Неслучайно споменах и подчертах оригиналният - ами ако е сменен ? Не те знам къде си, но знам че има държави в Европа, където изобщо не държат на номер на двигателя, така че има доста свобода в тази насока.
Може би най-сигурно е да търсиш номера на самия двигател (ако не е пренабиван).
Не се засягай, ама си мисля че прекалено много се "втеляваш" заради един демпферен маховик. Лично според мен двигател AHU макар и с малко е по-добър от 1Z (но не защото на моята кола е такъв !). Може би не знаеш, но при покупката на една кола всичко до голяма степен е късмет, и каквото те "грабне". От там нататък - "каквото ти е писано".
Дай сега заради един демпферен маховик (смяната на който заедно със съединителя е около 1000 лв.) да си взема по-стара (като възраст и концепция) кола и двигател. Ами ако изпадне по-добра кола с демпферен маховик - да се откажеш само заради това ли ? Замисляш ли се, че демпферен маховик се поставя не само за да му е по-гадно на n-тия собственик, ами заради комфорта на всички собственици до това и пътниците му ? Добре, въпреки всичко решиш да вземеш кола с двигател 1Z. Това означава, че е по-стара, по-амортизирана, и е по-вероятно да дадат отказ други детайли (турбина, глава - за това се сещам в този момент по двигателя като по-големи суми; ами по ходовата част; ами по колата като цяло ?). Вярно е, че като е по-стара, е вероятно да са дали отказ, и да са сменени вече; но дори и да е така, едва ли е с нещо толкова добро както поставеното в завода-производител.
Така че лично моето мнение е, по възможност по-нова или поне по-запазена кола.
Втелявам се викаш, а док? Добреее - зи'ами една тройка ТДИ за 4-5 бинки - сменяваме турбинка - 1500+лв, сменяваме маховика - 1500+, сменяваме ПД-та 4 броя по 1000+ лв. и кво стана - за ремонти даваме повече пари отколкото за самата кола. Ще кажеш ама има тройки без ПД. Ми добре - останалите неща и парите за тях малко ли са? Ще кажеш ама не трябва да вземаш чисто нови части може с турбинка 2-ра ръка или хватката с съединител от ВР6 и нова кутия после - ми не си струва. Затва предпочитам да питам за всичко, даже 2-3 пъти и да се "втелявам" отколкото да хвърля сума ти и пари за 15+ годишна кола. Честно да ти кажа досега съм карал все бензинки и си бях казал - абе дизела малко гори пък и ще се кара само градско и бях решил този път да е дизел. Но като се поразчетох малко и сега си мисля че няма смисъл. По добре да си карам няква бензинка, и да правя 2-3 литра повече отколкото с дизела, отколкото да давам сума ти пари за ремонти.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроса за TDI
Тая логика е доста корава
Който го е страх от мечки да не ходи в гората.Ако се разваляха така както описваш ти,нямаше да ги има изобщо. А и Г3 няма ПД !

- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Няколко въпроса за TDI
feikot написа:Тая логика е доста кораваКойто го е страх от мечки да не ходи в гората.Ако се разваляха така както описваш ти,нямаше да ги има изобщо. А и Г3 няма ПД !
Не си ме разбрал правилно. Не ме е страх от никви мечки, гори и т.н.. Гледам да си набележа такава кола, че възможноста за скъп ремонт да е сведен до минимум т.е. трябва ми здрава кола с възможно най-малко често срещани проблеми.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроса за TDI
Тогава,трябва да се ориентираш към соц возило започващо със Ж. Каквато и кола да вземеш,особено тук,при нас,ти е в разход постоянно,няма такова животно,да го вземеш,и само да караш,да зареждаш и да караш.Все излиза по нещо малко,рано или късно.
Предимството на дизела,е икономичноста и мощността на ниски обороти.
А и нима, при бензинов мотор няма да имаш проблеми ли -то дай боже,ама и там има дюзички,и там има помпа,и там имаш съединител и т.н. Разлика в цените може и да има,но сигурно е умерена.
Друго предимство на дизелчето е,че по старите нямат претенции към нафтата,намираш някой тираджия,или от някъде другаде-и си ти,дори и да се стигне до ремонт,колата вече ти се е изплатила.А и по моргите има повече дизели (май) и винаги можеш да намериш нещо "по тънко"
Предимството на дизела,е икономичноста и мощността на ниски обороти.
А и нима, при бензинов мотор няма да имаш проблеми ли -то дай боже,ама и там има дюзички,и там има помпа,и там имаш съединител и т.н. Разлика в цените може и да има,но сигурно е умерена.
Друго предимство на дизелчето е,че по старите нямат претенции към нафтата,намираш някой тираджия,или от някъде другаде-и си ти,дори и да се стигне до ремонт,колата вече ти се е изплатила.А и по моргите има повече дизели (май) и винаги можеш да намериш нещо "по тънко"
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Много на едно място
gr_kanev написа:1. Само 1Z е без демпфер. Всичко друго - със.
А може ли AHU в Пасат да е с демпфер, а в голф 3 не? Аз винаги съм си мислел, че AHU е като 1Z, разликата е само в електрониката.
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Няколко въпроса за TDI
feikot написа:...Все излиза по нещо малко,рано или късно.
Именно. Цаката е че се стремим тва нещо да не ни струва 1000+ лв. Да видим още колко пъти тряа ти го напиша че да разбереш.
feikot написа:А и нима, при бензинов мотор няма да имаш проблеми ли -то дай боже,ама и там има дюзички,и там има помпа,и там имаш съединител и т.н. Разлика в цените може и да има,но сигурно е умерена.
Бензинов голф - съединител - 250-300 и маховика още толкова да е. Нафтов голф - 1500+лв. Разликата е умерена викаш, а?
feikot написа:Друго предимство на дизелчето е,че по старите нямат претенции към нафтата,намираш някой тираджия,или от някъде другаде-и си ти,дори и да се стигне до ремонт,колата вече ти се е изплатила.А и по моргите има повече дизели (май) и винаги можеш да намериш нещо "по тънко"
Не съм в БГ да прайм номерата с тираджиийте и ЖП работниците. За по-тънкото вече ти казах. А и предполагам си чувал лафа по-евтиното в крайна сметка винаги излиза по-скъпо.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроса за TDI
Това за съединителя,важи,но за бензинов голф 93 година и дизелоф голф 08.Това което се опитвам да направя е да ти дам съвет,не да си натрапвам мнението.
А и братко говориш ми за 15 годишен голф.Къде видя част,за 1500+ лв.Той той не струва толкова.Да ако си купиш двг и резервни части за още един може да стане 1500.А и не разбра ли,че на 15 годишна кола,няма никакъв смисъл по който и да е финансов и човешки закон,да слагаш чисто нова част.Освен ако не си дубаец,ама те не карат 15 годишни голфчета.Успех.
А и братко говориш ми за 15 годишен голф.Къде видя част,за 1500+ лв.Той той не струва толкова.Да ако си купиш двг и резервни части за още един може да стане 1500.А и не разбра ли,че на 15 годишна кола,няма никакъв смисъл по който и да е финансов и човешки закон,да слагаш чисто нова част.Освен ако не си дубаец,ама те не карат 15 годишни голфчета.Успех.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Няколко въпроса за TDI
ако не нова каква бре
стар съединител ли ?
или стари накрайници ам ?
или пък стар въздушен и горивен филтър ?
единственото старо което бих си сложил е моторче за чистачки и компресор за климатик
компресора щото стар е 100лв а нов е 1700 и моторчето поради подобна причина
ай стига глупости
че идва време за дискове и накладки, да не хукна да търся стари
стар съединител ли ?
или стари накрайници ам ?
или пък стар въздушен и горивен филтър ?
единственото старо което бих си сложил е моторче за чистачки и компресор за климатик
компресора щото стар е 100лв а нов е 1700 и моторчето поради подобна причина
ай стига глупости
че идва време за дискове и накладки, да не хукна да търся стари

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроса за TDI
Ти можеш и втора употреба гориво да си сложиш.Той говори за дюзи и турбина,те,особено турбината рециклирана,е на половина на нова.Че да не е и по евтина.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Много на едно място
BeckoTDI написа:gr_kanev написа:1. Само 1Z е без демпфер. Всичко друго - със.
А може ли AHU в Пасат да е с демпфер, а в голф 3 не? Аз винаги съм си мислел, че AHU е като 1Z, разликата е само в електрониката.
И аз си мисля като теб, и аз съм с АHU и то си е леко усъвършенствано 1Z, а ма пък чак демпферен маховик - за 30 000 км при мен щеше да си е показал рогата.
- junakov
- Мнения: 312
- Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Много на едно място
morfei1 написа:-На Г4 всичко е демпфер. (несъм сигурен само за 90к.с вариант)
-Може да се замени но разликата в цената не е толкова голяма, доколкото съм в течение. Още никой не го е правил тук на Г4
-Ресурса на един двигател е....... зависи как и колко е карана, а най-важното как е поддържана.
-100000км не са толкова много. Инвестицията си струва, а и никаде не пише, че трябва да се разделиш със сумата още след купуването. Затова се гледа и избира преди да се купи.
Грешиш аз го направих на г4 110 коня дизел ахф мотор, и за цената грешиш обикновения е на половина спрямо дмфера , комплект демфер феродов и лагер е около 1000-1200 лева , а обикновения комплекта е 500 кинта за пояснение за ахф става от афн , колата си е пушка , единствения недостатък е че стана много леко по шумна , успех
Re: Няколко въпроса за TDI
Колега аз заради този шум, се разделих с 1000-ка миналата седмица.
Задайте си въпроса какво прави демпфера и защо е с пружини. Оттам на сетне може да си представите какви биха били последствията в дългосрочен план.
Задайте си въпроса какво прави демпфера и защо е с пружини. Оттам на сетне може да си представите какви биха били последствията в дългосрочен план.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за TDI
morfei1 написа:Задайте си въпроса какво прави демпфера и защо е с пружини. Оттам на сетне може да си представите какви биха били последствията в дългосрочен план.
Тва е малко относителна логика /не казвам че не е вярна/.По тая логика и от чиповете щяха да се трошат кутиите.Някои които е правил подобна интервенция е добре да сподели дали има проблеми после.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MapTo_D и 44 госта