Започнал си да вършиш нещо докарай го до край е моя съвет .Щом антифриза е станал кафяв ти си за задължителна промивка с препарат ,ще ти спестя лекция но ще ти кажа ,че тези които ти казват ,че не е желателно или ,че може и така са достигнали лимита на техническото си развитие и бегай далеч от тях
Типичния български манталитет , служебна кола която се кара като лична , дали тоя дето дава парата знае че някой се вози на негов гръб. Наскоро в фирмата дето работя един спря да си ползва служебния автомобил завинаги , просто го уволниха.
Промивката е много тягостно нещо.Понякога отнема половин ден,и повече. Няколко стари автомобила 20+ годишни им чистих охладителните системи със ДОМЕСТОС за кенефи.Ефект има обаче докато го изплакнеш да не се запенва в системата е голямо точене и наливане и загряване и пак точене и наливане.
hip-hopotam, утре ще попитам майстора какво ще ме посъветва за промивката. Днес на едно аверче,му правиха промивка на системата "БМВ Е39" , направиха му я за 2 часа близо, наляха му концентрат и дестилирана вода, направи една обиколка 20 км , почна колата да му загрява, а след това почна се губи антифриза. Затова малко ме е шубе,че направя ли промивка след това, ще си имам проблеми. Но утре ще попитам и ще реша. Искам да попитам нещо,един колега от форума ми каза,че е най-добре антифриза първо да се източи от термостата, а след това от пробката на радиатора??
Няма какво да се стряскаш БМВ-то понякога не иска да се обезвъздуши,докато пасата наливаш и тръгваш,когато изстине доливаш 200-300 грама и си готов. Който и да питаш всеки различни неща ще ти казва,просто всеки по различен начин го прави.Има хиляди варианти избирай си един и действай.
За да източиш всичко трябва да свалиш термостата,ако отвориш само пробката на радиатора ще остане половината анифриз(този в блока)дори и всички маркучи да разкачиш все тая,само при изваждането на термостата излиза всичко около 6 литра.За промивката,маркуча от чешмата ръгаш го в казанчето докато отдолу потече чиста вода,добре ще е да направиш и една промивка на радиаторчето на парното,като за целта трябва да разкачиш двата маркуча за парното и първо в единия после в другия вкарваш вода под налягане от чешмата,там се събира най-много гняс,и запушва радиаторчето(зимата нямаш парно).После свързваш всичко,купуваш качествен антифриз 3 литра Г12 и 3 литра дестилирана вода(демек разреждаш 1:1)и наливаш в казанчето докато спре да поема(около 5,5л)затваряш капачката,караш малко да загрее(тя сама се обезвъздушава)после като поизстине или на другия ден си доливаш и това е.
Не,откачи горния(дебел)маркуч,той е на бърза връзка и там вкарай маркуча от чешмата,отдолу ще се изтича през термостата.Вземи си и един нов О-пръстен за термостата.А знаеш ли как се сваля термостата?
На лесно място е. Отдолу под алтернатора се вижда. Свали си кората под двигателя, ще видиш долния маркуч на радиатора , следиш къде "отива" към мотора. Там ти е термостата.
Свалих кората, видях къде е що е. Утре поръчвам концентрата, понеделник се захващам да оправя всичко!
Благодаря, още веднъж!
П.п. Да не отварям нова тема, искам да попитам. Колко излиза един съединител, тъй като моя сега отделя г/д в средата, а искам да го оправя, че ми е кофти така да шофирам.