Монтирах си устройство за ОЛИО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 27 дек 2007 0:32


Стига да са коректни тия от ресторанта и да сипват в бидона само олио в което са пържени картофки !!! :да: :043:




Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Чет 27 дек 2007 1:55


Добре ама докато не почнат по бензиностанциите да го продават преработеното олио си е несериозна работа-представете си 1500000 души(приблизително толкова имат дизели) да ходят по ресторантите и да оставят бидони :wink: И нали знаете че цената определя търсенето-почне ли да се разпространява забравете за 30ст. на литър-а за колегата дето олиото му струвало 2лева-откъде го купуваш бре колега?Щото аз най евтино в Метро съм го купувал на 3.60лв. :oops:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 27 дек 2007 21:55


веселин написа:Стига да са коректни тия от ресторанта и да сипват в бидона само олио в което са пържени картофки !!! :да: :043:

Целия проблем е в намирането на олио.Иначе системата струва доста по-евтино ,ама като няма предлагане.
P.S.И аз бленувам олиото ама засега карам на нафтица на черно.Иначе е добре че си снимал системката ,че да има "направи си сам"


fenkoto
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 26 дек 2007 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот fenkoto » Пет 28 дек 2007 2:10


Rabbit_TDI написа:P.S.И аз бленувам олиото ама засега карам на нафтица на черно.Иначе е добре че си снимал системката ,че да има "направи си сам"

E, и аз се опитах да си направя сам, но ми липсваха части които ги няма в БГ - ел. горивната помпа я няама тук (гледах едни Пирбург и няма под 200 лева), топлообменник под 280 лева не можах да намеря.

Пък и като почнеш да обикаляш по магазини и да питаш, просто си струва да вземеш всичко на веднъж и да ти дойде по -евтино.

Удобството е в това да вадиш от кутията и да монтираш - за един ден я направихме в гаража.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 28 дек 2007 2:25


Добре, а олиото как го филтрираш? За самото филтриране мисля също трябва система? Двигател, помпи, филтър?


fenkoto
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 26 дек 2007 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот fenkoto » Пет 28 дек 2007 3:11


ACCELERATOR написа:Добре, а олиото как го филтрираш? За самото филтриране мисля също трябва система? Двигател, помпи, филтър?


Филтрирам си олио още от преди защото карах на смес олио/нафта. Всеки дизел може да понася определено количество олио в нафтата и без устройство. При мен е варианта помпа Бош + индиректно впръскване и в книжката пише че може да се слага до 30 % зимата и до 50 % лятото. За други варианти е друга пропорцията.

На тази смес паля сутрин. като стопли двигателя, минавам на 100% олио.

Олиото си го филтрирам в простичка система. Първо го оставям да се утаи 2-3 седмици. После го прекарвам през филтри 5 и 1 микрон с помпа за вода. Не е сложно. Може и гравитачно да го филтрираш но е по-бавно.


fenkoto
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 26 дек 2007 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот fenkoto » Чет 03 яну 2008 19:17


По лични ме питаха колко олио може да се сложи на колата без да имаш устройство, слогам отговора си тук за да служи и на други хора :


Здрасти,

Колко олио можеш да сложиш в нафтата без устройство на Сасолио, зависи от двигателя и горивната помпа: ако си с :

индиректно впръскване и помпа Бош - зимата до 30%, лятото до 50%
индиректно впръскване и помпа Лукас - зимата до 10%, лятото до 30%

директно впръскване и помпа Бош - зимата до 20%, лятото до 30%
директно впръскване и помпа Лукас - зимата до 10%, лятото до 20%

цифрите не са валидни за комън рейл където се слага максимум 10 %

това са цифри от книжката която ми дадоха Сасолио


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Чет 03 яну 2008 19:30


Чувал съм, че олиото е*ава филтъра и гумените уплътнения... :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 03 яну 2008 19:41


Филтара му е... мамата само веднъж докато ти изчисти мидзерийте по резервоара/което е добре/-после си чист като сълза.За уплътненията вече никой не може ти каже -има си гуми и гуми :?


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Чет 03 яну 2008 20:23


А колко олио има вече в нафтата, когато я сипваш кой ще ти каже :lol:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 03 яну 2008 23:58


Това с прецеждането в мазата с бидоните ме изкефи! mhihi И с конкретните размери на филтъра.
Очаквам скоро да се появи и тема: "Направи си двигателно масло сам!" mhihi
Наистина, бъдещето е на био-горивата, но те не са олио от фритюрници и свинска мас. Или са? mhihi
Всички тия теми ми приличат на дискусия дали да се ползва слънчева енергия, за да се задвижи превозно средство. Да! Но някои ползват слънчеви батерии, които генерират електрическа енергия, а други нагряват вода на слънце, за да задвижат парната машина.
Айде със здраве, че трябва да ходя в мазата, да пецеждам от фритюрника! mhihi За да си карам скъпия TDI двигател, дето съм дал доста парички за него, ама нали съм си сиромах, ще пестим от горивото да го избия, к'во да правя?


Потребителски аватар
Plehi
Мнения: 838
Регистриран на: Нед 20 май 2007 21:07
Автомобил: Passat B8 T4 Touareg W140
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plehi » Пет 04 яну 2008 17:45


Супер тарикатска е цялата технология.... :да:


fenkoto
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 26 дек 2007 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот fenkoto » Пет 04 яну 2008 17:55


didoriginal написа:Чувал съм, че олиото е*ава филтъра и гумените уплътнения... :roll:


Rabbit_TDI ти е отговорил най-коректно. Олиото не разяжда каучуковите маркучи нито уплътнения. Това е валидно обаче за биодизела - особенно за този който продават в БГ защото никой не контролира неговото качество и дали отговаря на стандарта по БДС (вече има такъв). затова редовно в БГ се продава некачествен биодизел защото се претупват процесите по отделяне на катализатора за да е по-евтино.

Пак, казвам - олиото не разяжда каучука.

Колкото до горивния филтър. Да, той се запушва когато почнеш да караш на смес олио/нафта. Причината е че олиото е по-проникващо от нафтата и вдига всички мръсотии които е имало в резервоара и които нафтата не е могла да отмие. Тези мръсотии се набиват в филтъра.

Когато започнеш да караш на смес олио/нафта си сложи един горивен филтър в багажника да го имаш готов. Карай докато усетиш че на колата и липсва тяга/мощност все едно има недостиг на гориво. Това се появява след около 500-800 км на смес. Карай така още 50-100 км за да събереш всички мръсотии и тогава смени филтъра. От тук нататък нямаш вече никакви проблеми.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 07 яну 2008 18:10


kam_tod написа:Това с прецеждането в мазата с бидоните ме изкефи! mhihi И с конкретните размери на филтъра.
Очаквам скоро да се появи и тема: "Направи си двигателно масло сам!" mhihi
Наистина, бъдещето е на био-горивата, но те не са олио от фритюрници и свинска мас. Или са? mhihi
Всички тия теми ми приличат на дискусия дали да се ползва слънчева енергия, за да се задвижи превозно средство. Да! Но някои ползват слънчеви батерии, които генерират електрическа енергия, а други нагряват вода на слънце, за да задвижат парната машина.
Айде със здраве, че трябва да ходя в мазата, да пецеждам от фритюрника! mhihi За да си карам скъпия TDI двигател, дето съм дал доста парички за него, ама нали съм си сиромах, ще пестим от горивото да го избия, к'во да правя?

Бе не знам как ти изглежда ама вече бая народ знам на олио и само им завиждам че няма от къде да взимам :cry: Да не говорим че олиото прочиства мотора и сичките простотий и колата работи доста по-меко.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 07 яну 2008 19:34


Даваха по Fifth Gear за един Мерцедес 124 2.5Д как директно му наливат олио и си перка и не му дреме. Човека дето го караше каза че май работи по хубаво колата с олио и си върви перфектно. След това сипа някаква телешка мазнина ако не се лъжа. Каза че дизела бил замислен да върви с фастъчено масло, но понеже нафтата била повече започнало да се кара на нафта. Най-вероятно всички в най-скоро време ще караме на олио .... дано има толкова фритюрници :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Stef4osg и 54 госта