Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Сря 06 авг 2014 19:29


samo_pechka написа:
rufkata написа:Точно в Bosh сервиз..
притесних се .... дано е граматическа грешката ...

Колега, граматическа е, BOSCH :th_up

Което с нищо не променя реалността.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Пет 08 авг 2014 10:40


Точно Боч са тия :Mr Green Fun :beer , едва ли имат официалното право да ползват тази търговска марка за техните цели ! :no


Илиян И. 79
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
Автомобил: VW Touran
Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
Местоположение: Обл. Враца

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Илиян И. 79 » Пон 29 апр 2024 14:50


Здравейте!
Четох почти всичко, но ме интересува има ли тема за демонтаж на турбо на Tuoran 2,0 125kw/06.2006.
Престой ми демонтаж заради геометрията


Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 209
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: Плевен

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот boichopavlov » Пет 03 май 2024 7:09


Сваляш предния мост с рейката, сваляш ДПФ-а с всичките му датчици, сваляш ЕГР охладителя, развиваш сливната тръба за маслото, както и правата отгоре, махаш дясната полуоска и отстраняваш маркучите за входящ въздух и този за високо налягане. След това развиваш 8 бр. гайки на колектора и вадиш турбото надолу. После изпращаш турбото за рециклаж.


Илиян И. 79
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
Автомобил: VW Touran
Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
Местоположение: Обл. Враца

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Илиян И. 79 » Вто 18 юни 2024 14:09


Възможно ли е без сваляне на моста с рейката, защото ако това се направи ще трябва да се ходи за реглаж на предния мост.
Турбото принципно няма луфт, но ако се сваля да се разглобява за втулки и всичко по оста, това после си е за стенд за баланс и настройка на геометрията отново на стенд!?
Кой прави такава пълна процедура в страната?
:flag_bulgaria


Илиян И. 79
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
Автомобил: VW Touran
Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
Местоположение: Обл. Враца

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Илиян И. 79 » Вто 18 юни 2024 14:13


Забравих да отбележа-става въпрос за двигател 2,0-125kw/06.2006 тип BMN на Tuoran


Илиян И. 79
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
Автомобил: VW Touran
Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
Местоположение: Обл. Враца

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Илиян И. 79 » Пет 12 юли 2024 14:56


Както изчетох всичко написано отново се замислям за ролята на DPF-а в общата картинка.
Докато се запознавах с 2,0 ТДИ моторите и филтрите за твърди частици за тях разбрах, че още с конструирането на вала за изпускателните клапани в комбинация с попа-дюза е предвидено да се удължи периода на впръскване на горивото- увеличаване.
При регенерация се впръсква повече гориво, даже ел.блок включва и подгревните свещи за да увеличи топлината изпускана към филтъра, като е написано, че това не скъсява живота им!
Този жега се отчита от датчик върху турбото, преди и след филтъра.
Всичко изгаря и остава само пепел!
Но има препоръка-светне ли предупредителната лампа за запълнен филтър, сваляш предавка и държиш постоянно над 2400 об./мин.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 юли 2024 15:03


Къде я има тая препоръка ( моля за официално инфо) ?


Илиян И. 79
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
Автомобил: VW Touran
Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
Местоположение: Обл. Враца

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Илиян И. 79 » Чет 09 яну 2025 0:54


Има файл с програма за обучение за DPF филтрите
Screenshot_20250109-005020_Drive.jpg

Ако има заинтересувани ще пробвам да го кача, но е на руски


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот vanesto » Чет 09 яну 2025 10:45


"Филтърът за частици филтрира и изгаря саждите от ауспуховите газове.
  свети - филтърът е запушен със сажди.
За да почистите филтъра, когато пътните характеристики позволяват това
» , трябва да шофирате със скорост между 50-120 км/ч на препоръчаната
предавка.
Когато филтърът се почисти успешно, изгасва контролната светлина .
Ако контролната светлина  не изгасне в рамките на 30 минути, не се е
извършило почистване на филтъра.
▶ Незабавно се насочете към най-близкия специализиран сервиз със съо-
тветен внимателен начин на шофиране."
Това го пише на стр. 50 от Ръководството за обслужване на Еуратек за O3 FL. Това за оборотите е по-скоро някакъв мит. Аз съм по-склонен да им вярвам на тях, отколкото на руски сайт. Колега Печка, по-официално от това инфо, здраве му кажи :biggrin
Прикачени файлове
2.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот samo_pechka » Чет 09 яну 2025 17:44


Илиян И. 79 написа:Но има препоръка-светне ли предупредителната лампа за запълнен филтър, сваляш предавка и държиш постоянно над 2400 об./мин.

И в скрийншота ти после ( постът от тази година ) не пише да се държи над 2400 оборота в минута. Сам си противоречиш .
И да, около 2000 об/мин е идеалният вариант.


Илиян И. 79
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
Автомобил: VW Touran
Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
Местоположение: Обл. Враца

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Илиян И. 79 » Нед 12 яну 2025 6:41


Искате официално!
Преведеното на руски е от програма за обучение от немски предназначена за сервизно поддържане в Русия.
Пише в програмата-около 2000 оборота/мин. на 4-5 предавка с над 60км/ч.
Противоречие аз не виждам!
При движение със 120км./ч. на 6 предавка оборотите са около 2000÷2100, но въздушния поток при такава скорост по-скоро ще започне охлаждане на DPF-а и ред други логаритми написани в блока за управление на двигателя ще се ......и да не говорим при зимни условия с температура под 0 градуса.
Тази регенерация след излизане на предупредителна сигнализация за намаляване на пропускливостта на филтъра вече не е пасивна, а активна и трябва водача да спази определени стъпки и препоръки.
В такава ситуация аз-водача, държа около 2300 оборота на 4 предавка и за 10÷13 минути всичко във филтъра изгаря.
Това съм го провеждал и с компютър в движение за да разбера каква е температура при тези обороти на 4, 5 и 6 предавки и съм си направил заключенията.
Шофирайте и си поддържайте автомобилите както искате, това си е само във ваш плюс или минус.
:flag_bulgaria


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот samo_pechka » Нед 12 яну 2025 11:44


Бе честно да си кажа, външния студ много не го мори .
Но високите обороти с малко натоварване-да. Преохлажда се и се удължава времето.
Т.е. за предпочитане е по-висока предавка , равен път или баир и обороти около 2000 в мин.
Ако няма възможност, кот-такоа . Но поне оборотите да са около 2к. и по възможност постоянни.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 29 госта