Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Ами при мен при стойност 32768 на ръчка са 903, а като сменя кодировката без да пипам нищо друго пак при 32768 са 861. 
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
the_tupan написа:Ами при мен при стойност 32768 на ръчка са 903, а като сменя кодировката без да пипам нищо друго пак при 32768 са 861.
Може би има разлика някаква все пак между AFN и AHF
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Заглавието на темата е АФН,за това се включих.Прости ми.
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Да, на автомат не връща геометрията до край. Да, в дългосрочен план от там може да идва задръстването. Аз лично съм намерил решение като метна чип на базата на ръчката с 2 фикса за топлия старт и това претрисане без да зобя турбото и тн. Мисля че това е най-удачния финансово поносим вариант 
Мисля че темата е абсолютно задължително да се маркира като важна защото обяснява адски много и важни неща за зацапванията и геометрията
ПП: Много интересно как тва инфо плъзна на всякъде точно в седмицата когато и Никси е решил да поразпита. the truth is out there

Мисля че темата е абсолютно задължително да се маркира като важна защото обяснява адски много и важни неща за зацапванията и геометрията
ПП: Много интересно как тва инфо плъзна на всякъде точно в седмицата когато и Никси е решил да поразпита. the truth is out there

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
the_tupan написа:feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
Да,на Б5.
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
feikot написа:the_tupan написа:feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
Да,на Б5.
Питам понеже Пасатите мисля че по подразбиране работят на по-ниски обороти на ПХ ако нищо не е бутано по настройките.
-
Ivelin
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
feikot написа:the_tupan написа:feikot написа:Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.
Колега, тези мотори на пасат 4 ли са били монтирани?
Да,на Б5.
Странно а на моята Б4-ка АФН-то държи точно 903 оборота
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Ще взема да обобщя във всички теми. Вчера ми беше сложена модифицирана карта за ръчни скорости в която бяха изкопирани горивни стойности от "автомата". По този начин получих идеално работещ Н75 и турбина и в същото време е коригиран топлия старт и претрисането. На aвтомат НЕ ТРЯБВА да се кара, не толкова защото колата е леко по-лагава, а защото цикъла на Н75 е на 52% вместо на 24-25%, геометрията не връща до край на празен ход, от там неможе да се почиства оптимално и се почва екшъна със задръстено турбо, забиване, чистене и всякаквите екстри.
Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му
:
Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ПХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Предполагам че дали от софта или от помпата - проблема все може да се коригира с гориво. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.
Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му
:Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ПХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Предполагам че дали от софта или от помпата - проблема все може да се коригира с гориво. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.
-
brum
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
На надлъжните ТДИта оборотите на празен ход са по-ниски. 861 на ръчни скорости и 819 на автоматик. На напречните май са 861 на автоматик и 903 на ръчни. И тъй като Б5 е единствения с 1.9ТДИ с роторна помпа и надлъжен мотор при VW сам там ги има 819/861.
Ники, я си кажи номера на ЕКУ-то да видя, че до сега не съм срещал ЕКУ което да иска 50% на Н75 на празен ход. Интересно ми е да му разгледам и другите работи и да опитам да разбера защо така се получава. На 2 мотора дето съм гледал такъв проблем няма да има, защото картите за N75 са 95% еднакви и в двата случая.
Относно вибрациите при маховика и спирането - автоматика като няма маховик какво е сметнат да компенсира
. Дали проблема не е по-скоро как е зададено да поддържа празен ход автоматика и ръчката (а не в компенсацията на вибрацията на маховика при автокатика дето той и без това го няма). И защо този проблем го няма като колата излиза от завода? А дали проблема не е точно в маховика
? Оправя се елементарно със софтуер иначе...
Ей ги де две карти за Н75 (за ръчна и за автоматик) на Голф 3. По-долу може да видите само разликите - има разлики почти само на празен ход и са точно такива каквито описваш. Ако това довежда до по-бързо цапане на геометрията ще ми е интересно да разбера причината ...
Ники, я си кажи номера на ЕКУ-то да видя, че до сега не съм срещал ЕКУ което да иска 50% на Н75 на празен ход. Интересно ми е да му разгледам и другите работи и да опитам да разбера защо така се получава. На 2 мотора дето съм гледал такъв проблем няма да има, защото картите за N75 са 95% еднакви и в двата случая.
Относно вибрациите при маховика и спирането - автоматика като няма маховик какво е сметнат да компенсира
Ей ги де две карти за Н75 (за ръчна и за автоматик) на Голф 3. По-долу може да видите само разликите - има разлики почти само на празен ход и са точно такива каквито описваш. Ако това довежда до по-бързо цапане на геометрията ще ми е интересно да разбера причината ...
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Добре де,на моя и на още 3 пасата като моя,оборотите са 819.Не може всички,като са спрели да палят и да са ги направили на автоматик...Той моя сега не пали от раз,а ако е на ръчни...И за това явно като запали и актуатора веднага слиза една идея надолу и после се вдига...
-
brum
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Не знам, споделям мойте наблюдения
Може пък и да са ги смъкнали на 820 поради някаква друга причина. Като цяло демпферния маховик позволява по-ниски обороти без вибрации и от там пести гориво. На надлъжните мотори тези вибрации са по-слаби (явно) и заради това им смъкват оборотите.
А ти това на пасати 4х4 ли си го гледал? Щото и там има някаква разлика
...
А ти това на пасати 4х4 ли си го гледал? Щото и там има някаква разлика
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Моя и още един са 4х4,другия е само на предно и седан,ако има някакво значение.
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
brum написа:На напречните май са 861 на автоматик и 903 на ръчни.
При мен е точно така.
П.С. Браво за полезното инфо!

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта