


1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 29 юли 2011 16:49
- Автомобил: Volkswagen
- Двигател: ABD
- Местоположение: Kotel
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Колеги на Сеат Леон 1м 1.9 90 коня къде се намира датчика за температурата на водата,че от скоро имам и не съм още запознат
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Нормално е температурата да пада когато спускаш на скорост понеже в този момент разхода е 0.0л/100, ако имаш борд сам ще се убедиш.
Няма откъде да ти дойде топлина при положение че не вкарваш гориво и в същото време искаш да имаш парно...
Аз съм сменил поне 5 термостата на голфа и все различни марки, само тази година този ми е втори термостат.
Сега при тези температури -1/-5° ми трябват 14-15км на извънградско за да се изправи температурата, ако е 5/6градуса над нулата за около 8-10км вдига 90°. Колата е голф 4 АРЛ, опакована е с кори отдолу и отгоре, свещите на антифриза работят коректно и пак загрява бавно. Спра ли някъде както е надуто парното и температурата почва да пада.
Няма откъде да ти дойде топлина при положение че не вкарваш гориво и в същото време искаш да имаш парно...
Аз съм сменил поне 5 термостата на голфа и все различни марки, само тази година този ми е втори термостат.
Сега при тези температури -1/-5° ми трябват 14-15км на извънградско за да се изправи температурата, ако е 5/6градуса над нулата за около 8-10км вдига 90°. Колата е голф 4 АРЛ, опакована е с кори отдолу и отгоре, свещите на антифриза работят коректно и пак загрява бавно. Спра ли някъде както е надуто парното и температурата почва да пада.
- goro21
- Мнения: 220
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Нормално е температурата да пада когато спускаш на скорост понеже в този момент разхода е 0.0л/100, ако имаш борд сам ще се убедиш.
Напротив нее нормално или трябва да спускаш над 20км сигурно. стрелката нее толкова чувствителна трябва твърде дълго да е ниска температурата за да се отклони
Напротив нее нормално или трябва да спускаш над 20км сигурно. стрелката нее толкова чувствителна трябва твърде дълго да е ниска температурата за да се отклони
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Това изобщо не е вярно, 1км наклон е достатъчен за да почне да ти пада температурата ако навън е 0° и си пуснал парното на ХАЙ.
Даже ми се е случвало при лек наклон при който карам на 6-та но с минимална газ да падне на 82°
Даже ми се е случвало при лек наклон при който карам на 6-та но с минимална газ да падне на 82°
- goro21
- Мнения: 220
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Kotlenskiq написа:Колеги на Сеат Леон 1м 1.9 90 коня къде се намира датчика за температурата на водата,че от скоро имам и не съм още запознат
намира се на пластмасовия тройник(той нее точно тройник но така му казват) в дясната страна(като си пред коката с лице към нея) на мотора . самия датчик гледа към купето и много не се вижда ,проследи къде отиват жиците.
а относно падането на темп. няма да споря да при сериозни минуси продължителен наклон и парно на макс може би ще се отклони с едно деление стрелката. но при по нормални обстоятелства трябва да си заковава на 90 или леко милиметър в ляво или в дясно от 90гр. при мен като я взех 30км каране по магистралата и не качваше повече от 75-80гр, след смяна на термостат закова на 90. след време почна както сие загряла и изведнъж да пада, и после пак да се връща, или да паля и да карам известно време през което вече трябва да е позагряла и изведнъж се качва до където трябва да е, смених датчика и се оправи. А и преди смяната и ах едно изорсирване със самото палене когато дам на контакт и веднага завъря да паля, след смяна на датпика се оправи.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
И според мен не е нормално да пада температурата по табло при спускане по наклон . По принцип не изключвам от скорост при спускане , но на 5-та , без газ надолу по Девненския баир , с включено парно на минимум ( незнам кой би издържал на макс да му духа горещо в лицето ) - 90 гр. , без нито микрон да мърда стрелката.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Не е нормално, но го наблюдавам на всичките си коли и то след смяна на термостат, преди смяната изобщо не стига до 90 градуса. При добре загрял мотор и затоплено купе си държи дори и при минус 15, но това след доста изминати километри. Имаше някъде как на голф 4 на маската се прави намаляване на въздухозабора към радиатора от изолация за тръби.
- goro21
- Мнения: 220
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
ако всичко е наред по колата ,не би трябвало да се прави намаляване на въздохозбора. те инженерите от ваг са го сметнали. аз съм с октавия при мен сигуро е по различно . но едвали има голяма разлика
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Те са го сметнали да не прегрява на 45 градуса лятото, но за зимата... Доста модели имат автоматично затваряне отпред, сега се сещам за 7 ма серия на БМВ. Това помага за сваляне на разхода през зимата.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Ако при спускане на скорост зимата, с включено парно не спада температурата, то значи сте свидетели на чудо
.... или просто имате подгрев на антифриза като мен... Другото са приказки...... празни...

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
И при мен пада темп. при спускане,ама примерно до 80гр.някъде.А тези свещи на антифриза не се ли изключват още когато тръгне да загрява-някъде на 3-4минута.
- goro21
- Мнения: 220
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
нека да паднат температурите ще направя клипче "да видите чудото"колко искате да е спусането. в събота ще пътувам от варна по магистралата на девня по надолнището ще снимам но темп едва ли щее минусова
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Много е важно да е минусова и парното да си му надул градусите.
От какво ще се потдържа температурата като температурата ти зависи от горенето на дизела? Дори и лятото ако спускаш продължително време на скорост двигатела изтива като няма горене.
Ако е много студено е трудно да потдържаш 90° дори когато двигатела е под натоварване ако си надул яко парното.
От какво ще се потдържа температурата като температурата ти зависи от горенето на дизела? Дори и лятото ако спускаш продължително време на скорост двигатела изтива като няма горене.
Ако е много студено е трудно да потдържаш 90° дори когато двигатела е под натоварване ако си надул яко парното.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
При някои табла стрелката не мърда от средното деление при температура на антифриза между 70 и 100°С. На всички им изстиват моторите при ППХ и духащо парно. Просто някои не го забелязват.
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик
Колеги на моя Пасат АФН както и ма двама мои приятели които имат същите (единия е ПД 116)съм наблюдавал,че вдигне ли 90 градуса веднъж няма мърдане на стрелката ако щеш баири пускай,качвай с парно без парно в жега в студ СТРЕЛКАТА НЕ МЪРДА И МИЛИМЕЪР това съм наблюдавал и на трите коли,така че не е нормално веднъж вдигнала 90 градуса да пада на долу при работещ двигател.