Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
@goppa тоест, ти твърдиш, че тази клапа в охладителя има нагар и създава проблеми.
Дотук добре, само не си обяснявам все още как грешката се набива на клапана горе, който е с цялата електроника..защото охладителя няма електроника по него.
@Кайзен, при мен е точно така изпълнена процедурата..Не знам какво визираш под обновяване на софтуера на ECU, при мен е сменян само с такъв преди дизелгейт и цялата екология си ми е на колата.
Дотук добре, само не си обяснявам все още как грешката се набива на клапана горе, който е с цялата електроника..защото охладителя няма електроника по него.
@Кайзен, при мен е точно така изпълнена процедурата..Не знам какво визираш под обновяване на софтуера на ECU, при мен е сменян само с такъв преди дизелгейт и цялата екология си ми е на колата.
- papa franku
- Мнения: 153
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Мисля, че има в предвид адаптация на новия егр. Майстора направи всичко това, след смяна с нов стойностите показваха че няма запушване и минават колкото газове трябва. Егр-ите които отказаха да работят не бяха мръсни. И аз си го мислих това за задния охладител, но майстора каза че въздух от там си минава и няма смисъл. Също не е никак лека и ефтина процедура само за проба грешка. Говорих и други майстори - всеки го маха на този етап и никой не е стигал до решение на проблема
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Това е крайно решение и трябва да свалиш почти цялата екология от колата, защото както и колегата е написал - без ЕГР регенерациите са много трудни, даже е противопоказно да се прави така, защото ще задръсти по-бързо ДПФ-а. Ако се премахва, трябва да махнеш и него, което е безсмислено при работещ ДПФ.
- papa franku
- Мнения: 153
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
railfan написа:Това е крайно решение и трябва да свалиш почти цялата екология от колата, защото както и колегата е написал - без ЕГР регенерациите са много трудни, даже е противопоказно да се прави така, защото ще задръсти по-бързо ДПФ-а. Ако се премахва, трябва да махнеш и него, което е безсмислено при работещ ДПФ.
Тъжно наистина, че вероятно ще се наложи да премахнем работещ дпф
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7895
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Вместо да смениш ЕГР охладител ли?
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Аз не съм оптимист, че това ще реши проблема. След като се вижда на диагностиката,
няма никаква логика да се стига да охладителя.че няма запушване и минават колкото газове трябва и, че Егр-ите които отказаха да работят не бяха мръсни
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7895
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Логика няма да махаш ДПФа заради грешка в ЕГР системата. Особено при положение, че по въпросната ЕГР система си сменил само единият клапн.
- samo_pechka
- Мнения: 8941
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Нещо леко ме озадачи. Как без егр са трудни регенерациите? Нали по време на регенерация той си е затворен напълно? Аз така го знам. При регенерация затваря, при смачкване на педала пак затваря и каране над опредлено натоварване и обороти пак е затворен, при ППР пак е затворен. В останалите случаи се отваря до определен процент ( зависи от доста фактори)
Може да има връзка в затлачването на дпф ( въпреки, че логиката казва, че би трябвало да е по-добре без него, ма... тъй като не съм сигурен в мнението си), но за чистенето...
ЕГР активен смъква температурата на газовете, затворен ги качва.
Да не би да пропускам нещо или да се бъркам?
Може да има връзка в затлачването на дпф ( въпреки, че логиката казва, че би трябвало да е по-добре без него, ма... тъй като не съм сигурен в мнението си), но за чистенето...
ЕГР активен смъква температурата на газовете, затворен ги качва.
Да не би да пропускам нещо или да се бъркам?
- nikolay_ss
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Pechka, в софтуера има специална карта за егр по време на регенерация, не е затворен напълно.
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Да повдигна темата с малко нови открития при мен.
Засега продължавам да не разбирам логиката при която започва да се появява тази грешка при мен, но винаги се появява при напълно загрял мотор. Онзи ден минах 60 км градско и не се появи нито веднъж.
Вчера обаче карах от работа до вкъщи, 8 км, после до един магазин, където колата преседя 10 минути и мотора не е изстивал, запалих и точно като тръгнах - грешка. Рестартирах, покарах 500 м до светофара без проблем - и като спрях - отново се появи при падането на оборотите на idle. Пак рестартирах - покарах, повисях 20 минути в задръстване спри-тръгни, засилих се по една права и хоп - грешка отново. Когато реши да се появи е досадно, с две думи.
Изстине ли мотора малко - няма проблем, кара си. Забелязах, че има някакво придърпване на ниска скорост, по-скоро се получава лашкане. Примерно съм на втора и пускам газта рязко на 1500 об - колата лашка леко и тогава се появява грешка понякога и мисля, че нещата са свързани. По-скоро съм склонен да вярвам, че грешката се случва точно, когато оборотите трябва да паднат на Idle и да ковнат на 780. Днес си е напълно наред пак, може скоро да не се случи отново, имало е периоди по 4-5-6 месеца без грешка.
Както написах, при мен са чистени заедно с дросела и колектора преди 1 година и половина и се чудя дали е възможно отново да има толкова нагар по тях, че да пречи толкова много..или да рискувам с нов EГР без да губя време с чистене отново. След чистенето нямам спомен да е набило грешка преди тази пролет, тоест са минали 9-10 месеца без проблем.
Другото което си мислех е дали N18 клапана може да създава описаните проблеми и от него да идва тази грешка.
Засега продължавам да не разбирам логиката при която започва да се появява тази грешка при мен, но винаги се появява при напълно загрял мотор. Онзи ден минах 60 км градско и не се появи нито веднъж.
Вчера обаче карах от работа до вкъщи, 8 км, после до един магазин, където колата преседя 10 минути и мотора не е изстивал, запалих и точно като тръгнах - грешка. Рестартирах, покарах 500 м до светофара без проблем - и като спрях - отново се появи при падането на оборотите на idle. Пак рестартирах - покарах, повисях 20 минути в задръстване спри-тръгни, засилих се по една права и хоп - грешка отново. Когато реши да се появи е досадно, с две думи.
Изстине ли мотора малко - няма проблем, кара си. Забелязах, че има някакво придърпване на ниска скорост, по-скоро се получава лашкане. Примерно съм на втора и пускам газта рязко на 1500 об - колата лашка леко и тогава се появява грешка понякога и мисля, че нещата са свързани. По-скоро съм склонен да вярвам, че грешката се случва точно, когато оборотите трябва да паднат на Idle и да ковнат на 780. Днес си е напълно наред пак, може скоро да не се случи отново, имало е периоди по 4-5-6 месеца без грешка.
Както написах, при мен са чистени заедно с дросела и колектора преди 1 година и половина и се чудя дали е възможно отново да има толкова нагар по тях, че да пречи толкова много..или да рискувам с нов EГР без да губя време с чистене отново. След чистенето нямам спомен да е набило грешка преди тази пролет, тоест са минали 9-10 месеца без проблем.
Другото което си мислех е дали N18 клапана може да създава описаните проблеми и от него да идва тази грешка.
- PzKpfW
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Колата изчислява какъв е обема на газовете, които EGR вкарва според показанията на дебитомера. Възможно ли е грешни показания на дебитомера да лъжат, че има проблем с EGR? Възможно ли е да дърпа въздух от някъде след дебитомера и това да оказва влияние на показанията?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
railfan, и при мен имаше едно лашкане като пусна газта или карам с минимално натоварване. Разбира се, това преди да го "екзитирам" от автомобила. След това лашкане не е имало.
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
@dispatch, а дали имаш спомен с нов егр пак ли така лашка? Аз съм по-склонен да го сменя, ако това би решило проблема, ако ще и с оригинален за 500 лв. Софтуерното му изключване колко пречи на успешните регенерации?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
railfan написа:@dispatch, а дали имаш спомен с нов егр пак ли така лашка?
Сега като се замисля, с новия май нямаше лашкане. Но с новия, условията за влизане в авариен режим се промениха - започна да влиза при натоварване, все едно пренадува турбото, а грешката беше пак същата - ERG malfunction.
Много неприятно

railfan написа:Софтуерното му изключване колко пречи на успешните регенерации?
При мен специално станаха много дълги. Ако не си с лаптопа в колата - стават невъзможни. Проблема е че трудно достига 500 градуса ДПФ-а и после трудно ги поддържа. Трябва ти наблизо да имаш някакъв проход, примерно Шипка. Тръгваш от Етъра и на средата на прохода ще си готов... Да ама трябва да живееш в Габрово :-))
Има го и варианта при мен да не е бил добре направен софтура, което малко ме съмнява.
Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите
Намерих подобна тема и в ross-tech форума, пак за CBAB, където са написали:
Моят е с буква G накрая - 03L 131 501 G. Може би все пак ще "рискувам" с нов оригинален и ъпдейтнат с буква К накрая. В Awh shop-a виждам, че е 287 евро в момента, има го и в амазон, понеже не съм убеден, че българските доставчици го предлагат на същите пари.
Давам линк към темата, на който му се разправя да чете, много добре са описали и развили какво са направили: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/29815/
The EGR valve on this engine was a known failure and has been updated to new part number 03L 131 501 K
Моят е с буква G накрая - 03L 131 501 G. Може би все пак ще "рискувам" с нов оригинален и ъпдейтнат с буква К накрая. В Awh shop-a виждам, че е 287 евро в момента, има го и в амазон, понеже не съм убеден, че българските доставчици го предлагат на същите пари.
Давам линк към темата, на който му се разправя да чете, много добре са описали и развили какво са направили: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/29815/
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: noname007 и 52 госта