рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 20 юни 2007 8:24


не е този клапан :wink:




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 20 юни 2007 9:55


EGR е еко-клапана дето пропуска по малко изгорели газове във всмукателния колектор.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Чет 21 юни 2007 15:38


и тука ли има такъв бе мама му ****.а защо да се коригира малко а не напълно?от екологични съображения ли или още нещо има?


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Чет 21 юни 2007 16:12


Абе колега, ако си е наред колата защо се буташ между шамарите? Щом върви карай си я със здраве, сменяй филтри и масла и това е! :wink:


Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Чет 21 юни 2007 16:53


trunner написа:Абе колега, ако си е наред колата защо се буташ между шамарите? Щом върви карай си я със здраве, сменяй филтри и масла и това е!


:dontknow: :lupe И аз така викам, ама нещо го човърка колегата :twisted:


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Пет 22 юни 2007 0:49


нали казах по-нагоре...има капки масло при студената част на турбото, които пръскат по коша(тва не ми пука особено), и цапат ангренажа, понеже капака му е леко калпавичък и изкривен от високите температури - има 1-2мм луф тук таме и явно влиза по съвсем МАЛКО масло(испански голф, кво да се прави). Другото, което ме притеснява е лекото хрупане около 2000оборота, като се върне газта и се освободи от скорост, ама не съм карал друго такова тди, незнам може да е нормално :?: Ще се покара така до следващата смяна на маслото и ще си покаже.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 22 юни 2007 8:07


На ВАГ-Ком качвал ли си я? Тва с маслото и хрупането не звучи много хубаво :?


desislav69
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот desislav69 » Пон 11 май 2009 19:14


Колеги днес се хванах и свалих турбото, дотук добре.
Та на въпроса, как се отваря за да си изчистя геометрията от нагар.
Развих болчетата на топлата част, чукнах леко с чука, но не поддава.

И да не пиша в нова тема, как се равиват гайките на катализатора към гърнето, искам да махна катализатора за 3 часа нито една отвъртяна гайка.


Потребителски аватар
naiturseniq
Мнения: 164
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
Автомобил: VW Passat 2016
Двигател: 2000 TDI 150hp
Местоположение: varna

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот naiturseniq » Пон 11 май 2009 22:34


desislav69 написа:
И да не пиша в нова тема, как се равиват гайките на катализатора към гърнето, искам да махна катализатора за 3 часа нито една отвъртяна гайка.



при мен неподаваха , а и на много шибано место на пасата са . Затова отвих гаиките където е суединена трабата , посредата някъде под упето се пада при мен. Лесно се маха съединението и излиза тръбата ... след това изкарах катализатора през коша на мотора ... преди тва бях махал ЕГР и всмукателен колектор че и тях чистих. Като го извадищ спокойно се развиват тея гайки дето неподават.


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот SACHO7803 » Пон 11 май 2009 22:38


не бутай болтовете да не ги накъсаш а ползвай ЪГЛОШЛАЙФ а после СО и си готов :D


desislav69
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот desislav69 » Вто 12 май 2009 0:14


naiturseniq написа:

при мен неподаваха , а и на много шибано место на пасата са . Затова отвих гаиките където е суединена трабата , посредата някъде под упето се пада при мен. Лесно се маха съединението и излиза тръбата ... след това изкарах катализатора през коша на мотора ... преди тва бях махал ЕГР и всмукателен колектор че и тях чистих. Като го извадищ спокойно се развиват тея гайки дето неподават.

Помислих и за този вариант и аз съм с пасатка, дано утре да излезе, че като видях гняста в колектора, очаквам катализатора да е на тор.
3 часа чистих отворите в главата, по 5 мм беше се насъбрало отвсякъде.
Някои ще подаде ли едно мнение как да си отворя топлата част на турбото.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот morfei1 » Вто 12 май 2009 11:52


Турбо се прави като се счупи, ако е възможно, ако ли не... или ново, или второ употреба. Такива профилактики - няма такъв филм, поне за мен.

Абсолютно никой неможе да каже, колко ще кара едно турбо, каквато и профилактика да му правят. Като му дойде времето просто изпушва и толкова или по-добрият случай спира да надува нормално и автомобила почва да не върви. Когато усетите един от тези два момента (пожелавам ви втория вариант) тогава си пипайте турбините :wink: .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 12 май 2009 12:53


В грешка си - променливата геометрия и лостовите и механизми е добре да се чистят.Също така смяна на лагера /към 300 кинта/ като почне да гори повече масло ти спестява нова турбина или по-голям ремонт.Също така не е лошо да се почистят колкото е възможно маслените магистрали ,щото ако са зацапани и нова турбина да вземеш пак ще "цъфне".


desislav69
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот desislav69 » Вто 12 май 2009 18:35


колеги как да отворя турбото, с едно дървено трупче и чука блъсках но не мръдна.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот valerius » Нед 31 май 2009 14:36


desislav69 написа:колеги как да отворя турбото, с едно дървено трупче и чука блъсках но не мръдна.


обръщаш го надолу с топлата част и чукаш леко тук там по ръба и ще изпадне.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта