Това се налага заради факта , че скоростта на изгаряне на горивото грубо казано не зависи от оборотите на мотора , т.е. можем да приемем че времето от впръскването (искрата при бензин) до възпламеняването е постоянно . Но при въртенето на двигателя при различни обороти , преминаването на буталото през различните цикли (тактове) става за различно време , при високи обороти естествено е по-кратко времето . Но трябва така да се подбере момента на впръскване преди ГМТ , така че възпламеняването и работния такт (които идват със някакво закъснение) да се получат окло ГМТ , а не доста след нея ако нямаше корекция .
Естествено скоростта на горене зависи от много фактори и не е постоянна , както приех аз , зависи от качеството на горивото , температурата , компресията и т.н. , някои от тези фактори се следят от компа и участват във формулките записани в тефтерчето му

!
Едно време на старите коли имаше една скала на "делкото" - "октан коректор" . От там ръчно се врътваше и се намаляваше предварението когато нямаше А91 и се налагаше да се кара с А86 , а нафтата беше само за отопление

, времена , времена ...

.