Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот the_tupan » Вто 31 май 2011 9:57


Ами при мен при стойност 32768 на ръчка са 903, а като сменя кодировката без да пипам нищо друго пак при 32768 са 861. :roll:




Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот achodemo » Вто 31 май 2011 10:00


the_tupan написа:Ами при мен при стойност 32768 на ръчка са 903, а като сменя кодировката без да пипам нищо друго пак при 32768 са 861. :roll:

Може би има разлика някаква все пак между AFN и AHF


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот feikot » Вто 31 май 2011 10:30


Заглавието на темата е АФН,за това се включих.Прости ми.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот the_tupan » Вто 31 май 2011 10:48


feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.

Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот hooligan_sk » Вто 31 май 2011 11:44


Да, на автомат не връща геометрията до край. Да, в дългосрочен план от там може да идва задръстването. Аз лично съм намерил решение като метна чип на базата на ръчката с 2 фикса за топлия старт и това претрисане без да зобя турбото и тн. Мисля че това е най-удачния финансово поносим вариант :да:

Мисля че темата е абсолютно задължително да се маркира като важна защото обяснява адски много и важни неща за зацапванията и геометрията :да:

ПП: Много интересно как тва инфо плъзна на всякъде точно в седмицата когато и Никси е решил да поразпита. the truth is out there mhihi


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот feikot » Вто 31 май 2011 12:57


the_tupan написа:
feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.

Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?


Да,на Б5.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот the_tupan » Вто 31 май 2011 16:34


feikot написа:
the_tupan написа:
feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.

Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?


Да,на Б5.

Питам понеже Пасатите мисля че по подразбиране работят на по-ниски обороти на ПХ ако нищо не е бутано по настройките.


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот Ivelin » Вто 31 май 2011 20:19


feikot написа:
the_tupan написа:
feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.

Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?


Да,на Б5.

Странно а на моята Б4-ка АФН-то държи точно 903 оборота :)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот hooligan_sk » Пет 10 юни 2011 16:03


Ще взема да обобщя във всички теми. Вчера ми беше сложена модифицирана карта за ръчни скорости в която бяха изкопирани горивни стойности от "автомата". По този начин получих идеално работещ Н75 и турбина и в същото време е коригиран топлия старт и претрисането. На aвтомат НЕ ТРЯБВА да се кара, не толкова защото колата е леко по-лагава, а защото цикъла на Н75 е на 52% вместо на 24-25%, геометрията не връща до край на празен ход, от там неможе да се почиства оптимално и се почва екшъна със задръстено турбо, забиване, чистене и всякаквите екстри.

Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му mhihi :

Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ПХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Предполагам че дали от софта или от помпата - проблема все може да се коригира с гориво. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот brum » Чет 04 авг 2011 8:19


На надлъжните ТДИта оборотите на празен ход са по-ниски. 861 на ръчни скорости и 819 на автоматик. На напречните май са 861 на автоматик и 903 на ръчни. И тъй като Б5 е единствения с 1.9ТДИ с роторна помпа и надлъжен мотор при VW сам там ги има 819/861.

Ники, я си кажи номера на ЕКУ-то да видя, че до сега не съм срещал ЕКУ което да иска 50% на Н75 на празен ход. Интересно ми е да му разгледам и другите работи и да опитам да разбера защо така се получава. На 2 мотора дето съм гледал такъв проблем няма да има, защото картите за N75 са 95% еднакви и в двата случая.

Относно вибрациите при маховика и спирането - автоматика като няма маховик какво е сметнат да компенсира :) . Дали проблема не е по-скоро как е зададено да поддържа празен ход автоматика и ръчката (а не в компенсацията на вибрацията на маховика при автокатика дето той и без това го няма). И защо този проблем го няма като колата излиза от завода? А дали проблема не е точно в маховика :) ? Оправя се елементарно със софтуер иначе...

Ей ги де две карти за Н75 (за ръчна и за автоматик) на Голф 3. По-долу може да видите само разликите - има разлики почти само на празен ход и са точно такива каквито описваш. Ако това довежда до по-бързо цапане на геометрията ще ми е интересно да разбера причината ...

n75oto.JPG

m75dif.JPG


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот feikot » Чет 04 авг 2011 10:04


Добре де,на моя и на още 3 пасата като моя,оборотите са 819.Не може всички,като са спрели да палят и да са ги направили на автоматик...Той моя сега не пали от раз,а ако е на ръчни...И за това явно като запали и актуатора веднага слиза една идея надолу и после се вдига...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот brum » Чет 04 авг 2011 10:22


Не знам, споделям мойте наблюдения :) Може пък и да са ги смъкнали на 820 поради някаква друга причина. Като цяло демпферния маховик позволява по-ниски обороти без вибрации и от там пести гориво. На надлъжните мотори тези вибрации са по-слаби (явно) и заради това им смъкват оборотите.

А ти това на пасати 4х4 ли си го гледал? Щото и там има някаква разлика :) ...


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот feikot » Чет 04 авг 2011 10:36


Моя и още един са 4х4,другия е само на предно и седан,ако има някакво значение.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН

Мнениеот the_tupan » Чет 04 авг 2011 11:37


brum написа:На напречните май са 861 на автоматик и 903 на ръчни.

При мен е точно така.
П.С. Браво за полезното инфо! :bowdown



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта