основен ремонт или двигател от морга
Re: основен ремонт или двигател от морга
Колега караш от Сарайският мост към Дапа,след бензиностанцията на Ромпетрол завиваш на дясно и после на ляво след сервиза на ауспуси.Момчето се казва Иван и това е човекът който ще ти реши проблемите с колата.Дори той също има Бора.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: основен ремонт или двигател от морга
kakadu написа:Колега караш от Сарайският мост към Дапа,след бензиностанцията на Ромпетрол завиваш на дясно и после на ляво след сервиза на ауспуси.Момчето се казва Иван и това е човекът който ще ти реши проблемите с колата.Дори той също има Бора.
Точно за този пич ми говорихе,аз писах на колегата.Много бил добър и ги чувал нещата,кола с изгорял чип в компютара подкарал и то без да сменя комп,а със смяна на изгорелият чип!Колата Голф 4 AHF 110к.с
Колега ако ходиш там сподели,как е положението (че аз само съм чувал за този майстор).

- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: основен ремонт или двигател от морга
Щом не ти харчи масло според мен не е за основен ремонт ...
Мойте е на 400000 км и и правихме основен ремонт преди 1 месец но харчеше по 1 литар масло на 1000-2000 км, и пушеше сиво отзад....
Била е служебна кола до 150 000 км та затова беше сдухана толкова
...аз като я взех беше с издухана гарнитура вече и я прегрях веднъж до към 130 градуса....та може и на такъв двигател да му се наложи основен ремонт
Сменихме само сегменти лагери гарнитури ремъци такива неща ...без буталата....и за сега е добре ...гледам не го гори маслото вече....
Мойте е на 400000 км и и правихме основен ремонт преди 1 месец но харчеше по 1 литар масло на 1000-2000 км, и пушеше сиво отзад....
Била е служебна кола до 150 000 км та затова беше сдухана толкова


Сменихме само сегменти лагери гарнитури ремъци такива неща ...без буталата....и за сега е добре ...гледам не го гори маслото вече....
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 29 апр 2011 21:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: основен ремонт или двигател от морга
Колата мина прегледа. Проблемът с паленето е решен напълно, бил е в помпата. Шумът на двигателя казаха, че е от износване на отделни сегменти, които още не са за смяна. Благодаря на всички, които се включика в темата!
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
Колеги, възраждам тази овехтяла тема, защото при колата на баща ми (моята бивша Бора 1,9 AJM), се появи проблем с губенето на антифриз. Проблемът като цяло не е от вчера, но все си мислехме, че има някакъв минимален теч по охл. система, който не можем да локализираме.
Та накратко...след консултация с моят майстор колата "надува" и трябва да се отваря мотора. Преди да я оставя днес сутринта развъртях капачката на казанчето, имаше здраво съскане и бълбукане, както и видима пара като махнах капачката
. Нивото на течността преди тези действия беше около минимум, след това се покачи на максимум. Направи ми впечатление силната миризма на антифриз в двигателния отсек още при отварянето на капака (вероятно го е изхвърляла при движение).
Като цяло колата си върви добре (до колкото мога да я преценя, тъй като не е при мен повече от 2 години). Разхода на масло е около 1,5 литра на 10 000км, парното е много зле от около година (ту го има, ту го няма).
На пръв поглед е това, като майстора ми каза, че отворим ли мотора трябва да се сменя всичко
(лагери, сегменти, гарнитури и т.н.), като ми намекна, че е вероятно да е пукната и главата
Въпрос 1:ако предположим, че е гарнитура на главата - пак ли трябва да се сменя всичко?
Въпрос 2: дали не е по-добре да се търси друг мотор?
Въпрос 3: има ли някой представа в какъв диапазон се върти стойността на подобен ремонт
?
П.С 1 :студеният старт си е проблемен от както съм я купил преди близо 6 години...
П.С 2: съжалявам за разбъркания словоред, но 2 - годишната ми дъщеря е около мен и не мога да се концентрирам
Та накратко...след консултация с моят майстор колата "надува" и трябва да се отваря мотора. Преди да я оставя днес сутринта развъртях капачката на казанчето, имаше здраво съскане и бълбукане, както и видима пара като махнах капачката

Като цяло колата си върви добре (до колкото мога да я преценя, тъй като не е при мен повече от 2 години). Разхода на масло е около 1,5 литра на 10 000км, парното е много зле от около година (ту го има, ту го няма).
На пръв поглед е това, като майстора ми каза, че отворим ли мотора трябва да се сменя всичко


Въпрос 1:ако предположим, че е гарнитура на главата - пак ли трябва да се сменя всичко?
Въпрос 2: дали не е по-добре да се търси друг мотор?
Въпрос 3: има ли някой представа в какъв диапазон се върти стойността на подобен ремонт

П.С 1 :студеният старт си е проблемен от както съм я купил преди близо 6 години...
П.С 2: съжалявам за разбъркания словоред, но 2 - годишната ми дъщеря е около мен и не мога да се концентрирам

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: основен ремонт или двигател от морга
Колега, като купиш друг мотор и ако дереджето му е като твоето, какво правиш? Плащаш два пъти монтаж-демонтаж и два куриера. И си пак на изходна позиция с едни пари назад и развален двигател. Мотор и скорости да купиш на сляпо - котка в чувал.
Моят съвет е отваряй и тогава го мисли.
Моят съвет е отваряй и тогава го мисли.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: основен ремонт или двигател от морга
така както го описваш трябва да се види главата най-вече леглата на дюзите и разпределителния вал ,рядко дават проблеми с блока и коляновия вал, едва ли ще се наложи смяна при тях ,също и дюзите проверете на стенд
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: основен ремонт или двигател от морга
Намираш срвиз, който се занимава с ремонт на глави. Сваляш главата, даваш я за ремонт - пасване на клапани, гумички, шлайф и монтираш. Никакво пипане на блока, освен почистване на челото.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: основен ремонт или двигател от морга
по спомен от друга тема, че нямаше добра компресия ?
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
Да, преди повече от година замерихме последно и беше по спомен от типа на 21, 22, 24, 27...или нещо от сорта. Относно блока...и мен ме озадачиха думите на майстора, че трябва да се пипа и там, а съм сигурен, че няма да ме излъже 
Това смятам да направя...до края на седмицата ще я отворят

stefan4o написа:Моят съвет е отваряй и тогава го мисли.
Това смятам да направя...до края на седмицата ще я отворят

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
Sonny_89 написа: беше по спомен от типа на 21, 22, 24, 27...или нещо от сорта.
а съм сигурен, че няма да ме излъже
Ако първото изречение е вярно, следва, че е вярно и второто - не те е излъгал!
Около 1000лв излизат всички части и манипулации, за да си сигурен, че мотора ти е както трябва.
Това включва хонинг на цилиндри и шлайф на глава и клапани, всички гарнитури и семеринги, биелни, основни лагери, сегменти, клапани и водачи, повдигачи...
Всичко без бутала, биели и валове (които и ти няма да бараш)
Вече майстора колко ще иска - предполагам няма да е под 400-500лв - поне 1 седмица работа е, за да се направи всичко както трябва
Re: основен ремонт или двигател от морга
Всичко е на късмет и риск. Дали ще ремонтираш двигател или ще взимаш нов, зависи дали искаш да караш още колата.
Вариант 1 правиш скъп ремонт и продължаваш да караш, ако си някой маниак на колата.
Вариант 2 минаваш евтино и продаваш колата, или я караш до морга с евтина поддръжка, ако не може да я продадеш на висока цена.
Колкото повече навъртиш толкова по-добре ще събираш пари за друга кола. Даже после може да я продадеш на ниска цена понеже ще иска обслужване, или ако е тоталка отива за части, или в морга. Ако си голям фен може да си подържаш колата с скъпи части и обслужване. Ама никога няма да си избиеш парите при продаване, после никой не пита как си обслужвал колата, какви части си взимал.
Всеки иска евтино и обслужвано скъпо, ама. това са редки случаи, освен ако колата не е нова.
Вариант 1 правиш скъп ремонт и продължаваш да караш, ако си някой маниак на колата.
Вариант 2 минаваш евтино и продаваш колата, или я караш до морга с евтина поддръжка, ако не може да я продадеш на висока цена.
Колкото повече навъртиш толкова по-добре ще събираш пари за друга кола. Даже после може да я продадеш на ниска цена понеже ще иска обслужване, или ако е тоталка отива за части, или в морга. Ако си голям фен може да си подържаш колата с скъпи части и обслужване. Ама никога няма да си избиеш парите при продаване, после никой не пита как си обслужвал колата, какви части си взимал.
Всеки иска евтино и обслужвано скъпо, ама. това са редки случаи, освен ако колата не е нова.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: основен ремонт или двигател от морга
Не пипай блока. Хонинг,монинг...Смени сегменти,ревизирай главата,нови биелни лагери. Гарнитури. Опраи всички подробности около дюзите,виж самите дюзи какви стойности дават. И газ.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: основен ремонт или двигател от морга
Защо си мерил компресията и как я мерихте - през дюзи, или през свещи?
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
Мисля, че е мерена през свещите. Направихме го заради трудният студен старт през зимата. Първо сменихме уплътнения на дюзите, след това поставяне на възвратен клапан, смяна на всички подгревни свещи, почистване на резервовар, ревизия на стартер, нов акумулатор, ревизия на тандем-помпа и т.н. и т.н - нямаше промяна. Стойностите на дюзите и до ден днешен са в рамките на нормалното, само едната беше близо до единица.
Касапина направи първото замерване на компресия през 2016 г. и стойностите тогава бяха 25, 27, 29, 29 (уж нищо притеснително), продължих да си я карам с този проблем. В началото на 2018 г.( след около 30 000км) направихме нов реглаж на дюзите и ново замерване на компресията и стойностите бяха цитираните в предното ми мнение. Само вървежа се подобри. След 3 месеца си купих друг автомобил и този остана на баща ми.
Може би година преди да му я оставя имах някакви наченки на загуба на антифриз (придружено със съскане при отваряне), но смених капачката и проблемът изчезна. Парното си беше перфектно.
Миналата година (или по-миналата, обърках се вече) започнаха да се появяват разни налепи по стените на казанчето, свалихме го, почистихме го и изолирахме масления охладител, промяна - никаква. След няколко месеца пак си върнахме всички маркучи на място.
Касапина направи първото замерване на компресия през 2016 г. и стойностите тогава бяха 25, 27, 29, 29 (уж нищо притеснително), продължих да си я карам с този проблем. В началото на 2018 г.( след около 30 000км) направихме нов реглаж на дюзите и ново замерване на компресията и стойностите бяха цитираните в предното ми мнение. Само вървежа се подобри. След 3 месеца си купих друг автомобил и този остана на баща ми.
Може би година преди да му я оставя имах някакви наченки на загуба на антифриз (придружено със съскане при отваряне), но смених капачката и проблемът изчезна. Парното си беше перфектно.
Миналата година (или по-миналата, обърках се вече) започнаха да се появяват разни налепи по стените на казанчето, свалихме го, почистихме го и изолирахме масления охладител, промяна - никаква. След няколко месеца пак си върнахме всички маркучи на място.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 67 госта