Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Вто 05 ное 2024 8:35


@goppa тоест, ти твърдиш, че тази клапа в охладителя има нагар и създава проблеми.
Дотук добре, само не си обяснявам все още как грешката се набива на клапана горе, който е с цялата електроника..защото охладителя няма електроника по него.

@Кайзен, при мен е точно така изпълнена процедурата..Не знам какво визираш под обновяване на софтуера на ECU, при мен е сменян само с такъв преди дизелгейт и цялата екология си ми е на колата.




Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот papa franku » Вто 05 ное 2024 9:22


Мисля, че има в предвид адаптация на новия егр. Майстора направи всичко това, след смяна с нов стойностите показваха че няма запушване и минават колкото газове трябва. Егр-ите които отказаха да работят не бяха мръсни. И аз си го мислих това за задния охладител, но майстора каза че въздух от там си минава и няма смисъл. Също не е никак лека и ефтина процедура само за проба грешка. Говорих и други майстори - всеки го маха на този етап и никой не е стигал до решение на проблема


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Вто 05 ное 2024 11:56


Това е крайно решение и трябва да свалиш почти цялата екология от колата, защото както и колегата е написал - без ЕГР регенерациите са много трудни, даже е противопоказно да се прави така, защото ще задръсти по-бързо ДПФ-а. Ако се премахва, трябва да махнеш и него, което е безсмислено при работещ ДПФ.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот papa franku » Вто 05 ное 2024 18:30


railfan написа:Това е крайно решение и трябва да свалиш почти цялата екология от колата, защото както и колегата е написал - без ЕГР регенерациите са много трудни, даже е противопоказно да се прави така, защото ще задръсти по-бързо ДПФ-а. Ако се премахва, трябва да махнеш и него, което е безсмислено при работещ ДПФ.

Тъжно наистина, че вероятно ще се наложи да премахнем работещ дпф


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7897
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот goppa » Вто 05 ное 2024 20:56


Вместо да смениш ЕГР охладител ли?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Сря 06 ное 2024 8:47


Аз не съм оптимист, че това ще реши проблема. След като се вижда на диагностиката,
че няма запушване и минават колкото газове трябва и, че Егр-ите които отказаха да работят не бяха мръсни
няма никаква логика да се стига да охладителя.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7897
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот goppa » Чет 07 ное 2024 11:11


Логика няма да махаш ДПФа заради грешка в ЕГР системата. Особено при положение, че по въпросната ЕГР система си сменил само единият клапн.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8942
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот samo_pechka » Чет 07 ное 2024 19:20


Нещо леко ме озадачи. Как без егр са трудни регенерациите? Нали по време на регенерация той си е затворен напълно? Аз така го знам. При регенерация затваря, при смачкване на педала пак затваря и каране над опредлено натоварване и обороти пак е затворен, при ППР пак е затворен. В останалите случаи се отваря до определен процент ( зависи от доста фактори)
Може да има връзка в затлачването на дпф ( въпреки, че логиката казва, че би трябвало да е по-добре без него, ма... тъй като не съм сигурен в мнението си), но за чистенето...
ЕГР активен смъква температурата на газовете, затворен ги качва.
Да не би да пропускам нещо или да се бъркам?


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1121
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот nikolay_ss » Чет 07 ное 2024 21:43


Pechka, в софтуера има специална карта за егр по време на регенерация, не е затворен напълно.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Пет 06 дек 2024 10:55


Да повдигна темата с малко нови открития при мен.
Засега продължавам да не разбирам логиката при която започва да се появява тази грешка при мен, но винаги се появява при напълно загрял мотор. Онзи ден минах 60 км градско и не се появи нито веднъж.
Вчера обаче карах от работа до вкъщи, 8 км, после до един магазин, където колата преседя 10 минути и мотора не е изстивал, запалих и точно като тръгнах - грешка. Рестартирах, покарах 500 м до светофара без проблем - и като спрях - отново се появи при падането на оборотите на idle. Пак рестартирах - покарах, повисях 20 минути в задръстване спри-тръгни, засилих се по една права и хоп - грешка отново. Когато реши да се появи е досадно, с две думи.
Изстине ли мотора малко - няма проблем, кара си. Забелязах, че има някакво придърпване на ниска скорост, по-скоро се получава лашкане. Примерно съм на втора и пускам газта рязко на 1500 об - колата лашка леко и тогава се появява грешка понякога и мисля, че нещата са свързани. По-скоро съм склонен да вярвам, че грешката се случва точно, когато оборотите трябва да паднат на Idle и да ковнат на 780. Днес си е напълно наред пак, може скоро да не се случи отново, имало е периоди по 4-5-6 месеца без грешка.

Както написах, при мен са чистени заедно с дросела и колектора преди 1 година и половина и се чудя дали е възможно отново да има толкова нагар по тях, че да пречи толкова много..или да рискувам с нов EГР без да губя време с чистене отново. След чистенето нямам спомен да е набило грешка преди тази пролет, тоест са минали 9-10 месеца без проблем.
Другото което си мислех е дали N18 клапана може да създава описаните проблеми и от него да идва тази грешка.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 236
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот PzKpfW » Съб 07 дек 2024 1:02


Колата изчислява какъв е обема на газовете, които EGR вкарва според показанията на дебитомера. Възможно ли е грешни показания на дебитомера да лъжат, че има проблем с EGR? Възможно ли е да дърпа въздух от някъде след дебитомера и това да оказва влияние на показанията?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот dispatch » Нед 08 дек 2024 0:03


railfan, и при мен имаше едно лашкане като пусна газта или карам с минимално натоварване. Разбира се, това преди да го "екзитирам" от автомобила. След това лашкане не е имало.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Пон 09 дек 2024 8:57


@dispatch, а дали имаш спомен с нов егр пак ли така лашка? Аз съм по-склонен да го сменя, ако това би решило проблема, ако ще и с оригинален за 500 лв. Софтуерното му изключване колко пречи на успешните регенерации?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот dispatch » Пон 09 дек 2024 22:38


railfan написа:@dispatch, а дали имаш спомен с нов егр пак ли така лашка?

Сега като се замисля, с новия май нямаше лашкане. Но с новия, условията за влизане в авариен режим се промениха - започна да влиза при натоварване, все едно пренадува турбото, а грешката беше пак същата - ERG malfunction.
Много неприятно :rolleyes

[ Play Quicktime file ] received_2650701014979746.mp4 [ 333.84 KиБ | Видяна 1222 пъти ]



railfan написа:Софтуерното му изключване колко пречи на успешните регенерации?

При мен специално станаха много дълги. Ако не си с лаптопа в колата - стават невъзможни. Проблема е че трудно достига 500 градуса ДПФ-а и после трудно ги поддържа. Трябва ти наблизо да имаш някакъв проход, примерно Шипка. Тръгваш от Етъра и на средата на прохода ще си готов... Да ама трябва да живееш в Габрово :-))
Има го и варианта при мен да не е бил добре направен софтура, което малко ме съмнява.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Вто 10 дек 2024 8:42


Намерих подобна тема и в ross-tech форума, пак за CBAB, където са написали:

The EGR valve on this engine was a known failure and has been updated to new part number 03L 131 501 K


Моят е с буква G накрая - 03L 131 501 G. Може би все пак ще "рискувам" с нов оригинален и ъпдейтнат с буква К накрая. В Awh shop-a виждам, че е 287 евро в момента, има го и в амазон, понеже не съм убеден, че българските доставчици го предлагат на същите пари.

Давам линк към темата, на който му се разправя да чете, много добре са описали и развили какво са направили: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/29815/



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта