Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 сеп 2013 12:22


Нямам ключ за капака на ГНП. Нек'ъв с три стени трЕбва да е... Или ще го търся, или ще го отвивам както дойде. Това ми е основния проблем за разглобяването на ГНП на място. Другото е, да търся компютър и да го пробвам, но и той е малко лошо заврян... А на Аудито е даже още по-лошо скрит, пък и не ми се рискува да остана без нито една кола. Затова най-лесното е да махна горната част на ГНП(като намеря ключ), и ако там видимо няма проблеми, чак тогава да търся друг компютър за да го пробвам на мястото на моя. Ако и с другия комп не стане, ще взема и друга ГНП, а ако и тогава не иска... не знам, ще търся бартер за ЮМЗ. :rolleyes

Клемореда не съм го гледал, но при завъртане на ключа всичко по таблото си свети нормално, релетата цъкат под волана, ток има на стоп-клапана, стартера върти... Какво друго да минава през контакта? Ток до компютъра има, излизат данни на Ваг-кома при диагностика, и се записват грешки като разкача някой датчик(светва лампата за подгрева постоянно). Или пък искаш да кажеш, че докато върти на стартер може да прекъсва тока към нещо важно, но мисля че и това не е...(все пак ще погледна де).




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот milmar » Сря 04 сеп 2013 13:51


За триъгълния ключ- почти винаги се успява със шестограмен ключ 7 от не много качествена гидория, т.е. от почти всички става :mhihi . Един чук и главата на болта оформят ключа и за едно развиване става.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 сеп 2013 18:47


Има развитие, но не много... Развих болта с камъче седем от гидоре(благодаря за полезния съвет). Реших първо да махна само горното капаче и да видя какво се случва, и после да подам ръчно газ ако трябва. Та ситуацията е следната - като се подаде контакт, отгоре "рамото" при датчика за цикловата порция мърда от крайното си положение(нулево, не подаване на гориво) до някакво за подаване на гориво, но при завъртане на стартер се връща на крайното си положение за неподаване на гориво. При завъртането за подаване на газ на ръка чрез това рамо, двигателя пали. Не вдига неконтролируеми обороти, защото с ръка ги контролирам, а и помпата е разхерметизирана при махане на капака за да имам достъп до там, та работата е нестабилна заради позасмукван въздух. Сега въпроса е, защо връща газта при въртене на стартера? Компютъра ли му казва или от помпата нещо..?? Почвам да клоня към компютъра, защото помпата явно изпълнява команди, както и ги получава... (прав ли съм според вас?) За съжаление не съм много в час с компютрите, та не мога да предположа какво евентуално би го карало да дава такива команди, без да записва никакви грешки. Но явно ако той е "болен"(компа), може би няма как да си каже... :rolleyes. Ще трябва май да взема компютър за проба... Благодаря за ценните съвети до тук :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот milmar » Сря 04 сеп 2013 19:30


cecoa1 написа:.... При завъртането за подаване на газ на ръка чрез това рамо, двигателя пали. Не вдига неконтролируеми обороти, защото с ръка ги контролирам, а и помпата е разхерметизирана при махане на капака за да имам достъп до там, та работата е нестабилна заради позасмукван въздух.....

Ама ти сериозно ли запали мотора с отворен капак на ГНП :eek , аз не бих си и помислил да пробвам. При това положение трябваше да извира гейзер от нафта. Здрава помпа прави вътрешно налягане и ако уплътнението не е наред изпуска на струя, какво остава с отворен капак :icon_lol . Имаш проблем с постъпването на гориво: запушена цедка в резервоара, запушен тръбопровод, неработеща подкачваща помпа в ГНП, поемане на въздух някъде по връзките на маркучите (не от дупката на отворения капак обаче :smile ).


komanreel
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот komanreel » Сря 04 сеп 2013 20:24


cecoa1 написа:Има развитие, но не много... Развих болта с камъче седем от гидоре(благодаря за полезния съвет). Реших първо да махна само горното капаче и да видя какво се случва, и после да подам ръчно газ ако трябва. Та ситуацията е следната - като се подаде контакт, отгоре "рамото" при датчика за цикловата порция мърда от крайното си положение(нулево, не подаване на гориво) до някакво за подаване на гориво, но при завъртане на стартер се връща на крайното си положение за неподаване на гориво. При завъртането за подаване на газ на ръка чрез това рамо, двигателя пали. Не вдига неконтролируеми обороти, защото с ръка ги контролирам, а и помпата е разхерметизирана при махане на капака за да имам достъп до там, та работата е нестабилна заради позасмукван въздух. Сега въпроса е, защо връща газта при въртене на стартера? Компютъра ли му казва или от помпата нещо..?? Почвам да клоня към компютъра, защото помпата явно изпълнява команди, както и ги получава... (прав ли съм според вас?) За съжаление не съм много в час с компютрите, та не мога да предположа какво евентуално би го карало да дава такива команди, без да записва никакви грешки. Но явно ако той е "болен"(компа), може би няма как да си каже... :rolleyes. Ще трябва май да взема компютър за проба... Благодаря за ценните съвети до тук :beer

Направете една диагностика и ще решите проблема!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 сеп 2013 20:33


Хехе, знам за вътрешното налягане в помпата, наясно съм доста как работи... Нямам проблем в подкачването на нафтата, и не е гейзер от нафта, защото няма такъв дебит че да извира чак така... При отваряне на капака, изтича солидно количество нафта, тъй като тя е пълна до горе, но долу в помпената част за високо налягане има гориво което се засмуква и нагнетява към дюзите, нищо че липсва вътрешното надналягане. То и по принцип при стартиране надналягането не е съществено защото подкачващата помпа не може да го създаде достатъчно бързо при тези обороти(няма дебит, зависи от оборотите). Така или иначе мотора пали при отворен капак на ГНП и ръчно подаване на газ. Не съм го държал да работи минути, а колкото да му чуя гласа, т.е. няма време да се напълни отново помпата и да започне чак да извира. Освен това работи неравномерно на моменти, явно засмуква въздух. Грешки не записва и при работа с отворен капак :icon_lol . Така че и диагностиката не знам как ще помогне. Затова и ми дойде мисълта, че болен мозък(компютър) не си признава сам и логично е да се пробва с друг. Но не мога да бъда на 100% сигурен в разсъжденията си, така че ако пропускам нещо, знаещите да подсещат...


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот didopoli » Сря 04 сеп 2013 21:02


Точно това имам като мисъл.Като върти на стартер да не спира други напрежения.При мен се оказа че клапана за гасене при подаване на контакт има напрежение ,но при въртене на стартер не...всичко беше от клемореда ама докато стигна го него ......

п.с. с проверка на клемореда ще е по-евтина проверката


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот samo_pechka » Сря 04 сеп 2013 21:08


Ами ако е оттам , се опъва едно кабелче от +са на акуто до стоп-клапана и палиш ( оттам и компа си остава захранен с ток). Така се проверява/елиминира и реле 109


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Сря 04 сеп 2013 21:23


Без работещ стоп-клапан, нямаше да му чуя гласа днес. Но защо помпата застава в положение като при изключен контакт когато въртя на стартер, не мога да кажа. Обаче ми идва на акъла да я пробвам с бутане дали ще запали, макар че малко не ми се ще... Помпата е в положение за подаване на гориво на празен ход(примерно, може и повече да е) когато дам контакт, а когато въртя на стартер се връща в нулево положение...но ако не въртя със стартера, може пък да запали, ако проблема е от ключа...В другия вариант като регистрира превъртане на мотора, пак ще си върне подаването на гориво и пак няма да запали.


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот didopoli » Сря 04 сеп 2013 21:31


Ако при това положение запали на бутане сменяй клемореда.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот milmar » Чет 05 сеп 2013 10:07


cecoa1 написа:Хехе, знам за вътрешното налягане в помпата, наясно съм доста как работи... Нямам проблем в подкачването на нафтата, и не е гейзер от нафта, защото няма такъв дебит че да извира чак така....

OK! Казах го образно, мислех че ще ме разбреш, още повече като казваш че добре знаеш как работи. Така или иначе "обратната" нафта би трябвало да потече .... както и да е.

Палене с бутане едва ли ще има ефект, ти нали си я запалил веднъж (с "ръчната" газ :biggrin ) и колата е на контакт, каква ще е разликата с бутане. Клапана за горивото явно работи и има напрежение към него, щом си запалил.

Аз ти предложих 10 мнения назад да бутнеш главата на ГНП в посока, в която (ако се гледа по VAG COM) намаляват данните за горивото, а всъщност се подават повече, мисля че се преместваше в посока обратна на ангренажа. Има теми по въпроса, потърси, пък и при отворен капак на ГНП можеш лесно да прецениш коя беше посоката. Когато (ако) запали ще пуснеш и VAGCOM-a.


otvorko
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 06 фев 2012 11:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот otvorko » Пет 06 сеп 2013 11:47


az imam ECU za tochno toia passat daje stoi sys chipa za kliucha na Imobilaizera i imobilaizer bloka


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Вто 10 сеп 2013 11:02


Проблема е намерен. Както ме посъветваха и майстори от разстояние, оказа се механичен проблем в ГНП. Бяха счупени и двете пружини на помпения елемент. (Ако бях махнал цялата горна част сигурно щях да ги видя по-рано). Смених помпата и всичко вече е наред.
Благодаря на всички за съдействието и съветите. :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот milmar » Вто 10 сеп 2013 11:20


:th_up
Да-а, логична развръзка...
Пък как са се счупили и двете пружини :question . Вероятно едната се е счупила по-рано и си карал известно време така, не се ли забелязваше (чуваше) нещо нередно преди окончателния краш :smile ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот samo_pechka » Вто 10 сеп 2013 12:09


:th_up Браво за развръзката :beer Тез пружини къв зор са видели, не бях виждал/чувал и двете счупени , те инак как бъде не се трошат :rolleyes но... явно има такива моменти , аз предполагам ,че точно тези не са оригиналните ( афтър маркет мисля) може някога да са били сменяни за нещо си и... :rolleyes



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 63 госта