P.S.предишната ми кола беше GII 1.6TD 90 год.Страшна машинка само дето моита беше с катализатор
Максимална скорост TDI
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Сещам се за кое говориш но тва маи не е спиране на помпата а просто минаваш пика на максималната мощност щото дизелите нямат ограничител а просто си спират от самосебеси.А то TDI има макс мощност на 3300 об.мин респективно на 3500 трябва да е макс скороста.
P.S.предишната ми кола беше GII 1.6TD 90 год.Страшна машинка само дето моита беше с катализатор
P.S.предишната ми кола беше GII 1.6TD 90 год.Страшна машинка само дето моита беше с катализатор
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Сещам се за кое говориш но тва маи не е спиране на помпата а просто минаваш пика на максималната мощност щото дизелите нямат ограничител а просто си спират от самосебеси.А то TDI има макс мощност на 3300 об.мин респективно на 3500 трябва да е макс скороста.
P.S.предишната ми кола беше GII 1.6TD 90 год.Страшна машинка само дето моита беше с катализатор
P.S.предишната ми кола беше GII 1.6TD 90 год.Страшна машинка само дето моита беше с катализатор
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- Vasseto
- Мнения: 2716
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Stivi написа: А с какво е правена снимката,да не е с някой Panasonic със стабилизатор на картината та при тая скорост е толкова фокусирана снимката
Фото апарата е Nikon coolpix S1.Снимката е правена на магистрала Тракия отсечката Пазрджик-Пловдив.Равно като на тепсия.Можеше и още но ми засякоха пътя и после ме дожаля за мотора.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
ACCELERATOR написа:Напротив, дизелите имат ограничител, който за моя дизел е центробежен, и може и да се регулира. Ако нямаха такъв, биха се саморазрушили
Иначе и мойта БЕШЕ с катализатор, лесно се маха
Центробежния предпазител сам го виждал,но доколкото знам от учебниците ми в техникума тои пази мотора от натискане на педала когато колата е изключена от скорост.Та има един такъв момент за тези предпазители че са всеобща заблуда че деистват когато се стигне до максимална скорост.Просто така става че когато е натоварен мотора тои стига до пика на максималната мощност които на II TD е някаде кам 4200-4300(между другото тва практически варира и в зависимост на коя предавка си)и колата сама забива нос сякаш има включен ограничител когато продалжаваш да даваш газ.А иначе и аз мислих да тарбуша каталезатора но забелязах че моя модел освен че има катализатор няма една допалнителна ускорителна помпичка на нафтовата помпа която я има на стандартното II GTD(един приятел има такава и често ги заставахме капак до капак)
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Stivi написа:Vasseto написа:
И мо попреиха пътя.Не ми се щеше пак да пробвам.За сега толкова.
Много дълги скорости тия 3ки бепри мен на 4000об. е точно 180км/ч А с какво е правена снимката,да не е с някой Panasonic със стабилизатор на картината та при тая скорост е толкова фокусирана снимката
Междо другото и аз сам озадачен от далжината на предавките и тва че праиш тая скорост на тея обороти при ословие че по книжка TDI-то има макс. мощност на 3300 об.Сигурен ли си че мотора ти е stok и е снимано на равно.Пък тая отсечка на Тракия има един постоянен лек наклон в посока Пловдив и ако се позасилиш и хубав ветрец можеш да постигнеш чудеса със скороста.
P.S. ретчеда за пример кат се прибира от София кам Филибето с поло 1.1 моно си праи 190
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Vasseto
- Мнения: 2716
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Rabbit_TDI написа:....Сигурен ли си че мотора ти е stok и е снимано на равно.Пък тая отсечка на Тракия има един постоянен лек наклон в посока Пловдив и ако се позасилиш и хубав ветрец можеш да постигнеш чудеса със скороста.
P.S. ретчеда за пример кат се прибира от София кам Филибето с поло 1.1 моно си праи 190
Мотора тук е на 11000 след основен ремонт.Правено е след Пазарджик на готия асвалт посока Пловдив.Ако все пак не вярваш мога да демонстрирам.
Някъде четох че дизела може да се развърта почти до безкрайност, единствено иддръжливостта на механичните части са пречка. При бензина имало максимална скорост на горене на сместа, и на практика има физическа граница на оборотите. не знам със сигурност, някой ако е по-наясно да сподели. Аз ще питам чичко Гугъл 
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Vasseto написа:Rabbit_TDI написа:....Сигурен ли си че мотора ти е stok и е снимано на равно.Пък тая отсечка на Тракия има един постоянен лек наклон в посока Пловдив и ако се позасилиш и хубав ветрец можеш да постигнеш чудеса със скороста.
P.S. ретчеда за пример кат се прибира от София кам Филибето с поло 1.1 моно си праи 190
Мотора тук е на 11000 след основен ремонт.Правено е след Пазарджик на готия асвалт посока Пловдив.Ако все пак не вярваш мога да демонстрирам.
Маи не ме разбра не искам да кажа че ни ментиш с снемката напълно ти вярвам.Просто там(м/у Пазарджик и Пловдив в посока Пловдив)има постоянен лек наклон които те засилва.Искам да кажа че тази скорост не си я мерил на равен път и ако е имало подходящ вятар,както там няма много коли вероятно си се позасилил по дълго.Не за друго просто максималната мощност по каталог на TDI(мога да ти прата данните ако искаш) е 3300 об. така че би трябвало максималната ти скорост да е на 3300-3500 об. , а не на 4000.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
nix написа:Някъде четох че дизела може да се развърта почти до безкрайност, единствено иддръжливостта на механичните части са пречка. При бензина имало максимална скорост на горене на сместа, и на практика има физическа граница на оборотите. не знам със сигурност, някой ако е по-наясно да сподели. Аз ще питам чичко Гугъл
Дизела може да се разварти до безкраиност само в главата на някои физик.Имаики предвид че аз дизелов stock мотор не сам виждал над 5500 об.(и то изключетилно рядко) , а бензиновите много често са на 8000-9000 мисля че ясно показва кои мотор на кви обороти бачка добре.Някои има ли си на идея между другото AudiR10 дето спечели Льо Ман тази година кви обороти е.
П.С. А твоита макс.скорост каква е и на кви обороти.
-
Flatmo
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Не за друго просто максималната мощност по каталог на TDI(мога да ти прата данните ако искаш) е 3300 об. така че би трябвало максималната ти скорост да е на 3300-3500 об. , а не на 4000.
Първо максималната мощност на TDI-тата е след 4000 оборота. За справка www.doppel-wobber.de
Второ няколко пъти написа че максималната скорост трябва да се постига при максималната мощност на двигателя - това не е вярно. Почти всички двигатели достигат максималната си мощност преди да са достигнали до ограничителя си. Но продължават да ускоряват и след като са подминали оборотите на максимална мощност. Както можеш да ускоряваш преди да си достагнал максималната си мощност така и продължаваш да ускоряваш след като си я подминал.
Примерно аз карам Голф 2 1,6 бензин. Максималната ми мощност е на 5000 оборота обаче тези 5000 оборота почти никога не мога да ги стигна на пета предавка понеже това прави ~210 км/ч (скоростната ми кутия е 020 4Т при 3000 оборота километража показва 125км/ч) от друга страна ако мога да вдигна 7000 оборота на същата пета скорост ще трябва да се движа с 290+ км/ч което пък е абсурдн. Просто искам да ти кажа че максималната скорост не зависи от конкретните обороти на двигателя.
В общия случай максималната скорост се постига на максимални обороти на двигателя на най-високата предавка. Друг е въпроса дали двигателя ще има достатъчно сили за да преодолее въздушното съпротивление, силите на триене и т.н.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ако погледнеш темата "Оборотен диапазон на ТДИ" ;малко по надолу има едно мнение на nix в което е пуснал една диаграма на ТДИ извадена от един много добър каталог специално за 1,9 ТДИ и там от диното се вижда цифрата 3300! а не както пише ФВ 3750 или 4000.А тва че на пета автомобила реално не може да се добере до максимална мощност ми е ясно но не го бях споменавал просто щото това означава че още повече скороста на колегата че е нереална(в смисал на равен път и без силен вятар).Иначе сам напълно сагласен с теб че на 5-а колата умира преди максималната мощност още въпреки че това по слабо се усеща при дизелите заради големия въртящ момент и малкия оборотен диапазон.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта


