1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kotlenskiq
Мнения: 226
Регистриран на: Пет 29 юли 2011 16:49
Автомобил: Volkswagen
Двигател: ABD
Местоположение: Kotel

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот Kotlenskiq » Пет 22 дек 2017 18:20


Колеги на Сеат Леон 1м 1.9 90 коня къде се намира датчика за температурата на водата,че от скоро имам и не съм още запознат




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот valiosport » Съб 23 дек 2017 10:31


Нормално е температурата да пада когато спускаш на скорост понеже в този момент разхода е 0.0л/100, ако имаш борд сам ще се убедиш.
Няма откъде да ти дойде топлина при положение че не вкарваш гориво и в същото време искаш да имаш парно...
Аз съм сменил поне 5 термостата на голфа и все различни марки, само тази година този ми е втори термостат.
Сега при тези температури -1/-5° ми трябват 14-15км на извънградско за да се изправи температурата, ако е 5/6градуса над нулата за около 8-10км вдига 90°. Колата е голф 4 АРЛ, опакована е с кори отдолу и отгоре, свещите на антифриза работят коректно и пак загрява бавно. Спра ли някъде както е надуто парното и температурата почва да пада.


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот goro21 » Пон 25 дек 2017 18:39


Нормално е температурата да пада когато спускаш на скорост понеже в този момент разхода е 0.0л/100, ако имаш борд сам ще се убедиш.
Напротив нее нормално или трябва да спускаш над 20км сигурно. стрелката нее толкова чувствителна трябва твърде дълго да е ниска температурата за да се отклони


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот valiosport » Вто 26 дек 2017 21:51


Това изобщо не е вярно, 1км наклон е достатъчен за да почне да ти пада температурата ако навън е 0° и си пуснал парното на ХАЙ.
Даже ми се е случвало при лек наклон при който карам на 6-та но с минимална газ да падне на 82°


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот goro21 » Сря 27 дек 2017 0:51


Kotlenskiq написа:Колеги на Сеат Леон 1м 1.9 90 коня къде се намира датчика за температурата на водата,че от скоро имам и не съм още запознат

намира се на пластмасовия тройник(той нее точно тройник но така му казват) в дясната страна(като си пред коката с лице към нея) на мотора . самия датчик гледа към купето и много не се вижда ,проследи къде отиват жиците.

а относно падането на темп. няма да споря да при сериозни минуси продължителен наклон и парно на макс може би ще се отклони с едно деление стрелката. но при по нормални обстоятелства трябва да си заковава на 90 или леко милиметър в ляво или в дясно от 90гр. при мен като я взех 30км каране по магистралата и не качваше повече от 75-80гр, след смяна на термостат закова на 90. след време почна както сие загряла и изведнъж да пада, и после пак да се връща, или да паля и да карам известно време през което вече трябва да е позагряла и изведнъж се качва до където трябва да е, смених датчика и се оправи. А и преди смяната и ах едно изорсирване със самото палене когато дам на контакт и веднага завъря да паля, след смяна на датпика се оправи.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот gergeto » Сря 27 дек 2017 8:50


И според мен не е нормално да пада температурата по табло при спускане по наклон . По принцип не изключвам от скорост при спускане , но на 5-та , без газ надолу по Девненския баир , с включено парно на минимум ( незнам кой би издържал на макс да му духа горещо в лицето ) - 90 гр. , без нито микрон да мърда стрелката.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот Zinoto » Сря 27 дек 2017 9:43


Не е нормално, но го наблюдавам на всичките си коли и то след смяна на термостат, преди смяната изобщо не стига до 90 градуса. При добре загрял мотор и затоплено купе си държи дори и при минус 15, но това след доста изминати километри. Имаше някъде как на голф 4 на маската се прави намаляване на въздухозабора към радиатора от изолация за тръби.


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот goro21 » Сря 27 дек 2017 9:54


ако всичко е наред по колата ,не би трябвало да се прави намаляване на въздохозбора. те инженерите от ваг са го сметнали. аз съм с октавия при мен сигуро е по различно . но едвали има голяма разлика


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот Zinoto » Сря 27 дек 2017 11:19


Те са го сметнали да не прегрява на 45 градуса лятото, но за зимата... Доста модели имат автоматично затваряне отпред, сега се сещам за 7 ма серия на БМВ. Това помага за сваляне на разхода през зимата.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот milmar » Сря 27 дек 2017 17:07


Ако при спускане на скорост зимата, с включено парно не спада температурата, то значи сте свидетели на чудо :biggrin .... или просто имате подгрев на антифриза като мен... Другото са приказки...... празни...


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот Водния дух1 » Сря 27 дек 2017 17:17


И при мен пада темп. при спускане,ама примерно до 80гр.някъде.А тези свещи на антифриза не се ли изключват още когато тръгне да загрява-някъде на 3-4минута.


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот goro21 » Сря 27 дек 2017 21:20


нека да паднат температурите ще направя клипче "да видите чудото"колко искате да е спусането. в събота ще пътувам от варна по магистралата на девня по надолнището ще снимам но темп едва ли щее минусова


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот valiosport » Сря 27 дек 2017 21:52


Много е важно да е минусова и парното да си му надул градусите.
От какво ще се потдържа температурата като температурата ти зависи от горенето на дизела? Дори и лятото ако спускаш продължително време на скорост двигатела изтива като няма горене.
Ако е много студено е трудно да потдържаш 90° дори когато двигатела е под натоварване ако си надул яко парното.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот goppa » Сря 27 дек 2017 22:27


При някои табла стрелката не мърда от средното деление при температура на антифриза между 70 и 100°С. На всички им изстиват моторите при ППХ и духащо парно. Просто някои не го забелязват.


kukata_pasat
Мнения: 955
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: 1.9 TDI ALH - термостат или температурен датчик

Мнениеот kukata_pasat » Сря 27 дек 2017 22:42


Колеги на моя Пасат АФН както и ма двама мои приятели които имат същите (единия е ПД 116)съм наблюдавал,че вдигне ли 90 градуса веднъж няма мърдане на стрелката ако щеш баири пускай,качвай с парно без парно в жега в студ СТРЕЛКАТА НЕ МЪРДА И МИЛИМЕЪР това съм наблюдавал и на трите коли,така че не е нормално веднъж вдигнала 90 градуса да пада на долу при работещ двигател.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта