Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Вто 11 сеп 2012 15:31


Аз като чета все повече се озадачавам...добре, турбината искала товар...съгласих се, обаче в моето положение нещата стават много калпави: kasapina ми я направи 131 коня..дотук добре, обаче тая пущина като я натисна извънградско за някави си смешни секунди тя подминава 170 км :screwy и ща неща се налага да пусна и да намалявам; турбото прави пик на 1,3 или 1.4 и после се свлича... отделно се пробвах да я тормозя на "баира" към Карлово ..до Песнопой ли беше... ми тя го отнася на 5та като нищо... то излиза че не мога грам да я натоваря, без да карам като "голфаджия" ( нека колегите с голфове да не се обиждат, знаят добре какво имам предвид )...в този случай какво значи да натоваря турбината - да карам при натоварен двигател или да карам при натоварена турбина.... и в двата случай излиза че трябва да карам като самоубиец.... :screwy




didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот didopoli » Вто 11 сеп 2012 15:33


Зацапването най-вероятно е от моторите ни на незнайно колко километри.Като си има износване на бутало-цилиндровата група следва непълното изгаряне на горивото и не на последно място и "качественото" гориво с което караме.Или съвкупността от тези 2 или 3 причини.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Вто 11 сеп 2012 15:35


didopoli написа:Зацапването най-вероятно е от моторите ни на незнайно колко километри.Като си има износване на бутало-цилиндровата група следва непълното изгаряне на горивото и не на последно място и "качественото" гориво с което караме.Или съвкупността от тези 2 или 3 причини.

е да де, ама то затова сегашните са обсипани с дебитомери , компоти и какви ли не джаджи - да ти държат сместа въздух/гориво правилна...а има хора с коли на малко километри и пак със замазана геометрия... :bishop

Последна промяна от juve на Вто 11 сеп 2012 18:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Даскала™ » Вто 11 сеп 2012 15:42


red.devilll написа:Май започнахме да пишем глупости без да сме виждали изобщо свалени и разглобено турбо :Mr Green Fun . Я разясни за какво трябва да се качва на стенд при полижение че не си пипал нищо по настройките на движещите се части(актуатора).

Не бе,нищо....глупости си пиша...
Леко си въобразих :Mr Green Fun


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот nasko1978 » Вто 11 сеп 2012 15:45


Писано е идруг път,ама да потретя : Идеята еда я караш геометрията да се движи по-често!Да правиш "ластици" :да:
Разходи се до Златоград и я карай по завоите по-бързичко и ще се раздвижи ама много убаво и мазно. mhihi


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6263
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 11 сеп 2012 15:45


juve написа:Аз като чета все повече се озадачавам...добре, турбината искала товар...съгласих се, обаче в моето положение нещата стават много калпави: kasapina ми я направи 131 коня..дотук добре, обаче тая пущина като я натисна извънградско за някави си смешни секунди тя подминава 170 км :screwy и ща неща се налага да пусна и да намалявам; турбото прави пик на 1,3 или 1.4 и после се свлича... отделно се пробвах да я тормозя на "баира" към Карлово ..до Песнопой ли беше... ми тя го отнася на 5та като нищо... то излиза че не мога грам да я натоваря, без да карам като "голфаджия" ( нека колегите с голфове да не се обиждат, знаят добре какво имам предвид )...в този случай какво значи да натоваря турбината - да карам при натоварен двигател или да карам при натоварена турбина.... и в двата случай излиза че трябва да карам като самоубиец.... :screwy

колега при всяко подаване на газ турбината откача както написах, преминаване от ненатоварено в натоварено състояние, означава движение на лопатките между двете крайни положения, което всъчност ти е целта, 131 коня мотор си качва баира с лекота, но това не означава, че не надува турбината. Под товар нали не разбираш да трябва да му вкараш втора и той да се мъчи като москвич осмак на витиня. По нанадолнището принудителен празен ход, на баира газ докрай от 2000-4000об мин.
п.с. прекалено го мислиш, карай си колата, сипвай си хубава нафта, сменяй си горивните филтри, не карай в резерви, карай си мотора в целия диапазон от обороти понякога и няма да имаш ядове , ако си си взел читава кола, ако караш милионник и си сменил турбината с втора употреба каквото и да правиш се тая.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Вто 11 сеп 2012 15:54


nasko1978 написа:Писано е идруг път,ама да потретя : Идеята еда я караш геометрията да се движи по-често!Да правиш "ластици" :да:
Разходи се до Златоград и я карай по завоите по-бързичко и ще се раздвижи ама много убаво и мазно. mhihi

Ами аз бая теми съм изчел по въпроса, ама с тази "нова" тема търсих къде се корени основната идея - местенето на лопатките или духане на горещи газове. То че е комплексно е ясно, ама се надявах че има версия дали не е на 70/30 процента в полза на едно или друго. А относно карането - сега в Пловдив всичко е един логистичен кошмар, всичко е разкопано и/или затворено и се пъпли ..като в София на някои места в час пик ;) , ама цял ден :banghead: Пак започнах да наблючавам оня момент с тръгването - тръгвам на бургия на светофар и колата извведнъж изплюва невероятно гъст черен тлъст облак, който скрива задните! А още не се е почнало с учениците.... :banghead:


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6263
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 11 сеп 2012 16:20


а виж това, че скриваш задните може би е основния проблем, защото и при мен ако се надигна и гледам съсредоточено в огледалото ще видя пушек, при рязко изфорсирване след висене в задръстване, ама пушека е нормален, да скрия задните няма как.


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Supawiza » Вто 11 сеп 2012 17:29


Тая тема ми прилича все едно са са събрали една група ескимоси и си говорят за функциите на хладилника :063: .
Зацапването може да се получи от не добре работещ N75,не работещ или не настроен както трябва актуатор,ако някой е правил така наречения чип и е направен зле,вакумни маркучета,когато се кара да кажем пенсионерската(TDI с променлива се кара агресивно) и т.н.
Когато се свали за почистване има няколко тънкости които ако се направят вероятноста да се зацапа спада драстично.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот FELIPE » Вто 11 сеп 2012 17:57


Чувствам как колегата juve напролет ще псува като мен и ще пуска теми като моите :lol: ,писал съм го неведнъж,тези двигатели,особено по мощните са направени немеца да ги юрка по магистралите до работата си и обратно,а не в нашите градчета(за Асеновград пиша) три километра и спираш,след осем часа пак същото и така хиляди километри :D ,много ясно,че после един път ще ти се наложи извънградско и колата ще умре на 120,ако преди това не умре турбината :lol: .
Абе винаги ме е тормозил един въпрос-какво се случва,когато колата влезе в сервизен режим,всички знаем,че тогава турбото все едно не надува,та какво става-геометрията застава в максимално разтоварващо положение( а защо не застава така,когато двигателя си работи нормално,за да избегне пренадуването) или се ограничава горивото,а турбото продължава да прави свръхналягане?


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Supawiza » Вто 11 сеп 2012 18:03


FELIPE написа:Абе винаги ме е тормозил един въпрос-какво се случва,когато колата влезе в сервизен режим,всички знаем,че тогава турбото все едно не надува,та какво става-геометрията застава в максимално разтоварващо положение( а защо не застава така,когато двигателя си работи нормално,за да избегне пренадуването) или се ограничава горивото,а турбото продължава да прави свръхналягане?


Защото Ханс го е измислил да идеш до сервиза преди да строшиш турбината.
И в сервизен турбината не прави свръх налягане.
А не като мен без сервизен с друг софтуер да събирам перки по пътя!


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот FELIPE » Вто 11 сеп 2012 18:16


:D Да де, ама защо не прави свръхналягане,очевидно за да забие лопатките не могат да застанат в положение да разтоварват достатъчно и "пат" в един момент успяват да направят това движение и разтоварват така,че все едно караш дизел без турбо.
П.П. :D Мани с тия чипове...и моя компир приема за нормално да иска 2520 бара налягане от турбината,при нормално 2350 на 100% газ за 1749VA,то вярно,че при тая газ имаш нужда от всичко ,което може колата,ама...


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Вто 11 сеп 2012 19:16


очевидно за да забие лопатките не могат да застанат в положение да разтоварват достатъчно и "пат" в един момент успяват да направят това движение и разтоварват така,че все едно караш дизел без турбо.

Даа..това е интересен момент..... сигурно в един момент на компота му е невъзможно да регулира токова бързо (прецизно) актуатора и като "разбере" този факт през онези там 6 или 7 секунди през които "усеща" че пренадува но видимо не реагира правилно - накрая удря една секира на регулировките, резва вакуума и зае*§ва всичко mhihi


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот mladeja » Вто 11 сеп 2012 20:10


Писал съм за продължителен режим на двигателя - за да се самоочисти.Едва ли някой е проектирал двигателя да работи 3 км. почивка от да речем 9 ч. и после пак същото.Няма как да се самоочисти.Тамън реши да хвърля гадости и ти си го угасил.
А компира не спира ли нафтата при засичане на пренадув?
Някак си несериозно ми се вижда да спира вакууми и т.н.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот morfei1 » Вто 11 сеп 2012 21:01


ако ти спре нафтата, колата ще ти изгасне, а те не гаснат при сервизен режим.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dangala, milench0, Monyo Monev, tdi fen, vladtod®, владислав и 53 госта