


обтегач въпрос.
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: обтегач въпрос.
Ами друг вариант няма.Само няма да се оправи за втора ръка трудно се намира ,а и не се знае колко ще изкара.Така или иначе трябва да вземаш мерки за да нестане "голямо нещо" с ремонт 300+ лв.
- shemkov
- Мнения: 714
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сандански
Re: обтегач въпрос.
krasio00o написа:Ами друг вариант няма.Само няма да се оправи за втора ръка трудно се намира ,а и не се знае колко ще изкара.Така или иначе трябва да вземаш мерки за да нестане "голямо нещо" с ремонт 300+ лв.
Днес майстора ми погледна обтехача и ми каза, че тампончето било скъсано и затова се получавало така тези дни ще го поправяме и дано не излезне нещо лошо..
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: обтегач въпрос.
въпреки новите втулки пак грес! заводски там си има грес, когато са сухи втулките на леко хладно време докато загрее мотора от там присвирва много неприятно
грес цялия г образен болт се намазва хубаво
грес цялия г образен болт се намазва хубаво
- shemkov
- Мнения: 714
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сандански
Re: обтегач въпрос.
Колеги майстора ми каза, че амортисьорчето ми е повредено и тъй като ново е 155лв щял да го направи на струг овери ме че така ще стане....
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: обтегач въпрос.
Грешни пари ще даваш на стругаря.
Минах по този път 40 кинта изгърмяха.
Отново казвам втулките са със вътрешно покритие което не се нуждае от смазване.
Взимай всичко ново за да няма допълнителни изваждания за "МАЙСТОРИ".
А за климатика или климатроника - просто ремъка става по дълъг и има допълнително натоварване от компресора на охладителния агрегат и от там по бързото разбиване на възела - обтягащ механизам.
Минах по този път 40 кинта изгърмяха.
Отново казвам втулките са със вътрешно покритие което не се нуждае от смазване.
Взимай всичко ново за да няма допълнителни изваждания за "МАЙСТОРИ".
А за климатика или климатроника - просто ремъка става по дълъг и има допълнително натоварване от компресора на охладителния агрегат и от там по бързото разбиване на възела - обтягащ механизам.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: обтегач въпрос.
krasio00o написа:Миналия месец правих това упражнение с Г-образния болт.И при мен тракаше само сутрин докато един ден се разтрака много сериозно:).Свалих пружината с Г-образния болт и стойката на динамото и климатика.Всичко беше тотално износено втулките ги нямаше Г-образния болт се беше износил ,износил и стойката на динамото.Целия ремонт ми излезе 300 лв.Нова пружина 160 нов болт 75 втулки 15 лв и 50 лв да ми оправят стойката на динамото(наваряне и струговане).
колега, при това разглабяне какво се случва с компресора на климатика ? налага ли се махане на маркучите му или може да се размонтира и остави така, как махна стойката на алтернатора и компресора ?
колкото до колегата отгоре, втулките се смазват задължително, и заводски имат грес иначе се получават ей-такива долби диджитал ефекти : http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_ ... tchrip.htm
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: обтегач въпрос.
Kung_Fu_Panda написа:krasio00o написа:Миналия месец правих това упражнение с Г-образния болт.И при мен тракаше само сутрин докато един ден се разтрака много сериозно:).Свалих пружината с Г-образния болт и стойката на динамото и климатика.Всичко беше тотално износено втулките ги нямаше Г-образния болт се беше износил ,износил и стойката на динамото.Целия ремонт ми излезе 300 лв.Нова пружина 160 нов болт 75 втулки 15 лв и 50 лв да ми оправят стойката на динамото(наваряне и струговане).
колега, при това разглабяне какво се случва с компресора на климатика ? налага ли се махане на маркучите му или може да се размонтира и остави така, как махна стойката на алтернатора и компресора ?
колкото до колегата отгоре, втулките се смазват задължително, и заводски имат грес иначе се получават ей-такива долби диджитал ефекти : http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_ ... tchrip.htm
Ами свалясе динамото компресора на климатика се дърпа настрани за да може да изкараш стойката .Тя се държи с 4 гайки 8 мм към блока ще ги видиш.Не е сложно свалянето,но е желателно да ползваш канал защото не са удобни болтовете на климатика

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: обтегач въпрос.
Аз моите джаджи ги сменях без сваляне на климатика и динамото.Свалих само кутията на въздушния филтър.
Моя болт бе доста по износен от този на снимката но причината не е че нямат и не е слагана грес, а следствие износване на тефлоновото покритие на втулките.Тогава и грес няма да помогне.Вътрешния диаметър на втулките става по голям и болта почва да хлопа в тях.Износването е неизбежно с или без смазване освен ако не е магистрално като турбото.
Моя болт бе доста по износен от този на снимката но причината не е че нямат и не е слагана грес, а следствие износване на тефлоновото покритие на втулките.Тогава и грес няма да помогне.Вътрешния диаметър на втулките става по голям и болта почва да хлопа в тях.Износването е неизбежно с или без смазване освен ако не е магистрално като турбото.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: обтегач въпрос.
И в крайна сметка, никой не му каза защо му трака обтегача !
viewtopic.php?f=24&t=149629&hilit=%D0%92%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8
viewtopic.php?f=24&t=149629&hilit=%D0%92%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8
- shemkov
- Мнения: 714
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сандански
Re: обтегач въпрос.
Kung_Fu_Panda написа:krasio00o написа:Миналия месец правих това упражнение с Г-образния болт.И при мен тракаше само сутрин докато един ден се разтрака много сериозно:).Свалих пружината с Г-образния болт и стойката на динамото и климатика.Всичко беше тотално износено втулките ги нямаше Г-образния болт се беше износил ,износил и стойката на динамото.Целия ремонт ми излезе 300 лв.Нова пружина 160 нов болт 75 втулки 15 лв и 50 лв да ми оправят стойката на динамото(наваряне и струговане).
колега, при това разглабяне какво се случва с компресора на климатика ? налага ли се махане на маркучите му или може да се размонтира и остави така, как махна стойката на алтернатора и компресора ?
колкото до колегата отгоре, втулките се смазват задължително, и заводски имат грес иначе се получават ей-такива долби диджитал ефекти : http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_ ... tchrip.htm
Колеги някой може ли да постави снимки в темата на въпросните втулки ?
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: обтегач въпрос.
Dobromirski написа:И в крайна сметка, никой не му каза защо му трака обтегача !
viewtopic.php?f=24&t=149629&hilit=%D0%92%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8
Моето динамо например няма фрайлауф,незнам на кои модели се монтират динама със свободен ход.Това е възможна причина за вибраций на обтегача,но в случая с колегата мисля,че не е там проблема дори и да има фрайлауф понеже при него се появява само сутрин ,а блокирали фрайлауфа вибрациите ще са постоянни.
Относно износването на втулките ако пружината на обтегача е достатъчно здрава за да не вибрира втулките няма да се износят.Явно се времето пружините отслабват и почват проблемите.
Аз си свалях стойката защото неможах да избия пружината от Г-образния болт.Освен махането на кутията на филтъра се повдига и мотора леко защото Г-образния болт опира в рога и няма как да излезе.Тази манипулация съм я правил на мк3 ,на мк4 може и да има място не съм обръщал внимание.
- shemkov
- Мнения: 714
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 18:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сандански
Re: обтегач въпрос.
Сега след стругара обтегача не дрънка.
Но ми направи впечатление, че амортисъорчето е изпуснало... майсторът ми каза, че може още да кара иначе трябва да дам 155лв за ново
Но ми направи впечатление, че амортисъорчето е изпуснало... майсторът ми каза, че може още да кара иначе трябва да дам 155лв за ново
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: обтегач въпрос.
Отстранете причината, не отстранявайте следствието.
Обтегача дрънка, защото се мести, а се мести защото "нещо "опъва ремъка "на обратно". Та кое е туй нещо, дет опъва онуй нещо ? Прочетете цялата тема от линка, който дадох, и койт го познай, алал да му е !
ПП: Когато двигателят е студен работи по "твърдо" ( с по-голямо впръскване) и затуй се мандахерца повече. Не питай старило , а патило !
Обтегача дрънка, защото се мести, а се мести защото "нещо "опъва ремъка "на обратно". Та кое е туй нещо, дет опъва онуй нещо ? Прочетете цялата тема от линка, който дадох, и койт го познай, алал да му е !
ПП: Когато двигателят е студен работи по "твърдо" ( с по-голямо впръскване) и затуй се мандахерца повече. Не питай старило , а патило !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgebonev, Google [Bot] и 61 госта