Изкривени перки на турбина-Пасат 1.9TDI, помпа дюза,116 к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пон 20 ное 2006 9:12


niks76 написа:намери си дебиметър за проба и тогава ще знаеш дали е от него проблема(пряко от него зависи мощността и пъргавината на колата)


А на диагностика с VAG-COM няма ли да каже ако дебитомера дава проблем? :roll:




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 20 ное 2006 9:41


То казва ама малко "диагностици" го разчитат.На мене ми беше отишал дабитомера ходих на ляво на дясно по диагностики включително и в Бош и на всякаде от различни кладенци вода вадиха или ми викаха че сичко е ток щото няма натрупани грешки.Отидох в К-во при един дизелджия и той се качи с компа в колата и почнахме с пробите.Оказа се че моя дебитомер отчита 640 вместо 850 единици фабрично.Компа не го хваща като развален щото той си бачка ама мощноста ми е с 20-25% по ниска.


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Мнениеот Sachko » Пон 20 ное 2006 10:46


Rabbit_TDI написа:Ако беше от турбото не трябва ли да пуши заради преобогатена смес?

На мене ми се струва 4е тези мотори (помпа диуза)
Са снабдени с мап сензор,дебитомер,може би и още нещо което следи колко ваздух (и под какво налягане) му влиза и регулират подаването на гориво по тези данни !!!ама може и да баркам де

Са накрая да не се окаже 4е е от вакумите които оправляват актуатора на геометриата :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 20 ное 2006 13:27


Абсолютно възможно.То май вариантите са :дебитомер,клапан на гейта,самия лост на гейта,клапан на ЕГР,самия лост на ЕГР :lol: ,лоша цетнтровка,измъкнат маркуч и чак тогава е ред на турбината :lol: ЕГР е най-малко вероятен.Най-вероятно дебитомер или клапана за геометрията.Клапана може да се провери като му изключиш буксата и не осетиш разлика във варвенето или савсем малка значи е той.
P.S.Май наи-добре Никс да се изкаже че зехме да правиме некви виртуални раководства за ремонт тука,но едно е ясно вероятноста да е големия дявол(демек турбото)е малка.


Потребителски аватар
derbi
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 18 ное 2006 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изкривени перки на турбина-Пасат 1.9TDI, помпа дюза,116

Мнениеот derbi » Пон 20 ное 2006 18:37


Благодаря за съветите. Тези дни смятам да направя още една диагностика (но не при Юнитреид) и след това да се обърна към добър дизелджия. Какви са мненията Ви за сервиз Супер Дизел ? Казаха ми, че разполагат с добра техника. Говорим само за диагностика !


Потребителски аватар
Popeto_89
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в колата

Re: Изкривени перки на турбина-Пасат 1.9TDI, помпа дюза,116

Мнениеот Popeto_89 » Пон 20 ное 2006 18:51


derbi написа:Целият проблем започна така : колата нямаше никаква мощност и димеше доста. Със затруднение вдигнах 120 км на магистралата и сякаш отпуши. И без тов беше за смяна на масло (бях изминал 10.000 км. от последната смяна) и решиха да отида да сменя маслото, всички видове филтри и да ми направят диагностика в Юнитреид. След като смениха всичко и направиха диагностиката ми казаха, че имама проблем с турбината - изкривени лопатки


колега аз имах същия проблем-запушваше ми от време на време!
Ходх в Юнитрейд и ми смениха некав ВЪЗДУХОМЕР(600 лева без труда),който регулирал некав въздух! Смениха го и като се качих на колата направо не можах да повярвам как се е разварвяла!Казаха ми че той се е прецакал,защото колата се е карала на ниски обороти!


Потребителски аватар
Popeto_89
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в колата

Мнениеот Popeto_89 » Пон 20 ное 2006 19:06


Колата се кара около 3-4 хил. километра и отново започна да запушва!Отново ходене до София до Юнитрейд и тоз път смениха една джаджа приличаща на игличка,която регулира колко нафта да пуска като настъпиш газта!И таз джаджа и въздухомера са сменяни преди 3 години и половина!


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 20 ное 2006 23:46


Rabbit_TDI написа:Ако беше от турбото не трябва ли да пуши заради преобогатена смес?
не е задължително ;за една седмица смених три 4исто нови дебиметъра за проба и трите даваха разли4ни стоиности на вагкома(вси4ките са от фирмения магазин на ФВ и само съм ги подменял)като последния е наи добре;а със стария много вървеше пасата ама отзаде не можеш да видиш какво има :lol: а с новите дебиметри пушека из4езна но 4ак на третия доиде и пъргавината която търсех

Последна промяна от niks76 на Вто 21 ное 2006 0:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 21 ное 2006 0:02


специално за помпа дюза мотора има два електромагнитни клапана които са то4но за турбината,един клапан с за рециркулацията на изгорелите газове и вакуумния клапан на турбото;ве44е съм сигурен 4е проблема не е в самото ТУРБО(при положение 4е сега набира се изклю4ва този вариант)смени вси4ки вакуумни марку4ета и пробваи с друг дебиметър; следващото което направи е да извадиш марку4ето на клапана за изгорелите газове -пушека намалява с около 70 процента и си провери клапата на входа на въздушния колектор:4есто се разнитва и компютъра блокира притока на нафта защтото дава грешка17964 negative deviation и тая грешка е за вси4ки гореизброени елементи ако работят дори и както не трябва.ако нещо не е ясно ;ще се опитам да обясня още по прости4ко :lol:


Потребителски аватар
derbi
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 18 ное 2006 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изкривени перки на турбина-Пасат 1.9TDI, помпа дюза,116

Мнениеот derbi » Вто 21 ное 2006 19:39


Днес направих диагностика в автосервиз Супер Дизел на околвръстното в София. Казаха ми, че ВЪЗДУХОМЕРЪТ е за смяна (общо 280 лв с диагностиката и работата). Също така, ми казаха, че след, като сменим въздухомера, след около 5000 хил км. трябва да сменя въздушния филтър. Утре ще ходя да го сменям.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 22 ное 2006 0:09


ОФФ:След мисълта за ремонт по турбината дебитомера ти се вижда цвете :lol: Дано като я смениш да тръгне-най-вероятно няма да си познаеш колата :wink:


Потребителски аватар
Popeto_89
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в колата

Re: Изкривени перки на турбина-Пасат 1.9TDI, помпа дюза,116

Мнениеот Popeto_89 » Сря 22 ное 2006 18:31


derbi написа:Днес направих диагностика в автосервиз Супер Дизел на околвръстното в София. Казаха ми, че ВЪЗДУХОМЕРЪТ е за смяна (общо 280 лв с диагностиката и работата). Също така, ми казаха, че след, като сменим въздухомера, след около 5000 хил км. трябва да сменя въздушния филтър. Утре ще ходя да го сменям.


радвам се че пробремът е открит!от Юнитрейд ми казаха че това е доста срещан проблем(в смисал въздухомерът) при тия пасати!
пиши след като смениш въздухомера каква е разликата!


Потребителски аватар
derbi
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 18 ное 2006 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изкривени перки на турбина-Пасат 1.9TDI, помпа дюза,116

Мнениеот derbi » Сря 22 ное 2006 19:47


Днес смених въздухомера в Супер Дизел и колата просто лети. Казаха ми да сменям по-често въздушният филтър (на около 5.000 км). Казаха ми, че ако колата даде същите проблеми още един два пъти турбото ще е за ремонт (почистване на сажди например и др.) или ще се наложи смяна на турбото. Никой не може да каже в какво точно състояние е турбото и колко може да изтържи (1.000 или 100.000 хил. км.) - все пак е кола на 6 години. Все още не мога да си обясня как от Юнитреид определиха, че са изкривени лопатките на геометрията без да са свалили турбото и защо не можаха да разберат за въздухомера ? Погледнах пак фактурата за сменянето на консумативите и за диагностиката, но не видях фактуриран труд за сваляне на турбо (едва ли биха пропуснали). Още един път благодаря на всички за съветите и ще пиша пак, ако има ниякаква промяна. :D


Потребителски аватар
Popeto_89
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в колата

Мнениеот Popeto_89 » Сря 22 ное 2006 20:40


по точно трябва пътищата на турбото да се чистят,защото се замарсяват доста бързо!Един познат има Ауди А8 2.5 ТДИ и на него му запушваше и свали цялото турбо,прочисти пътищата и колата се разварвя доста добре!!! :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 72 госта