Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
- samo_pechka
- Мнения: 9068
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Не можеш и не бива да ги запушваш
Купи си нов клапан и провери как е с него .
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Колеги, днес смених клапана с нов. Новият НЕ е на Фолксваген, някакво друго производство е. Струва 24 лева. След смяната направих няколко колометра с повече газ при напълно загрял двигател. Пушеците, които виждах преди вече ги няма. Сега само остава да следя маслото и да видя как ще е. За сега изглежда, че от този клапан е проблема. Ще пиша допълнително, ако положението се промени. Благодаря на всички, които се включиха с мнения и съвети. Весело посрещане на новата година.
П.П. Докато се рових за да сменя клапана, забелязах, че нямам този Oil Catch Tank, който е преди въпросния клапан. Изглежда, че заводски двигателя ми няма такъв цилиндър за улавяне на маслото. Какво ли може да е устройството на такъв Oil Catch Tank за да спира маслото ?
П.П. Докато се рових за да сменя клапана, забелязах, че нямам този Oil Catch Tank, който е преди въпросния клапан. Изглежда, че заводски двигателя ми няма такъв цилиндър за улавяне на маслото. Какво ли може да е устройството на такъв Oil Catch Tank за да спира маслото ?
-
WasteLand_TD
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Този Oil catch се слага на по-късните AFN
- samo_pechka
- Мнения: 9068
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
При мен са налице и на двата АФН-а, не мога обаче да кажа дали има файда, от наличието му ... по-скоро е важно да работи онзи клапан, на капака, на главата 

- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Здравейте отново колеги.
Оказва се, че не съм решил проблема със смяната на клапана за картерни газове. Обилните сини пушеци продължават и се появяват предимно когато настъпя колата по някой наклон и то на 3-та предавка и следващите. Възможно е да съм сложил някое китайско менте и да не си върши работата. Може ли някой да ми помогне да намеря оригинален нов клапан за картерна вентилация ? Ще съм благодарен.
Оказва се, че не съм решил проблема със смяната на клапана за картерни газове. Обилните сини пушеци продължават и се появяват предимно когато настъпя колата по някой наклон и то на 3-та предавка и следващите. Възможно е да съм сложил някое китайско менте и да не си върши работата. Може ли някой да ми помогне да намеря оригинален нов клапан за картерна вентилация ? Ще съм благодарен.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Колега ,а самият отвор долу ниско за картерната вентилация чист ли е?Да не би там да е запушен,на изхода от мотора?
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Ако е запушен той, какво ще се случва ? От къде ще минават маслените пари за да изгарят в двигателя ?
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Ами ще се случва точно това ,което описваш ти!Ще се увеличи картерното налягане и ще "избива" от където може,предполагам покрай бутала,сегменти и т.н.
Провери го този отвор,един път ми се е случвало да е запушено като с тапа.
Провери го този отвор,един път ми се е случвало да е запушено като с тапа.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Колеги, положението е гадно. След като смених клапана за картерна вентилация се заблудих, че всичко се е оправило, но уви сините пушеци и харченето на масло си продължиха. Сега от 3 дни съм с изведени картерни газове. Махнах маркуча, който е след клапана, и който отива преди компресора на турбото и го затапих за да не поема въздух. После от клапана пуснах нов маркуч, който вкарах в една тубичка от минерална вода, на която направих 2 дупки в горната част за да остане отворена системата. Това не ми е решението в дългосрочен план, просто не исках газовете да отлитат в природата, а да се събира каквото има да се събира в тубичката. И проблема е, че за тези 3 дни нарочно карах колата зверски уж за да предизвикам по-интензивно отделяне на газовете и да видя дали е от там харченето на масло, НО в тубичката няма абсолютно нищо. Както я сложих чистичка, така си е и сега. Също след вчерашното настъпване се е случило още нещо и вече имам явен теч на масло или явно избиване на масло от някъде. Огледах къде е омаслено и най-много масло се вижда около щеката за маслото и около изхода на маслените пари от двигателя. На първо време смятам да махна тръбата, която извежда парите от двигателя, тя изглежда като пластмасова и да видя дали е запушен отвора там. Въпроса ми е, ако там е тапа, как да я изчистя така, че да не падне всичката гняс обратно в картера.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта