Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот milmar » Пет 21 окт 2011 7:42


Това се налага заради факта , че скоростта на изгаряне на горивото грубо казано не зависи от оборотите на мотора , т.е. можем да приемем че времето от впръскването (искрата при бензин) до възпламеняването е постоянно . Но при въртенето на двигателя при различни обороти , преминаването на буталото през различните цикли (тактове) става за различно време , при високи обороти естествено е по-кратко времето . Но трябва така да се подбере момента на впръскване преди ГМТ , така че възпламеняването и работния такт (които идват със някакво закъснение) да се получат окло ГМТ , а не доста след нея ако нямаше корекция .

Естествено скоростта на горене зависи от много фактори и не е постоянна , както приех аз , зависи от качеството на горивото , температурата , компресията и т.н. , някои от тези фактори се следят от компа и участват във формулките записани в тефтерчето му :D !

Едно време на старите коли имаше една скала на "делкото" - "октан коректор" . От там ръчно се врътваше и се намаляваше предварението когато нямаше А91 и се налагаше да се кара с А86 , а нафтата беше само за отопление :twisted: , времена , времена ... mhihi .




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 21 окт 2011 9:40


milmar написа:Това се налага заради факта , че скоростта на изгаряне на горивото грубо казано не зависи от оборотите на мотора , т.е. можем да приемем че времето от впръскването (искрата при бензин) до възпламеняването е постоянно . Но при въртенето на двигателя при различни обороти , преминаването на буталото през различните цикли (тактове) става за различно време , при високи обороти естествено е по-кратко времето . Но трябва така да се подбере момента на впръскване преди ГМТ , така че възпламеняването и работния такт (които идват със някакво закъснение) да се получат окло ГМТ , а не доста след нея ако нямаше корекция .

Естествено скоростта на горене зависи от много фактори и не е постоянна , както приех аз , зависи от качеството на горивото , температурата , компресията и т.н. , някои от тези фактори се следят от компа и участват във формулките записани в тефтерчето му :D !

Едно време на старите коли имаше една скала на "делкото" - "октан коректор" . От там ръчно се врътваше и се намаляваше предварението когато нямаше А91 и се налагаше да се кара с А86 , а нафтата беше само за отопление :twisted: , времена , времена ... mhihi .



Не знаех ,че и голф 2 (примерно) може сам да си регулира предварението.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4710
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот tdi fen » Чет 03 ное 2011 21:42


да не отварям нова тема центровката е 1,3 1,5 нормално ли е при студен старт да пали с максимален аванс



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта