Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9068
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот samo_pechka » Нед 29 дек 2013 21:00


Не можеш и не бива да ги запушваш :exclaim Купи си нов клапан и провери как е с него .




Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот bangobango » Пон 30 дек 2013 20:39


Колеги, днес смених клапана с нов. Новият НЕ е на Фолксваген, някакво друго производство е. Струва 24 лева. След смяната направих няколко колометра с повече газ при напълно загрял двигател. Пушеците, които виждах преди вече ги няма. Сега само остава да следя маслото и да видя как ще е. За сега изглежда, че от този клапан е проблема. Ще пиша допълнително, ако положението се промени. Благодаря на всички, които се включиха с мнения и съвети. Весело посрещане на новата година.

П.П. Докато се рових за да сменя клапана, забелязах, че нямам този Oil Catch Tank, който е преди въпросния клапан. Изглежда, че заводски двигателя ми няма такъв цилиндър за улавяне на маслото. Какво ли може да е устройството на такъв Oil Catch Tank за да спира маслото ?


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 30 дек 2013 22:33


Този Oil catch се слага на по-късните AFN


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9068
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 дек 2013 10:00


При мен са налице и на двата АФН-а, не мога обаче да кажа дали има файда, от наличието му ... по-скоро е важно да работи онзи клапан, на капака, на главата :th_up


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот bangobango » Пон 13 яну 2014 15:20


Здравейте отново колеги.
Оказва се, че не съм решил проблема със смяната на клапана за картерни газове. Обилните сини пушеци продължават и се появяват предимно когато настъпя колата по някой наклон и то на 3-та предавка и следващите. Възможно е да съм сложил някое китайско менте и да не си върши работата. Може ли някой да ми помогне да намеря оригинален нов клапан за картерна вентилация ? Ще съм благодарен.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот nasko1978 » Пон 13 яну 2014 15:35


Колега ,а самият отвор долу ниско за картерната вентилация чист ли е?Да не би там да е запушен,на изхода от мотора?


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот bangobango » Пон 13 яну 2014 15:47


Ако е запушен той, какво ще се случва ? От къде ще минават маслените пари за да изгарят в двигателя ?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот nasko1978 » Пон 13 яну 2014 15:56


Ами ще се случва точно това ,което описваш ти!Ще се увеличи картерното налягане и ще "избива" от където може,предполагам покрай бутала,сегменти и т.н.
Провери го този отвор,един път ми се е случвало да е запушено като с тапа. :eek


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот bangobango » Пон 20 яну 2014 22:56


Колеги, положението е гадно. След като смених клапана за картерна вентилация се заблудих, че всичко се е оправило, но уви сините пушеци и харченето на масло си продължиха. Сега от 3 дни съм с изведени картерни газове. Махнах маркуча, който е след клапана, и който отива преди компресора на турбото и го затапих за да не поема въздух. После от клапана пуснах нов маркуч, който вкарах в една тубичка от минерална вода, на която направих 2 дупки в горната част за да остане отворена системата. Това не ми е решението в дългосрочен план, просто не исках газовете да отлитат в природата, а да се събира каквото има да се събира в тубичката. И проблема е, че за тези 3 дни нарочно карах колата зверски уж за да предизвикам по-интензивно отделяне на газовете и да видя дали е от там харченето на масло, НО в тубичката няма абсолютно нищо. Както я сложих чистичка, така си е и сега. Също след вчерашното настъпване се е случило още нещо и вече имам явен теч на масло или явно избиване на масло от някъде. Огледах къде е омаслено и най-много масло се вижда около щеката за маслото и около изхода на маслените пари от двигателя. На първо време смятам да махна тръбата, която извежда парите от двигателя, тя изглежда като пластмасова и да видя дали е запушен отвора там. Въпроса ми е, ако там е тапа, как да я изчистя така, че да не падне всичката гняс обратно в картера.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта