



Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Ами при мен при стойност 32768 на ръчка са 903, а като сменя кодировката без да пипам нищо друго пак при 32768 са 861. 

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
the_tupan написа:Ами при мен при стойност 32768 на ръчка са 903, а като сменя кодировката без да пипам нищо друго пак при 32768 са 861.
Може би има разлика някаква все пак между AFN и AHF
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Заглавието на темата е АФН,за това се включих.Прости ми.
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Да, на автомат не връща геометрията до край. Да, в дългосрочен план от там може да идва задръстването. Аз лично съм намерил решение като метна чип на базата на ръчката с 2 фикса за топлия старт и това претрисане без да зобя турбото и тн. Мисля че това е най-удачния финансово поносим вариант 
Мисля че темата е абсолютно задължително да се маркира като важна защото обяснява адски много и важни неща за зацапванията и геометрията
ПП: Много интересно как тва инфо плъзна на всякъде точно в седмицата когато и Никси е решил да поразпита. the truth is out there

Мисля че темата е абсолютно задължително да се маркира като важна защото обяснява адски много и важни неща за зацапванията и геометрията

ПП: Много интересно как тва инфо плъзна на всякъде точно в седмицата когато и Никси е решил да поразпита. the truth is out there

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
the_tupan написа:feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
Да,на Б5.
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
feikot написа:the_tupan написа:feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
Да,на Б5.
Питам понеже Пасатите мисля че по подразбиране работят на по-ниски обороти на ПХ ако нищо не е бутано по настройките.
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
feikot написа:the_tupan написа:feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
Да,на Б5.
Странно а на моята Б4-ка АФН-то държи точно 903 оборота

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Ще взема да обобщя във всички теми. Вчера ми беше сложена модифицирана карта за ръчни скорости в която бяха изкопирани горивни стойности от "автомата". По този начин получих идеално работещ Н75 и турбина и в същото време е коригиран топлия старт и претрисането. На aвтомат НЕ ТРЯБВА да се кара, не толкова защото колата е леко по-лагава, а защото цикъла на Н75 е на 52% вместо на 24-25%, геометрията не връща до край на празен ход, от там неможе да се почиства оптимално и се почва екшъна със задръстено турбо, забиване, чистене и всякаквите екстри.
Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му
:
Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ПХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Предполагам че дали от софта или от помпата - проблема все може да се коригира с гориво. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.
Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му

Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ПХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Предполагам че дали от софта или от помпата - проблема все може да се коригира с гориво. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
На надлъжните ТДИта оборотите на празен ход са по-ниски. 861 на ръчни скорости и 819 на автоматик. На напречните май са 861 на автоматик и 903 на ръчни. И тъй като Б5 е единствения с 1.9ТДИ с роторна помпа и надлъжен мотор при VW сам там ги има 819/861.
Ники, я си кажи номера на ЕКУ-то да видя, че до сега не съм срещал ЕКУ което да иска 50% на Н75 на празен ход. Интересно ми е да му разгледам и другите работи и да опитам да разбера защо така се получава. На 2 мотора дето съм гледал такъв проблем няма да има, защото картите за N75 са 95% еднакви и в двата случая.
Относно вибрациите при маховика и спирането - автоматика като няма маховик какво е сметнат да компенсира
. Дали проблема не е по-скоро как е зададено да поддържа празен ход автоматика и ръчката (а не в компенсацията на вибрацията на маховика при автокатика дето той и без това го няма). И защо този проблем го няма като колата излиза от завода? А дали проблема не е точно в маховика
? Оправя се елементарно със софтуер иначе...
Ей ги де две карти за Н75 (за ръчна и за автоматик) на Голф 3. По-долу може да видите само разликите - има разлики почти само на празен ход и са точно такива каквито описваш. Ако това довежда до по-бързо цапане на геометрията ще ми е интересно да разбера причината ...
Ники, я си кажи номера на ЕКУ-то да видя, че до сега не съм срещал ЕКУ което да иска 50% на Н75 на празен ход. Интересно ми е да му разгледам и другите работи и да опитам да разбера защо така се получава. На 2 мотора дето съм гледал такъв проблем няма да има, защото картите за N75 са 95% еднакви и в двата случая.
Относно вибрациите при маховика и спирането - автоматика като няма маховик какво е сметнат да компенсира


Ей ги де две карти за Н75 (за ръчна и за автоматик) на Голф 3. По-долу може да видите само разликите - има разлики почти само на празен ход и са точно такива каквито описваш. Ако това довежда до по-бързо цапане на геометрията ще ми е интересно да разбера причината ...
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Добре де,на моя и на още 3 пасата като моя,оборотите са 819.Не може всички,като са спрели да палят и да са ги направили на автоматик...Той моя сега не пали от раз,а ако е на ръчни...И за това явно като запали и актуатора веднага слиза една идея надолу и после се вдига...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Не знам, споделям мойте наблюдения
Може пък и да са ги смъкнали на 820 поради някаква друга причина. Като цяло демпферния маховик позволява по-ниски обороти без вибрации и от там пести гориво. На надлъжните мотори тези вибрации са по-слаби (явно) и заради това им смъкват оборотите.
А ти това на пасати 4х4 ли си го гледал? Щото и там има някаква разлика
...

А ти това на пасати 4х4 ли си го гледал? Щото и там има някаква разлика

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Моя и още един са 4х4,другия е само на предно и седан,ако има някакво значение.
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
brum написа:На напречните май са 861 на автоматик и 903 на ръчни.
При мен е точно така.
П.С. Браво за полезното инфо!

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта