Максимална скорост TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 юни 2006 15:25


Сещам се за кое говориш но тва маи не е спиране на помпата а просто минаваш пика на максималната мощност щото дизелите нямат ограничител а просто си спират от самосебеси.А то TDI има макс мощност на 3300 об.мин респективно на 3500 трябва да е макс скороста.
P.S.предишната ми кола беше GII 1.6TD 90 год.Страшна машинка само дето моита беше с катализатор :cry:




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 юни 2006 15:26


Сещам се за кое говориш но тва маи не е спиране на помпата а просто минаваш пика на максималната мощност щото дизелите нямат ограничител а просто си спират от самосебеси.А то TDI има макс мощност на 3300 об.мин респективно на 3500 трябва да е макс скороста.
P.S.предишната ми кола беше GII 1.6TD 90 год.Страшна машинка само дето моита беше с катализатор :cry:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 27 юни 2006 16:05


Напротив, дизелите имат ограничител, който за моя дизел е центробежен, и може и да се регулира. Ако нямаха такъв, биха се саморазрушили :wink:

Иначе и мойта БЕШЕ с катализатор, лесно се маха :wink:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Вто 27 юни 2006 18:48


Vasseto написа:Изображение

И мо попреиха пътя.Не ми се щеше пак да пробвам.За сега толкова.


Много дълги скорости тия 3ки бе :shock при мен на 4000об. е точно 180км/ч А с какво е правена снимката,да не е с някой Panasonic със стабилизатор на картината та при тая скорост е толкова фокусирана снимката :wink:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 27 юни 2006 18:59


На Пасатора тия скорости не му влияят на комфорта! :bowdown : vw fen


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2706
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 27 юни 2006 22:16


Stivi написа: А с какво е правена снимката,да не е с някой Panasonic със стабилизатор на картината та при тая скорост е толкова фокусирана снимката :wink:


Фото апарата е Nikon coolpix S1.Снимката е правена на магистрала Тракия отсечката Пазрджик-Пловдив.Равно като на тепсия.Можеше и още но ми засякоха пътя и после ме дожаля за мотора.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 юни 2006 23:08


ACCELERATOR написа:Напротив, дизелите имат ограничител, който за моя дизел е центробежен, и може и да се регулира. Ако нямаха такъв, биха се саморазрушили :wink:

Иначе и мойта БЕШЕ с катализатор, лесно се маха :wink:

Центробежния предпазител сам го виждал,но доколкото знам от учебниците ми в техникума тои пази мотора от натискане на педала когато колата е изключена от скорост.Та има един такъв момент за тези предпазители че са всеобща заблуда че деистват когато се стигне до максимална скорост.Просто така става че когато е натоварен мотора тои стига до пика на максималната мощност които на II TD е някаде кам 4200-4300(между другото тва практически варира и в зависимост на коя предавка си)и колата сама забива нос сякаш има включен ограничител когато продалжаваш да даваш газ.А иначе и аз мислих да тарбуша каталезатора но забелязах че моя модел освен че има катализатор няма една допалнителна ускорителна помпичка на нафтовата помпа която я има на стандартното II GTD(един приятел има такава и често ги заставахме капак до капак)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 юни 2006 23:13


Stivi написа:
Vasseto написа:Изображение

И мо попреиха пътя.Не ми се щеше пак да пробвам.За сега толкова.


Много дълги скорости тия 3ки бе :shock при мен на 4000об. е точно 180км/ч А с какво е правена снимката,да не е с някой Panasonic със стабилизатор на картината та при тая скорост е толкова фокусирана снимката :wink:

Междо другото и аз сам озадачен от далжината на предавките и тва че праиш тая скорост на тея обороти при ословие че по книжка TDI-то има макс. мощност на 3300 об.Сигурен ли си че мотора ти е stok и е снимано на равно.Пък тая отсечка на Тракия има един постоянен лек наклон в посока Пловдив и ако се позасилиш и хубав ветрец можеш да постигнеш чудеса със скороста.
P.S. ретчеда за пример кат се прибира от София кам Филибето с поло 1.1 моно си праи 190 :!:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 юни 2006 23:14


А между другото има ли осезаема разлика като изтарбушиш катализатор и в кво точно се изразява тя?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2706
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 28 юни 2006 8:17


Rabbit_TDI написа:....Сигурен ли си че мотора ти е stok и е снимано на равно.Пък тая отсечка на Тракия има един постоянен лек наклон в посока Пловдив и ако се позасилиш и хубав ветрец можеш да постигнеш чудеса със скороста.
P.S. ретчеда за пример кат се прибира от София кам Филибето с поло 1.1 моно си праи 190 :!:




Мотора тук е на 11000 след основен ремонт.Правено е след Пазарджик на готия асвалт посока Пловдив.Ако все пак не вярваш мога да демонстрирам.


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Сря 28 юни 2006 10:03


Някъде четох че дизела може да се развърта почти до безкрайност, единствено иддръжливостта на механичните части са пречка. При бензина имало максимална скорост на горене на сместа, и на практика има физическа граница на оборотите. не знам със сигурност, някой ако е по-наясно да сподели. Аз ще питам чичко Гугъл :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 11:02


Vasseto написа:
Rabbit_TDI написа:....Сигурен ли си че мотора ти е stok и е снимано на равно.Пък тая отсечка на Тракия има един постоянен лек наклон в посока Пловдив и ако се позасилиш и хубав ветрец можеш да постигнеш чудеса със скороста.
P.S. ретчеда за пример кат се прибира от София кам Филибето с поло 1.1 моно си праи 190 :!:




Мотора тук е на 11000 след основен ремонт.Правено е след Пазарджик на готия асвалт посока Пловдив.Ако все пак не вярваш мога да демонстрирам.

Маи не ме разбра не искам да кажа че ни ментиш с снемката напълно ти вярвам.Просто там(м/у Пазарджик и Пловдив в посока Пловдив)има постоянен лек наклон които те засилва.Искам да кажа че тази скорост не си я мерил на равен път и ако е имало подходящ вятар,както там няма много коли вероятно си се позасилил по дълго.Не за друго просто максималната мощност по каталог на TDI(мога да ти прата данните ако искаш) е 3300 об. така че би трябвало максималната ти скорост да е на 3300-3500 об. , а не на 4000.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 11:06


nix написа:Някъде четох че дизела може да се развърта почти до безкрайност, единствено иддръжливостта на механичните части са пречка. При бензина имало максимална скорост на горене на сместа, и на практика има физическа граница на оборотите. не знам със сигурност, някой ако е по-наясно да сподели. Аз ще питам чичко Гугъл :)

Дизела може да се разварти до безкраиност само в главата на някои физик.Имаики предвид че аз дизелов stock мотор не сам виждал над 5500 об.(и то изключетилно рядко) , а бензиновите много често са на 8000-9000 мисля че ясно показва кои мотор на кви обороти бачка добре.Някои има ли си на идея между другото AudiR10 дето спечели Льо Ман тази година кви обороти е.
П.С. А твоита макс.скорост каква е и на кви обороти.


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Flatmo » Сря 28 юни 2006 12:19


Rabbit_TDI написа:Не за друго просто максималната мощност по каталог на TDI(мога да ти прата данните ако искаш) е 3300 об. така че би трябвало максималната ти скорост да е на 3300-3500 об. , а не на 4000.


Първо максималната мощност на TDI-тата е след 4000 оборота. За справка www.doppel-wobber.de
Второ няколко пъти написа че максималната скорост трябва да се постига при максималната мощност на двигателя - това не е вярно. Почти всички двигатели достигат максималната си мощност преди да са достигнали до ограничителя си. Но продължават да ускоряват и след като са подминали оборотите на максимална мощност. Както можеш да ускоряваш преди да си достагнал максималната си мощност така и продължаваш да ускоряваш след като си я подминал.

Примерно аз карам Голф 2 1,6 бензин. Максималната ми мощност е на 5000 оборота обаче тези 5000 оборота почти никога не мога да ги стигна на пета предавка понеже това прави ~210 км/ч (скоростната ми кутия е 020 4Т при 3000 оборота километража показва 125км/ч) от друга страна ако мога да вдигна 7000 оборота на същата пета скорост ще трябва да се движа с 290+ км/ч което пък е абсурдн. Просто искам да ти кажа че максималната скорост не зависи от конкретните обороти на двигателя.
В общия случай максималната скорост се постига на максимални обороти на двигателя на най-високата предавка. Друг е въпроса дали двигателя ще има достатъчно сили за да преодолее въздушното съпротивление, силите на триене и т.н.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 13:54


Ако погледнеш темата "Оборотен диапазон на ТДИ" ;малко по надолу има едно мнение на nix в което е пуснал една диаграма на ТДИ извадена от един много добър каталог специално за 1,9 ТДИ и там от диното се вижда цифрата 3300! а не както пише ФВ 3750 или 4000.А тва че на пета автомобила реално не може да се добере до максимална мощност ми е ясно но не го бях споменавал просто щото това означава че още повече скороста на колегата че е нереална(в смисал на равен път и без силен вятар).Иначе сам напълно сагласен с теб че на 5-а колата умира преди максималната мощност още въпреки че това по слабо се усеща при дизелите заради големия въртящ момент и малкия оборотен диапазон.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 24 госта