турбо-лаг

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Пет 16 мар 2007 0:00


Лага се усеща трудно на тея мотори щото по принцип се развъртат доста пъргаво.Пробвай да включиш от 1ва на 3та и газ до края тогава ше усетиш лага.Иначе вярно е че за да постигнеш релно подобрение трябва да се дигне налягането.За нафтата 100 ще трябва да я бутнеш.
Нека пуши.Ама трябва и да бега повече.Но мисля че твойто турбо е от ГТД.Там вече ти ще кажеш кой модел.Ти май искаше да слагаш и изпускателна или се лъжа. 8)




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 16 мар 2007 0:27


Хайде да не се обиждаме на подготвени, неподготвени, и т.н., защото явно всеки греши.
Ако може някой да ми обясни как с охлаждането (нали това прави кулера) се увеличава кислорода ?
Простата истина (физически закон) - с повишаването на температурата въздуха се разширява. Тъй като обема на горивната камера, или по-точно това, което се засмуква в цилиндъра, е постоянен, следва че колкото е по-ниска температурата, толкова повече въздух ще има като количество (тъй като обема е постоянен, а с увеличението на температурата както вече написах плътността намалява), и оттам повече кислород влиза.
За оптималната работа на двигателя (оптимално горене) са важни два фактора - качество на сместа (съотношение гориво-въздух) и момент на запалване. Известно е че за определени условия има някакво съотношение гориво-въздух, при което се постига максимален ефект от изгарянето на сместа, и колкото повече се "избяга" от него, независимо в каква посока, толкова ефекта е по-малък - иначе казано "гори, ама не върви". Същото е и с момента на запалване.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 16 мар 2007 0:40


don hose написа:...

генерацията - направих я на 51мм и съм доста доволен от звука ..а и колата сякаш се "поотпуши" (за справка - старите ми тръби бяха на 37мм)

турбото е от 1.6ГТД.. явно не мога да го надуя тъй като не виждам да има някакъв уестгейт (ако така се нарича)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 16 мар 2007 0:42


При ГТД май е само ограничителния винт :? Не си спомням да имаше маркучи за оправляващо налягане.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 16 мар 2007 0:45


този "ограничителен винт" за какво служи?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 16 мар 2007 0:58


Доколкото знам/че итан пак ще се обади/ турбото на ГТД си набива правопропорционално на оборотите на мотора и единствено има ограничителен клапан/турбото е изчислено да работи оптимално в определен диапазон от оборотите/ който се регулира посредством два винта-от там се пипа за да набива повече.Проблем при тези турбини е че за да не се разрушат са направени да набиват по-малко/чрез по-малък студен охлйов/ налятане в началото.При първите ТДИ като мойто турбото е направено да набива много в началото/по-голям студен охлйов/ и постепенно се разтоварва от уейст-гейта.При по-новите ТДИ/АФН и ПД/ това нещо се прави чрез механизма за променлива геометрия на лопатките.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 16 мар 2007 9:39


Колеги какво ще ре4е турбо от ГТД 1.6?????
Има и 70 к.с. ГТД и 80 к.с. ГТД - с разли4ни турбини.
Лаг определено се усеща след слагането на интеркулер на 1.9ТД ААЗ.Не много но определено го има.
И друго - 1.9ТД определено се развърта по-бавно от 1.6 който е доста по-пъргав.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 16 мар 2007 11:21


ами днес ще снимам турбината.. и ще я видите от кое ГТД точно е :) (ако успея да и снимам номерчето де..)


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 16 мар 2007 16:45


обещаните снимки:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Пет 16 мар 2007 19:36


Колега, имам 1 питане към теб, т.к. и аз съм си намерил кулер, но е поне 2ь по-голям от твоя, но не това е въпроса, а ме интересува от къде си намерил тръбите м/у кулера и турбото ? До колкото съм запознат не са обикновенни тръби, а трябва да могат да издържат на налягане.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Пет 16 мар 2007 20:04


Всичко изглежда ок.Само не мога да разбера LDA то вързано ли е?
И клапана ти къде пуска.Май навън.Според мен е от SB мотора и няма
уестгейт.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 16 мар 2007 22:40


LDA - беше маркучето което идва от турбото в ГНП-то ? или греша :oops:
ако е това което си мисля - да


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Пет 16 мар 2007 23:03


Rabbit_TDI написа:Доколкото знам/че итан пак ще се обади/ турбото на ГТД си набива правопропорционално на оборотите на мотора и единствено има ограничителен клапан/турбото е изчислено да работи оптимално в определен диапазон от оборотите/ който се регулира посредством два винта-от там се пипа за да набива повече.Проблем при тези турбини е че за да не се разрушат са направени да набиват по-малко/чрез по-малък студен охлйов/ налятане в началото.При първите ТДИ като мойто турбото е направено да набива много в началото/по-голям студен охлйов/ и постепенно се разтоварва от уейст-гейта.При по-новите ТДИ/АФН и ПД/ това нещо се прави чрез механизма за променлива геометрия на лопатките.
Като не приказваш глупости естествено,че няма да се обждам :oops: Тука само нещо по инерция си казал,а именно,че от голяма турбина не може да разрушиш същата,а двигателя.Най общо казано е така: Голяма турбина-Голям лаг...Малка турбина-малък лаг.На камионните и автобусни двигатели турбината не е регулируема(няма клапани и гейтове) но тяхния работен диапазон е много малък като обороти,а именно от прзен ход 600 об/м до около 2100 об/м при максимална мощност :idea: Когато се изчислява един двигател инженерите се стремят да докарат кривата на въртящия момент поне малко да бъде изравнена в ниските до малко преди средните обороти както на чистия атмосферен дизел(то не че вече такива се срещат често) до този с турбокомпресор,но така пък му се влошава работата във обороти около максималните,защото един вид турбината се явява като спирачка за въздуха(малката турбина)...а бе май много са отплеснах :confused и ще дам един линк на колегите от Ауди http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=16732


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Пет 16 мар 2007 23:38


itan75 написа: Как се е увеличил въздуха,като не е пипнал турбината,а още по-лошо сега има допълнително съпротивление от кулера.Кулера предназначението му е да свали температурата на постъпващия въздух в цилиндрите от около 120 градуса на около 80 градуса,като по този начин въздуха е малко по-богат на кислород

Ето тук не знам кои се изказва неподготвен :? Въздуха се е увеличил просто защото е намалил обема си и се е увеличил кефициента "алфа" за количеството постъпващ въздух които се влияе единствено от температурата при еднакъкво налягане а от там и кислорода ( защото НЯМА начин да се увеличи кислорода във въздоха) а колко е разликат между лага и количеството кислород постъпило в повече в следствие на охлаждането е много спорен въпрос за окето са нужни много сметки в лабораторни условия :wink: Така че колега моля ви даите да не се хапем за глупости защото никои не е професор по всичко и всеки има пропуски тук таме макар че смея да твърдя че колегата Рабит ТДИ е доста добре запознат със устроиството на дизеловите двигатели.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Съб 17 мар 2007 1:17


Точно това е трабичката.Щом е включена добре.Пускай нафтата и трябва да се стресне.Аз съм с 55 тръби и е доста добре.За лага, че го има има го но както вече се спомена не веднъж тоя мотор е остър и в това му е чара.Виждал съм една процедура с клапана но няма да я казвам, че не съм сигурен кви са последствията.Пък и това старо турбо няма смисъл да се изнасилва.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта