За Low pressure EGR ли говориш, за High pressure EGR или за хибриден EGR?
DPF пране - размисли и страсти
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Сега пък трябва да задам друг въпрос
За Low pressure EGR ли говориш, за High pressure EGR или за хибриден EGR?
За Low pressure EGR ли говориш, за High pressure EGR или за хибриден EGR?
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:Дай да почнем отначало - ЕГР кога работи и доколко пречи за наличие на кислород в изгорелите газове при около 2000 оборота и 130км/час на загрял двигател?
При моя случай - 3.0 tdi с ШИМ управление на вакуумен клапан, който от своя страна плавно отваря и затваря ЕГР клапана, работи постоянно в целия диапазон - от палене до една минута след гасене, с цел да изстине отворен, за да не заклини в отвора. Най силно затваря при спиране с двигател (надолнище). Това го установих със светодиод, свързан със захранването на клапана и изкаран в купето за наблюдение. Имам и VCDS, но не съм правил графика с живи данни, факт.
-
bayspiro
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: DPF пране - размисли и страсти
Абе колеги, какви регенерации какви 5 лева? Никакви регенерации не стават БЕЗ КИСЛОРОД! Без окислител НЯМА изгаряне на саждите които не са нито водород (колегата явно е пушил в кенефа в час по химия) , нито АЗОТ ,а са чист ВЪГЛЕРОД ( изотропна форма на графита и алфата на изкопаемите горива). За да изгорят саждите трябва КИСЛОРОД! А именно това саждогенератора ЕГР убива! Регенерацията по идея трябва да запали саждите та от въглерода да стане СО2 и да замине през кюнеца. Да ама не! Добавянето на нафта в такта на изпускането без необходимото количество излишен кислород в пушека (резултат от действието на ЕГР-а) не води до изгаряне на саждите, точно обратното - сместа става още по -богата на въглеводороди и резултата е много СО и нови сажди поради непълното горене. За това се изисква газ по магистралата , та да се затъкне шибания ЕГР и турбината да даде необходимия за изгарянето КИСЛОРОД! Всички други сервизни чекии са заблуда на клиента,че уж нещо правят за колата му.
- samo_pechka
- Мнения: 9084
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: DPF пране - размисли и страсти
Е той сам си каза, че е мислил за въглерод, човешко е , объркал се е.
Нали затова гледам да го ползвам тоя кош предимно извънградско и магистрално . Градско дали имам ( чисто ) и 10% , там някъде . Понеже ги знам за обща култура , гледам да го спазвам .
П,.п, пропуснах да напиша, по време на регенерация ЕГР е напълно затворен ! Гаранция!

Нали затова гледам да го ползвам тоя кош предимно извънградско и магистрално . Градско дали имам ( чисто ) и 10% , там някъде . Понеже ги знам за обща култура , гледам да го спазвам .
П,.п, пропуснах да напиша, по време на регенерация ЕГР е напълно затворен ! Гаранция!
Колата е ЕА288 2.0 тди , не го знам какъв е точно , но ще разбераgroup® написа:Сега пък трябва да задам друг въпрос![]()
За Low pressure EGR ли говориш, за High pressure EGR или за хибриден EGR?

Последна промяна от samo_pechka на Нед 28 фев 2021 20:52, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
bayspiro написа: Добавянето на нафта в такта на изпускането без необходимото количество излишен кислород в пушека (резултат от действието на ЕГР-а) не води до изгаряне на саждите, точно обратното - сместа става още по -богата на въглеводороди и резултата е много СО и нови сажди поради непълното горене.
Какъв егр те гони (в твоя стил), по време на регенерация?
Някой изобщо следил ли е работата на егр-ът си? (Ама и да знае какъв му е точно)
Иначе и за теб се отнася по-горния ми въпрос?
samo_pechka написа: Колата е ЕА288 2.0 тди , не го знам какъв е точно , но ще разбера
Твоят е Low pressure.
Сиреч взима газовете след ДПФ, минават през охладител и се пускат преди турбото.
Последна промяна от group® на Нед 28 фев 2021 21:18, променено общо 1 път.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Кайзен написа:1.6 i-DTEC в Honda Civic 10 покрива Euro 6d temp без Adblue.Kiofre написа:Въпросът ми е дали в някои двигатели се постигат последните еко изисквания без допълнителен консуматив.
Аааа! Ето могло значи! Интересно, благодаря!
"...1,6-литровия дизелов агрегат екологичен двигател, който отговаря на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP и издържа теста Real-Driving-Emission. При това без AdBlue и SCR-катализатор...."
-
bayspiro
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:bayspiro написа: Добавянето на нафта в такта на изпускането без необходимото количество излишен кислород в пушека (резултат от действието на ЕГР-а) не води до изгаряне на саждите, точно обратното - сместа става още по -богата на въглеводороди и резултата е много СО и нови сажди поради непълното горене.
Какъв егр те гони (в твоя стил), по време на регенерация?
Някой изобщо следил ли е работата на егр-ът си? (Ама и да знае какъв му е точно)
Иначе и за теб се отнася по-горния ми въпрос?
А Вие можете ли да гарантирате,че регенерацията блокира ЕГР-а затворен по време на регенерация в режим на малки натоварвания ( градско например)? и, че в този режим на работа на излишния кислород в газовете е достатъчен, имайки пред режима на турбината (буста)
Как протича регенерация в условия на малки натоварвания?
Заради тая тъпня, два пъти си пълня картера с нафта.
П.С. Ако производителите на коли искаха да решат този проблем действително, а не да ликвидират колата ви след 5-6 години ,та да си купите нова, щяха да отделят процеса на регенерация от двигателя в собствен процес, със собствено горивоподаване (като при камионите) и част от излишния буст да се отвежда там за допълнителен въздух за окисляване. (лично мнение)
Технологично не е по- сложно от отоплителна печка, всъщност представлява точно това- мини инсинератор.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Както вече казах, кислород в газовете при дизела, дал много онзи горе. Стига го мислихте тоя кислород
Да сигурен съм при мен - егр с дълъг път (low pressure).
Моторна клапа го затваря на 100%. Поради липсата на сажди там шансът да не е затворена е малък. А и поради образуването на конденз при студен мотор (топли газове влизат в студения кулер на егр-а ), имаш допълнителен бонус за почистване на егр-а.
Та да, вижда се ясно кога и как работи тоя егр.
Защо си напълнил картера с нафта? Как става това?
Пп. Форд имат такова впръскване. Не виждам съществени плюсове.
Да сигурен съм при мен - егр с дълъг път (low pressure).
Моторна клапа го затваря на 100%. Поради липсата на сажди там шансът да не е затворена е малък. А и поради образуването на конденз при студен мотор (топли газове влизат в студения кулер на егр-а ), имаш допълнителен бонус за почистване на егр-а.
Та да, вижда се ясно кога и как работи тоя егр.
Защо си напълнил картера с нафта? Как става това?
Пп. Форд имат такова впръскване. Не виждам съществени плюсове.
-
bayspiro
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: DPF пране - размисли и страсти
Ами диференциалния датчик настоява,че филтъра е запушен. Магистрала няма, и цикъла започва при малки натоварвания. В пушека няма достатъчно кислород - изгаряне йок! Повтаря пак (светва чека) ама магистралата е далече и нафтата за регенерация(част) отива в картера. Ей така!
Принудих се да изкормя ДПФ-а и всичко приключи - никаква нафта в маслото.
Не казвам,че съм постъпил както трябва .. ноо ... каквото повикало такова се обадило
Принудих се да изкормя ДПФ-а и всичко приключи - никаква нафта в маслото.
Не казвам,че съм постъпил както трябва .. ноо ... каквото повикало такова се обадило
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
bayspiro написа: В пушека няма достатъчно кислород - изгаряне йок!
Ех... Това къде го видяхте/прочетохте, че какво ли не четох вече и такова животно не намирам (освен в някаква съмнителна и стара бг статийка в уикипедия)?
Иначе, може да е полезно да се знае, че високото съдържание на биодизел води до повишено навлизане на гориво в маслото, защото няма тази склонност към изпаряване при пост инжектиране.
И като цяло не е як за дпф - метали, реакции с добавките в маслото и т.н.
(на такива неща попадам, докато го търся тоя липсващ кислород
- Кайзен
- Мнения: 1650
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
Това не е съвсем така. Биодизела има склонността да абсорбира повече влага/водни пари и попадайки в картера да "увреди" маслото в по-голяма степен. Маслото си се "разваля" и от дизел без биосъставка. От друга страна дизелово гориво без биосъставка би увредило помпата и дюзите. Именно биосъставката играе "ролята" на смазващ конпонент в модерните горива с ниско съдържание на сяра.group® написа:Иначе, може да е полезно да се знае, че високото съдържание на биодизел води до повишено навлизане на гориво в маслото, защото няма тази склонност към изпаряване при пост инжектиране.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Volkswagen tests using B5 and post-injection showed 45 percent oil dilution after 10,000 miles, but surprisingly no engine damage was evident upon inspection. "Using B10 at 10,000 miles surpasses that 50 percent threshold-and that is unacceptable," Johnson said. "We want longer oil change intervals as a car company, so it's hard for us to talk about this." The implications are that increased fuel dilution due to biodiesel blends could lead to premature engine wear if oil changes are not done more often.
Senior technical advisor for Cummins Inc., Howard Fang, explains to Biodiesel Magazine exactly how this inordinate accumulation of biodiesel in the crankcase oil takes place.
Cummins has done extensive work to characterize biodiesel's effects on engines, performance and exhaust. "Biodiesel definitely promotes fuel dilution," Fang says.
Post-injection of fuel into the cylinders is intended to vaporize in the cylinder but not combust, exiting then through the exhaust valves and traveling downstream where the introduction of the unburned fuel to the catalyst creates an exothermic reaction incinerating the collected soot. Inevitably the heavier fractions of fuel will not vaporize during post-injection and in liquid form can adhere to the cylinder walls. Through the slapping motion of the pistons and oil rings, the unburned fuel from post-injection can make its way through the tight, hot quarters between the piston, rings and cylinder walls. The fuel accumulates in the crankcase and dilutes the oil, which is a major concern regarding engine wear and longevity.
"Using post-injection you will generally see elevated levels of fuel dilution regardless of what fuel you're using," Sappok says. Because biodiesel has a higher distillation temperature and boiling point, when it's present in the post-injected fuel it tends to dilute the oil on a level disproportionate to its blend ratio in the fuel. Fang says this is just now becoming understood.
http://www.biodieselmagazine.com/articl ... n-problem/
Аз бе коментирам биодизела изобщо, а във връзка с дпф.
Re: DPF пране - размисли и страсти
При мен егр затваря веднага щом започне регенерация и то на 100%. Много лесно се проследява състоянието му с vag dpf или Torque . На празен ход е на около 30%. При подаване на газ мигновено се затваря напълно и като набере сили и започнеш да връщаш газта се отваря. Най-бързо спадат количествата soot mass при достигнати температури температури над 550 градуса преди и около 500 след дпф-а и ППХ може да спадат и с 0.10г докато при нормално движение с подадена газ варират между 0.02 и 0.04г.
Нафта в маслото писах и по-назад никога не съм имал. Следя го често по навик от предишния автомобил , който харчеше масло. Виж на А6 4F 2.7-3.0 това е чест проблем.
Много се отклонихме от главната тема обаче омешаха се много поколения при които регенерациите протичат по много различен начин.
Писал съм го на много места но регенерация при 2010 и нагоре дизели на vw не изисква нито високи скорости нито магистрали, нито високи обороти, дори обратното каране по-магострала с високи обороти забавя регенерацията, защото температура на газовете пада. Най-бързо и лесно протича при леко и постоянно каране, ППХ но не продължително ппх защото тогава отново изстива дпф-а.
П.с. това с деференциалното налягане преди, по време на и след регенерация ми е сложно изпълнимо, защото трябва да го гледам с лаптопа, а с две 2 годишни зверчета няма как да мъкна и него.
П.с.2 моя егр се води high pressure така ли понеже е преди Dpf ?
Нафта в маслото писах и по-назад никога не съм имал. Следя го често по навик от предишния автомобил , който харчеше масло. Виж на А6 4F 2.7-3.0 това е чест проблем.
Много се отклонихме от главната тема обаче омешаха се много поколения при които регенерациите протичат по много различен начин.
Писал съм го на много места но регенерация при 2010 и нагоре дизели на vw не изисква нито високи скорости нито магистрали, нито високи обороти, дори обратното каране по-магострала с високи обороти забавя регенерацията, защото температура на газовете пада. Най-бързо и лесно протича при леко и постоянно каране, ППХ но не продължително ппх защото тогава отново изстива дпф-а.
П.с. това с деференциалното налягане преди, по време на и след регенерация ми е сложно изпълнимо, защото трябва да го гледам с лаптопа, а с две 2 годишни зверчета няма как да мъкна и него.
П.с.2 моя егр се води high pressure така ли понеже е преди Dpf ?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Би трябвало да си с Low pressure
Не знам дали има такава голяма разлика в ЕА288 в годините
п.с. най-лесно е с телефон, елм и vag dpf (ако имаш андроид под ръка.
Не знам дали има такава голяма разлика в ЕА288 в годините
п.с. най-лесно е с телефон, елм и vag dpf (ако имаш андроид под ръка.
- Кайзен
- Мнения: 1650
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:Volkswagen tests using B5 and post-injection showed 45 percent oil dilution after 10,000 miles, but surprisingly no engine damage was evident upon inspection. "Using B10 at 10,000 miles surpasses that 50 percent threshold-and that is unacceptable," Johnson said. "We want longer oil change intervals as a car company, so it's hard for us to talk about this." The implications are that increased fuel dilution due to biodiesel blends could lead to premature engine wear if oil changes are not done more often.
Senior technical advisor for Cummins Inc., Howard Fang, explains to Biodiesel Magazine exactly how this inordinate accumulation of biodiesel in the crankcase oil takes place.
Cummins has done extensive work to characterize biodiesel's effects on engines, performance and exhaust. "Biodiesel definitely promotes fuel dilution," Fang says.
Post-injection of fuel into the cylinders is intended to vaporize in the cylinder but not combust, exiting then through the exhaust valves and traveling downstream where the introduction of the unburned fuel to the catalyst creates an exothermic reaction incinerating the collected soot. Inevitably the heavier fractions of fuel will not vaporize during post-injection and in liquid form can adhere to the cylinder walls. Through the slapping motion of the pistons and oil rings, the unburned fuel from post-injection can make its way through the tight, hot quarters between the piston, rings and cylinder walls. The fuel accumulates in the crankcase and dilutes the oil, which is a major concern regarding engine wear and longevity.
"Using post-injection you will generally see elevated levels of fuel dilution regardless of what fuel you're using," Sappok says. Because biodiesel has a higher distillation temperature and boiling point, when it's present in the post-injected fuel it tends to dilute the oil on a level disproportionate to its blend ratio in the fuel. Fang says this is just now becoming understood.
http://www.biodieselmagazine.com/articl ... n-problem/
Аз бе коментирам биодизела изобщо, а във връзка с дпф.
Само ще кажа, че според един друг тест поръчан от VW, се забеляза че при 9% (5,5% дизел + 3,5%RME) разреждане на маслото с дизелово гориво В10, маслото вече не изпълнява изискванията за вискозитет SAE30. Теста е бил с продължителност около 190 часа + 100 студени старта и последваща работа на ПП от 10мин (или още 17 часа), т.е. общо около 205 часа.
Та аз не вярвам на Stuart Johnson и неговото твърдение:
We can tolerate up to 50 percent fuel mix in the oil but no more