Черен пушек от VW CADDY 1,9 TDI C20 104,2006 г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 21 фев 2008 23:27


ifidik написа:защо не пишеш на вентоман или направо му се обади.във профила му е тел.една диагностика може да излезе по ефтина от дочакване края на гаранцията




Натискам газ до около 3000-3100 оборота (при макс.6000) .Колата я карам в Англия.Зареждам от различни бензиностанции но резултата е един и същ.Нямам харч на масло .Двигателя работи изключително равномерно без прекъсвания.


Ако я докара от Англия доста евтино ще му се върже :lol:




Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Пет 22 фев 2008 10:29


Да ги изям и аз...Скоро минах годишният преглед и за мое учудване ми даде 3,6 димност при рязко натискане и отпускането му,на над 2000об.Като се знае че допустимата стоиност е 2,5 това е страшно много,като автомобилът не гори масла не духа и т.н.Преди това имах Джета 1,6Д и си духаше отвсякаде,масло си гореше доста,но даваше димност 1,0 при високи обороти.Той беше чист дизел и си мисля че проблема на колегата и моят е от наслояване на сажди по турбината.Иначе при 980об.Пасата дава димност 0,5.
Kalin72 написа:DPF означава филтър за твърдите частици, а PD значи помпа-дюза, индивидуална помпа на всяка дюза.
Незнам, нямам идея какво може да е, я направи снимка на пушека, да го видим колко е черен и плътен :)
Също така си мисля, че е добре да вкарваш двигателя в по-високи обороти от време на време, особено ако караш изключително само градско. Нужно е за да се прочисти маслото, което се е насъбрало на уплътнението на турбото. Така че я зареди с добра нафта, сипи една добавка за прочистване на дюзите, и се качи на магистралата да я опънеш колицата малко на дълъг път и при по-височки обороти - 4000-4500 макс. :)


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Пет 22 фев 2008 19:43


VARGAL много благодаря за мнението.Днес направих проверка и се оказва че точно след 2000 об. след отпускане на педала на газта имам припушване от черен дим,точно както и при теб.Почти съм сигурен че си прав и че точно нагар от турбината е проблема.Така или иначе записах колата на диагностика при незвисим от VW сервиз за вторник.Резултатите ще ги имам във сряда.
В случай че потвърдят подозренията ти има ли начин този нагар да се изчисти,защото не намерих описание на този проблем в гаранционното покритие на колата ,и ще трябва аз да си го плащам :shock .


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пет 22 фев 2008 20:05


А да няма някой "неграмотен" чип тая кола (или по вероятно Powerbox) мен на такова ми намирисва, на неизгоряло горивце.


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Пет 22 фев 2008 21:45


Kолата беше на пълен тест във официалния дилър на VW за Англия ,преди около месец.Тяхното официално становище е че няма никакви повреди или дефекти и че такова припушване било нормално за този тип коли на тези километри.Но това което ме накара да се замисля е че отказаха да дадат обяснение ,защо и кое все пак причинява черен дим на кола на 2 години. Затова сега ще ходя на специализиран сервиз за VW TDI двигатели за диагностика на двигателя.Надявам се ако не друго поне да разбера какво се е случило с прехваления модел на VW при една почти образцова експлоатация от моя страна.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 22 фев 2008 21:59


Пропусна да кажеш как караш колата - дали само в града, длаи лекичко, или я юркаш понякога. Също така е хубаво да спреш да се заблуждаваш, че като е фирмен сервиз на дадена марка, то там работят отлични и разбиращи си от работата техници. Примерите са около мен, в случая в САЩ, като правило е сред собствениците-ентусиасти тук, имаш ли Фолксваген, особено дизел, категорично е забранено да стъпваш във фирмен сервиз :)


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Пет 22 фев 2008 22:20


Колата е работния ми автомобил.На седмица минавам около 800 мили-1300 км.В повечето случаи съм на някоя магистрала но често и в междуградски пътища.Тук е нормално да си в колона от 50 автомобила и да си карате със около 100-110 км/час по междуградски път.Освен това ползвам колата за почивка тей като съм любител на караваните.
Нормално карам с около 100-120 по магистрала без каравана и с не повече от 90 с караваната (ELDDIS AVANTE 475).В града в който живея нямаме други кръстовища освек кръгови и ограничението е 80 км/час.Затова тук просто си длъжен да "юркаш" колата.Това е накратко .


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 22 фев 2008 22:25


ОК, чудесно, това е и моя режим на каране :) Това елиминира натрупването на масло около уплътнението на турбината.
Аз лично малко се съмнявам за нагара по турбината, но не е изключено и да го има. Само че при 100К милометра...много рано е.
Виж и Брезел кво казва, да няма някой бокс или подбна играчка?


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Пет 22 фев 2008 22:42


Моя проблем е че нищо не разбирам от двигатели и затова питам и разпитвам тук.Това което искам да направя е да събера мнения и във вторник ,когато ще ходя в този специализиран за TDI VW двигатели сервиз да съм подготвен с въпросите си .100% съм съгласен че във фирмения сервиз няма да получа качеството което търся но бях длъжен да мина през тях първо .Онова което при мен е сигурно е че ако отида в сервиза на VW сега с открита от друг независим сервиз повреда,при условие че те неколкократно отрекоха да има такава ще мога доста лесно да си подновя колата безплатно.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 22 фев 2008 23:34


Не знам какво е ограничението на скоростта по магистралите в Англия но предполагам знаеш че за турбопечките е добре от време на време да се настъпват сериозно! Не е необходимо да е на 5 или 6-та /ако има/ със 180-200 може и на 4-та да я подържиш поне 5-10 мин на 4000-4500 об/мин за да издуха мизериите :wink:


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Съб 23 фев 2008 9:39


Здравей , незнам за качеството на горивата в Англия (би трябвало там да са перфектни) , Но 1 такава вероятност ако е карана понякога с лошо гориво : да се е зацапал EGR клапана и да лъже компа колко гориво да пусне в даден момент , общо взето зацапани всмукателни колектори.

П.П. не съм спец само изказвам мнение :oops: , пък ако мога да помогна :?: Успех.


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Съб 23 фев 2008 10:22


да се е зацапал EGR клапана и да лъже компа колко гориво да пусне в даден момент , общо взето зацапани всмукателни колектори.

Този проблем може ли да се открие при стандартна диагностика на колата (с вкл.към компа на колата предполагам)?


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Съб 23 фев 2008 11:46


Пишеш че автомобилът ти е на 2 год.,и е още рано за такова зацапване,освен ако си го карал с кофти нафта.След пропушването сложих Алпин дизел-без промяна.Другото според мен е,ако имаш някоя "пикаеща"дюза,/аз също не съм ги проверявал/горивото не може да изгори напълно и пропушва.На Джетата ги свалях за проверка на стенд,и имаше винаги една или две които пикаеха или бяха с ниско налягане/от 130 бара,на 110/Нагар от турбината съм чистил на корабни дизел-генератори,като се разглобява ,и изчиства кожуха и двете турбини/в газовата и всмукателната част/Всяка лопатка се изчиства идеално /с разтвор от веро става добре/за да не се получи дисбаланс на турбината.Това е по принцип,но не ти го препоръчвам да го правиш.Така че, дано в сряда имаш някякви новини.Успех.
pdols написа:VARGAL много благодаря за мнението.Днес направих проверка и се оказва че точно след 2000 об. след отпускане на педала на газта имам припушване от черен дим,точно както и при теб.Почти съм сигурен че си прав и че точно нагар от турбината е проблема.Така или иначе записах колата на диагностика при незвисим от VW сервиз за вторник.Резултатите ще ги имам във сряда.
В случай че потвърдят подозренията ти има ли начин този нагар да се изчисти,защото не намерих описание на този проблем в гаранционното покритие на колата ,и ще трябва аз да си го плащам :shock .


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Вто 26 фев 2008 20:18


Диагностиката се отлага за 05.03.08..


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Сря 27 фев 2008 15:01


Незнам каква диагностика ще правят на дизел/освен само на компютъра/ ,защото на доста сервизи съм питал за цялостна такава,но просто не съществува./ за бензинките има навсякъде/.Говоря за диагностика на дигател,помпа и дюзи и като цяло.
pdols написа:Диагностиката се отлага за 05.03.08..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 68 госта