:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
alex0489
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
Автомобил: VW Polo 86c
Двигател: 1W
Местоположение: Dobrich

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот alex0489 » Вто 08 ное 2011 23:52


Да, който не прави нещата както трябва от първия път, ще ги прави отново. Ето какво се случи: Днес шофирах около 20 км. само изкачване и завои, 2-ра 3-та. Температурата на двигателя си беше нормална, държеше се в норма и си мислех, че всичко е наред, но когато спрях и изгасих двигателя взя да капе след около една минута течност, отворих капака и течеше през капачката на казанчето, не обилно. Поизчаках и развих капачката на казанчето, течността беше в норма на "MAX". Нищо чак толкова странно, но пипнах радиатора и беше студен, не топъл, не врял, а студен. Горното гумено съединение беше вряло, а долното също като радиатора- студено. Мисля, че термостата ми е прецакан, но Вие сте много по- компетентни и знаещи и по тези симптоми Ви моля да дадете диагноза. Освен термостат какво друго може да е? Аз съм си виновен :banghead: така е като я пробвах по мързеливият начин. :banghead: Много съм Ви благодарен за досегашните отговори, и за бъдещите такива. :bowdown




Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот SCALE » Сря 09 ное 2011 8:14


Може да е останал въздух м/у долния край на радиатора (в долния маркуч) и термостата - оттам този въздух не позволява антифриза да стигне до термостата и съответно да отвори. Ако можеш разхлаби маркуча преди термостата и леко го издърпай да протече от него за да е сигурно , че е пълен. След това долей в казанчето (ако трябва) и запали на място с отворена капачка на казанчето , доливай ако падне нивото. Добре е предварително да си позагрял в движение до към 40-тина гр. да си спестиш чакането на място.


alex0489
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
Автомобил: VW Polo 86c
Двигател: 1W
Местоположение: Dobrich

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот alex0489 » Сря 09 ное 2011 23:07


В пълен шах съм. Проверих съединенията, има течност и нямаше въздух. Пак покарах градско, загря нормално (за два километра на 2-ра, 3-та си загря на 90гр. и не мръдна температурата, нито надолу нито нагоре, парно си имаше хубаво). Спрях, отворих капака, пипам радиатора и този път беше топличък, долното гумено съединение и то, а горното вряло. Не знам термостата ли е, какво е, ама много ме нерви. Ако тръгна на дълъг път и ми направи някой проблем не знам... Има го и варианта и аз да се вкарвам в някакви филми :screwy , знам ли?


alex0489
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
Автомобил: VW Polo 86c
Двигател: 1W
Местоположение: Dobrich

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот alex0489 » Чет 10 ное 2011 23:06


alex0489 написа:В пълен шах съм. Проверих съединенията, има течност и нямаше въздух. Пак покарах градско, загря нормално (за два километра на 2-ра, 3-та си загря на 90гр. и не мръдна температурата, нито надолу нито нагоре, парно си имаше хубаво). Спрях, отворих капака, пипам радиатора и този път беше топличък, долното гумено съединение и то, а горното вряло. Не знам термостата ли е, какво е, ама много ме нерви. Ако тръгна на дълъг път и ми направи някой проблем не знам... Има го и варианта и аз да се вкарвам в някакви филми :screwy , знам ли?


Така, надявам се че пиша по тази тема за последен път. Днес я позагрях хубавичко, паркирах я пред нас, изгасих и отворих капачката бавно и внимателно (без да кипне), като след това запалих на отворена капачка и си загря нормално. Работи на място около 10 минитути и след това започна да надига нивото на течността в разширителния съд като стигна до ръба преля малко и "балбук" излезе доста въздух и нивото падна. После пак надигаше водата до ръба, преливаше и пак "бълбук" излизаше въздух. Оставих я да работи на място и следях температурата на таблото (всичко в норма), и така 15- 20 мин. имаше "бълбукане" т.е. излизаше въздух, след това "избълбука" яко, погледнах температурата на течността на таблото и беше около сантиметър след средата (в дясно). И си стана "чудото" :banana отвори големият кръг радиатора стана врял заедно с долното съединение и се включи перката. Тепературата спадна до средата (стана доста бързо за около 1 мин. охлади) и пак радиатора изстина и долното съединение. Течността беше в норма, и нямаше повече "бълбукане" след последното голямо. Отвори големият кръг и със затворена капачка на разширителния съд. Пак температурата малко над средата и радиатора и долното съединение станаха врели и се включи перката. Всичко това ме навежда на мисълта че: не съм обезвъздушил системата както трябва, както и че термостата ми отваря големият кръг само като е загряла повече от необходимото т.е. над 90 градуса, за да охлади и спадне до 90 градуса. Моля поправете ме ако съм в грешка някъде. Безкрайно съм Ви благодарен за вниманието, отговорите и съветите които ми дадохте :обичам ви :bowdown


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот SCALE » Пет 11 ное 2011 7:47


Термостата ти е отворил по-късно понеже е имало въздух . Оттук нататък ще отваря ( ако е редовен ) около 90 гр и трябва да държи постоянно около 90 гр .


alex0489
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
Автомобил: VW Polo 86c
Двигател: 1W
Местоположение: Dobrich

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот alex0489 » Вто 15 ное 2011 23:44


Здравейте отново. Пиша това, защото мисля че на някого меже да му е от полза скромният ми опит до тук. Случката беше следната: тръгнах на по- дълъг път 90км. и след два километра колата загря почти на макс. Изгасих и отбих, поизчаках малко пипнах радиатора- студен, пипнах долното съединение и то лед студено, пипнах казанчето и то студено. Отворих капачката на разширителния съд, поизкипя и излезе въздух- това беше. Течността в казанчето беше студена, което много ме озадачи. Стартирах мотора и взе да балбука, да спада, балбука, спада, аз си доливах антифриз, всичко нормално, спря да балбука и си работеше нормално. Температурата си я поддържаше, но ми направи впечатление че малкото маркуче от казанчето до радиатора няма никакъв дебит. Понеже беше вечер оставих за другия ден проверката. По време на пътуването температурата беше нормална. Четох вечерта теми по подобни проблеми и ми настръхна косата (четох за това постоянно бълбукане и за това че може гарнитурата на главата да ми е заминала, да надува с газове системата, да смесва антифриз и масло, абе ужас настръхнаха ми косите :cry: ). На другия ден проверих маслото- беше чисто, антифриза и той. Когато отвивах капачката на разширителният съд при студен двигател изкипя отново и съединенията преди това бяха твърди. Отвих скобата на маркучето от края му към казанчето, издърпах го внимателно да не счупя накрайника. Като го махнах от сиспемата започна да излиза въздух от маркучето, нивото на антифриза в казанчето спадна напълно. Доливах- системата пое още около 200 мл. и казанчето започна да се пълни. напълних го на "MAX", духнах силно през маркучето да проверя дали е запушено и не беше, погледнах през този пластмасов накрайник на казанчето, беше затлачето запушено абе сташна картина. Отпушвах го 20 мин. с едно телче и падна доста боклук. Изчистих го, отпуши се свързах отново маркучето с разширителният съд, запалих, и нямаше бълбукания, от маркучето си имаше постоянен дебит, и всичко си беше нормално. Сега колата загрява доста бързо: при -6 градуса, 5 мин. работа на място и температура почти до средата. Температурата заковава на средата и няма мърдане. Явно там ми е бил проблема, а така се бях психирал и вкарал във филми за гарнитури, глави, термостати... Мислех да я карам на "доктор" , но хубаво че сега всико е наред. Ще сменя това маркуче, ще изчистя откъм радиатора и към казанчето, само да намеря от къде да си купя такова. Пожелавам много хубави моменти на всички и отново БЛАГОДАРЯ за помощта Ви! :обичам ви :bowdown


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот lion_heart002 » Вто 15 ное 2011 23:49


Човеко,кой знае каква ГНЯС има в охладителната система,антифриза се сменя навреме и се поддържа чистота....Ужас,промий хубаво системата...


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот jollycatman » Сря 16 ное 2011 9:51


За да се получи така вероятно е карана доста време с вода. Може да е имало някакъв теч и да са сипвани добавки за запушване на течове. При всички положения при първа възможност промий както трябва и радиатора и двигателя, защото, ако има ръжда и мръсотия циркулацията на охлаждащата течност няма да е добра, а може и някое парченце да застане на термостата. За да го свалиш приспособи тръбно ключе, в което да влиза болт с навита гайка, а от другата страна шестограм. Промивка с маркуч, за да има налягане, което да избута мръсотията. Аз живея в блок, но паркирах под терасата, пуснах един маркуч от къщи и яко баня :D


alex0489
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
Автомобил: VW Polo 86c
Двигател: 1W
Местоположение: Dobrich

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот alex0489 » Сря 16 ное 2011 22:15


Наистина е така, вече е зима нямам възможност да я промия качествено. Знам че рискувам, но това е положението. Всъщност когато исках да си измеря антифриза при отварянето течността беше с цвят на боза (че и по- тъмен). Нищо не се разбра, налагаше ми се да я промия, направих го с подръчни средства (туби с вода)- именно затова е и тази тема. Промивах доста, изтекоха много боклуци и ръждива течност, промивах докато не се избистри до някакво положение. Оттам ми тръгнаха и "проблемите" с охладителната система. Знам че трябва да я промия, но нямам възможност (маркуч, инструменти, както и достатъчно средства за още 5л. антифриз концентрат, "О" пръстен, термостат, малкото маркуче). Не е невъзможно, имам желанието да го направя, но е зима, на работа съм постоянно и нямам достатъчното време да го направя както трябва- човек се учи от грешките си, първият път не го направих както трябва и по Вашите съвети и лошите резултати не закъсняха. Следя я постоянно, температура, антифриз, масло. Всичко е нормално. Очевидно е, че предишният собственик я е карал на вода, за да ръждяса така. Сега течността е бистра, е не напълно но и на това съм доволен засега. Да Ви се похваля, много съм доволен от колата, върви стабилно, разхода й е уникално нисък, поддръжката не е чак толкова сложна и скъпа. Преди това съм карал същото поло- комби, но 1.3 бензин карбуратор, но сега с това поло- купе и 1.4 дизел съм много по- доволен. Тези модели на поло са ми направили впечатление че са уникално здрави коли- машина времени и именно затова сегашната ми кола е пак поло. Е, все пак говорим за : vw fen


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот vladko1001 » Пет 25 ное 2011 21:47


:applause:


alex0489
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
Автомобил: VW Polo 86c
Двигател: 1W
Местоположение: Dobrich

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот alex0489 » Чет 02 фев 2012 0:33


Малко раздвижване по темата. Оказа се накрая, че е издухана гарнитурата на главата. Ремонтирана е колата, но чак сега намирам време да разкажа, може би пък на някого да му е от полза. Та колегите, които имат същият или сходен проблем като мен да не се чудят, а да знаят че 90% е издухана гарнитура. Та историята е следната: колата е карана на вода (охл. течност беше по- мътна от боза като я купих), разширява три водни магистрали на главата (незнайно как, само предположения) и гарнитурата поддава на 1- ви и 4- ти цилиндър, оттам надува охладителната система, въздушни джобове, проблем с охлаждането и още симптоми за издухана гарнитура. Процедира се като се разглоби и смъкне главата, съответно при мен имаше заварки с аргон на главата, шлайфане и нова гарнитура. Използвахме случая и сменихме гумичките на клапаните,гарнитурата на капака на главата с гумена плюс ново зацепване. След 800 или 1000 километра ще донатегнем главата. Почти забравих да добавя, че промих цялата охладителна система и налях нов антифриз. Резултата е страхотен: двигателят работи по- тихо, по- меко и по- равномерно, няма ги предишните проблеми, яко парно (почти отлепя подметките на обувките)и несравнимото удоволствие от мъркането на дизеловия двигател :twisted: . Искам да изкажа безкрайната си благодарност към всички колеги, които писаха по темата и ми помогнаха, да сте живи и здрави, искрено Ви благодаря :обичам ви

Последна промяна от alex0489 на Чет 02 фев 2012 0:36, променено общо 1 път.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот lion_heart002 » Чет 02 фев 2012 0:36


Кофти,че се е стигнало до ремонт,но живи и здрави да сме и да нямаш повече ядове ти желая!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот ktamen » Чет 02 фев 2012 5:17


jollycatman написа:
lion_heart002 написа:Последните две изречения в поста преди моя,те съветвам ДА НЕ ГИ ПРАВИШ,АМА НИКОГА!Останалото е правилно! Долей като изстине мотора за последно и не карай без капачка!

Аргументирай се колега, защото на моята кола съм го правил няколко пъти по този начин и не съм срещал никакъв проблем.

Желателно е колата да загрее без капачка, но това може да стане на паркинга не е нужно да е в движение. След последното доливане колата задължително трябва да загрее на място още веднъж до отваряне на термостата и работа на място поне още 5 минути. Иначе има риск двигателя да е пълен с антифриз, а радиатора с чиста вода и дори да държите колата в топъл гараж като излезете радиатора да замръзне преди да е отворил термостата, а ако е навън...


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот lion_heart002 » Чет 02 фев 2012 9:36


Това е ясно,ставаше въпрос за КАРАНЕ,без капачка!


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот jollycatman » Чет 02 фев 2012 16:43


ktamen написа:
jollycatman написа:
lion_heart002 написа:Последните две изречения в поста преди моя,те съветвам ДА НЕ ГИ ПРАВИШ,АМА НИКОГА!Останалото е правилно! Долей като изстине мотора за последно и не карай без капачка!

Аргументирай се колега, защото на моята кола съм го правил няколко пъти по този начин и не съм срещал никакъв проблем.

Желателно е колата да загрее без капачка, но това може да стане на паркинга не е нужно да е в движение. След последното доливане колата задължително трябва да загрее на място още веднъж до отваряне на термостата и работа на място поне още 5 минути. Иначе има риск двигателя да е пълен с антифриз, а радиатора с чиста вода и дори да държите колата в топъл гараж като излезете радиатора да замръзне преди да е отворил термостата, а ако е навън...


Колега ktamen, колко време според теб е необходимо на 1,9TDI да достигне до работна температура и да отвори големия кръг като работи на място? Аз лично не съм си правил експерименти да "изтезавам" автомобила си, опитвайки се да го загрея по този начин и за това го правя в движение - това не е бензиновия Москвич на дядо ми :Mr Green Fun . Правейки го по този начин последното доливане е някъде по пътя и докато се прибера водата и антифриза вече са се "разджуркали". Освен това последното доливане след като отвори термостата едва ли ще е повече от 50 - 100 мл.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта