обтегач въпрос.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот krasio00o » Чет 10 юни 2010 17:27


Ами друг вариант няма.Само няма да се оправи за втора ръка трудно се намира ,а и не се знае колко ще изкара.Така или иначе трябва да вземаш мерки за да нестане "голямо нещо" с ремонт 300+ лв.




Потребителски аватар
shemkov
Мнения: 714
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот shemkov » Чет 10 юни 2010 23:01


krasio00o написа:Ами друг вариант няма.Само няма да се оправи за втора ръка трудно се намира ,а и не се знае колко ще изкара.Така или иначе трябва да вземаш мерки за да нестане "голямо нещо" с ремонт 300+ лв.


Днес майстора ми погледна обтехача и ми каза, че тампончето било скъсано и затова се получавало така тези дни ще го поправяме и дано не излезне нещо лошо..


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пет 11 юни 2010 5:54


въпреки новите втулки пак грес! заводски там си има грес, когато са сухи втулките на леко хладно време докато загрее мотора от там присвирва много неприятно
грес цялия г образен болт се намазва хубаво


Потребителски аватар
shemkov
Мнения: 714
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот shemkov » Пет 11 юни 2010 10:02


Колеги майстора ми каза, че амортисьорчето ми е повредено и тъй като ново е 155лв щял да го направи на струг овери ме че така ще стане....


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот mladeja » Нед 13 юни 2010 21:07


Грешни пари ще даваш на стругаря.
Минах по този път 40 кинта изгърмяха.
Отново казвам втулките са със вътрешно покритие което не се нуждае от смазване.
Взимай всичко ново за да няма допълнителни изваждания за "МАЙСТОРИ".
А за климатика или климатроника - просто ремъка става по дълъг и има допълнително натоварване от компресора на охладителния агрегат и от там по бързото разбиване на възела - обтягащ механизам.


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Вто 15 юни 2010 10:20


krasio00o написа:Миналия месец правих това упражнение с Г-образния болт.И при мен тракаше само сутрин докато един ден се разтрака много сериозно:).Свалих пружината с Г-образния болт и стойката на динамото и климатика.Всичко беше тотално износено втулките ги нямаше Г-образния болт се беше износил ,износил и стойката на динамото.Целия ремонт ми излезе 300 лв.Нова пружина 160 нов болт 75 втулки 15 лв и 50 лв да ми оправят стойката на динамото(наваряне и струговане).

колега, при това разглабяне какво се случва с компресора на климатика ? налага ли се махане на маркучите му или може да се размонтира и остави така, как махна стойката на алтернатора и компресора ?

колкото до колегата отгоре, втулките се смазват задължително, и заводски имат грес иначе се получават ей-такива долби диджитал ефекти : http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_ ... tchrip.htm


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот krasio00o » Вто 15 юни 2010 12:33


Kung_Fu_Panda написа:
krasio00o написа:Миналия месец правих това упражнение с Г-образния болт.И при мен тракаше само сутрин докато един ден се разтрака много сериозно:).Свалих пружината с Г-образния болт и стойката на динамото и климатика.Всичко беше тотално износено втулките ги нямаше Г-образния болт се беше износил ,износил и стойката на динамото.Целия ремонт ми излезе 300 лв.Нова пружина 160 нов болт 75 втулки 15 лв и 50 лв да ми оправят стойката на динамото(наваряне и струговане).

колега, при това разглабяне какво се случва с компресора на климатика ? налага ли се махане на маркучите му или може да се размонтира и остави така, как махна стойката на алтернатора и компресора ?

колкото до колегата отгоре, втулките се смазват задължително, и заводски имат грес иначе се получават ей-такива долби диджитал ефекти : http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_ ... tchrip.htm


Ами свалясе динамото компресора на климатика се дърпа настрани за да може да изкараш стойката .Тя се държи с 4 гайки 8 мм към блока ще ги видиш.Не е сложно свалянето,но е желателно да ползваш канал защото не са удобни болтовете на климатика :).


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот mladeja » Вто 15 юни 2010 17:47


Аз моите джаджи ги сменях без сваляне на климатика и динамото.Свалих само кутията на въздушния филтър.
Моя болт бе доста по износен от този на снимката но причината не е че нямат и не е слагана грес, а следствие износване на тефлоновото покритие на втулките.Тогава и грес няма да помогне.Вътрешния диаметър на втулките става по голям и болта почва да хлопа в тях.Износването е неизбежно с или без смазване освен ако не е магистрално като турбото.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот Dobromirski » Вто 15 юни 2010 19:01


И в крайна сметка, никой не му каза защо му трака обтегача !
viewtopic.php?f=24&t=149629&hilit=%D0%92%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8


Потребителски аватар
shemkov
Мнения: 714
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот shemkov » Вто 15 юни 2010 19:39


Kung_Fu_Panda написа:
krasio00o написа:Миналия месец правих това упражнение с Г-образния болт.И при мен тракаше само сутрин докато един ден се разтрака много сериозно:).Свалих пружината с Г-образния болт и стойката на динамото и климатика.Всичко беше тотално износено втулките ги нямаше Г-образния болт се беше износил ,износил и стойката на динамото.Целия ремонт ми излезе 300 лв.Нова пружина 160 нов болт 75 втулки 15 лв и 50 лв да ми оправят стойката на динамото(наваряне и струговане).

колега, при това разглабяне какво се случва с компресора на климатика ? налага ли се махане на маркучите му или може да се размонтира и остави така, как махна стойката на алтернатора и компресора ?

колкото до колегата отгоре, втулките се смазват задължително, и заводски имат грес иначе се получават ей-такива долби диджитал ефекти : http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_ ... tchrip.htm


Колеги някой може ли да постави снимки в темата на въпросните втулки ?


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот krasio00o » Вто 15 юни 2010 21:35


Dobromirski написа:И в крайна сметка, никой не му каза защо му трака обтегача !
viewtopic.php?f=24&t=149629&hilit=%D0%92%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8


Моето динамо например няма фрайлауф,незнам на кои модели се монтират динама със свободен ход.Това е възможна причина за вибраций на обтегача,но в случая с колегата мисля,че не е там проблема дори и да има фрайлауф понеже при него се появява само сутрин ,а блокирали фрайлауфа вибрациите ще са постоянни.

Относно износването на втулките ако пружината на обтегача е достатъчно здрава за да не вибрира втулките няма да се износят.Явно се времето пружините отслабват и почват проблемите.
Аз си свалях стойката защото неможах да избия пружината от Г-образния болт.Освен махането на кутията на филтъра се повдига и мотора леко защото Г-образния болт опира в рога и няма как да излезе.Тази манипулация съм я правил на мк3 ,на мк4 може и да има място не съм обръщал внимание.


Потребителски аватар
shemkov
Мнения: 714
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот shemkov » Сря 16 юни 2010 16:56


Сега след стругара обтегача не дрънка.
Но ми направи впечатление, че амортисъорчето е изпуснало... майсторът ми каза, че може още да кара иначе трябва да дам 155лв за ново


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: обтегач въпрос.

Мнениеот Dobromirski » Чет 17 юни 2010 21:41


Отстранете причината, не отстранявайте следствието.
Обтегача дрънка, защото се мести, а се мести защото "нещо "опъва ремъка "на обратно". Та кое е туй нещо, дет опъва онуй нещо ? Прочетете цялата тема от линка, който дадох, и койт го познай, алал да му е !
ПП: Когато двигателят е студен работи по "твърдо" ( с по-голямо впръскване) и затуй се мандахерца повече. Не питай старило , а патило !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], newgeneration и 56 госта