Здравеите отново
Днес замерих управляващите вериги на релето при загрял двигател на около 80 градуса.
Отново ми показа 6,6 V. Защо се получава така?
Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
puning написа:Здравеите отново
Днес замерих управляващите вериги на релето при загрял двигател на около 80 градуса.
Отново ми показа 6,6 V. Защо се получава така?
Колега как мериш тея напрежения?Мери средното спрямо - на акумулатора трябва да има 12 в и двете крайни крачета не трябва да има верига към - към акумулатор,демек мери на има или няма верига.Утре ако ми остане време кат се наспя ще сляза да ги мерна за по сигурно.Имай предвид че компира управлява релето по маса,демек средния е постоянен + а компа замасява едното или двете крачета спорред колко свещи иска да пусне.И понеже това замасяване се прави с транзистор винаги при мерене с мултицет ще показва напрежение,но под товар(когато буксата е включена в релето)няма напрежение.
- puning
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN
- Местоположение: АЙТОС
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Здрасти
замерих ги
среден край към "-" на акумулатора -14,7 V
двете крайни кам "-" на акумулатора -7,7 V
Няма верига между крайните крачета и "-" на акумолатора.Tва е при работещ, студен мотор. Тва, че няма верига не означава ли, че нямам маса към крачетата?
Какво трябва да се случи за да съм сигурен, че управлението работи нормално и кое може да ми прави проблем?
замерих ги
среден край към "-" на акумулатора -14,7 V
двете крайни кам "-" на акумулатора -7,7 V
Няма верига между крайните крачета и "-" на акумолатора.Tва е при работещ, студен мотор. Тва, че няма верига не означава ли, че нямам маса към крачетата?
Какво трябва да се случи за да съм сигурен, че управлението работи нормално и кое може да ми прави проблем?
- puning
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN
- Местоположение: АЙТОС
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Замерих ги и днес сутринта и о чудо!
Среден край към маса - 14,7
Краини крачета към маса - верига
Сложих си релето и то взе, че сработи
След 1 час без да работи колата замерих отново, но отново не работеше и се подсетих, че някой беше писал, че сработва само 1-я път (за мен няма логика).
Аз ги виждам така нещата: свещите ми са здрави, релето ми работи, кабелите ми са здрави, имам управление и все пак вътре студено, а повечето от вас казват, че се усеща на 2-та мин. Аз го усещеам на 10км. Явно требе да правя 10км. за 2 мин.
Среден край към маса - 14,7
Краини крачета към маса - верига
Сложих си релето и то взе, че сработи

След 1 час без да работи колата замерих отново, но отново не работеше и се подсетих, че някой беше писал, че сработва само 1-я път (за мен няма логика).
Аз ги виждам така нещата: свещите ми са здрави, релето ми работи, кабелите ми са здрави, имам управление и все пак вътре студено, а повечето от вас казват, че се усеща на 2-та мин. Аз го усещеам на 10км. Явно требе да правя 10км. за 2 мин.

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Колега гледам че имаш мерак затова ще ти кажа какво ще направиш.Вземаш две кабелни обувки с размер пасващ на размера на двата болта които държат кабелите тръгващи към свещите.Кримпваш ги на силиконов или някъв с хубава изолация не по дебел от 0.5 кв двужилен кабел и ги прекарваш от релето през някоя дупка вътре в купето.Там измисляш къде да монтираш два светодиода със нужните резистори за да работят на 12 в.Запояваш кабелите за диодите а общия им край някъде на маса и си готов.Когато запалиш ако системата за подгряване работи ще видиш следното-палиш след 20-30 сек светва единия диод(работи едната свещ)след още 20 сек угасва и светва другия диод (работят другите две свещи) и след още 20 сек светват и двата диода(работят и трите свещи).Така направената сигнализация освен само информативно може да използваш като мен-след светването на двата диода пускам вентилатора на парното на 2 или 3 към стъклото и ще се изненадаш колко лесно се чисти а и купето ще е доста по топло като влезеш после.Също вече в движение със пуснато парно като угаснат свещите изключвам вентилатора защото само двигателя не може да произведе толкова топлина и за парното.Това е надявам се да съм бил ясен.
- puning
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN
- Местоположение: АЙТОС
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Аз искам де се уверя, че ми работи нормално и както е от завода. Благодаря за съветите! Ако продължава да ми прави номера го побългарявам и ще работи кагато аз кажа 

- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Колегата fox_vt те е насочил как да следиш дали ти работи с-та коректно(и дали въобще работи),а не да побългаряваш нещо!
- puning
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN
- Местоположение: АЙТОС
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Колега Андреев,
Когато не ми светят тези диоди какво правим?! След като релето ми работи. А за побългаряването имах в предвид да си управлявам релето ръчно като подавам през някое ключе маса към него.
Дай някой съвет защо ми се губи управлението, а не ми тълкувай кво ме съветват!
Благодаря предварително!
Когато не ми светят тези диоди какво правим?! След като релето ми работи. А за побългаряването имах в предвид да си управлявам релето ръчно като подавам през някое ключе маса към него.
Дай някой съвет защо ми се губи управлението, а не ми тълкувай кво ме съветват!
Благодаря предварително!
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Ееее,много кибритлия си бе колега!Я по-спокойно!
Та на въпросите ти!Като не ти светят диодите,а релето ти работи значи имаш прекъснат силов кабел от релето до самите свещи,но по горе пишеш че ти е сработила с-та т.е. това отпада!
Затова послушай колегата и си вържи диоди да следиш какво става!
Сутрин при палене на темп. по ниска от -5 и без да включваш допълнителни консуматори трябва да ти сработи с-та.Остави я да работи на място и виж дали ще светнат диодите!Ако не ти се занимава да връзваш лампи става и на ръка да провериш дали алуминиевото тяло на свещите е топло,но внимавай да не се изгориш!
П.С. Моята съм я направил принудително да я включвам и не отлепя стрелката на 2-та мин.,а след около 8-10 мин. работа на място при околна темп. около -5гр.

Та на въпросите ти!Като не ти светят диодите,а релето ти работи значи имаш прекъснат силов кабел от релето до самите свещи,но по горе пишеш че ти е сработила с-та т.е. това отпада!
Затова послушай колегата и си вържи диоди да следиш какво става!
Сутрин при палене на темп. по ниска от -5 и без да включваш допълнителни консуматори трябва да ти сработи с-та.Остави я да работи на място и виж дали ще светнат диодите!Ако не ти се занимава да връзваш лампи става и на ръка да провериш дали алуминиевото тяло на свещите е топло,но внимавай да не се изгориш!
П.С. Моята съм я направил принудително да я включвам и не отлепя стрелката на 2-та мин.,а след около 8-10 мин. работа на място при околна темп. около -5гр.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Колега допълнителното подгряване се командва от датчика за темп на въздуха,по точно на входящия въздух.Според аутодатата този датчик се намира на въздуховода след интеркулера доколкото си спомням.Фатката е че даже и след откачане на датчика системата не се лъже както на предварителното подгряване явно иска определено съпротивление.Та мисълта ми е да погледнеш със вага каква температура показва за входящия въздух (ама нз дали имаше такава стойност във ваг кома).Да не би компа да си мисли че е по топло от колкото е.
- puning
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN
- Местоположение: АЙТОС
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
При първа възможност ще я проверя, ама си мисля, че този проблем ще го реша другия сезон 
Благодаря за съветите!

Благодаря за съветите!
- andro69
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 23:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
казвам Ви най добре слушайте ifidik не знам дали някой знае повече от него.
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: постоянно...
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
Dobromirski написа:Именно за това не си направих труда да смятамЩеше да има смисъл, ако парното не работеше. При условие , че антифриза след свещите отива в радиаторче което има по-голяма мощност на отдаване, от колкото мощността на свещите, става ясно , че за двигателят всичко е танто за кукуриго. Вятъра от вентилатора отвява файдата за да Ви е шукар в купето
В случая антифриза е просто преносител на топлинната енергия от свещите, а 900W "духалка" за едно автомобилно купе са си супер.
Така прочетох цялата тази тема и въпроса е тогава къде да се сложат свещите че да има ефект да загрява мотора по бързо, защото наистина свещите сложени на входния маркуч на парното няма никакъв смисъл за мен! Представете си минава водата лекинко се стопля от свещите и топлината след малко се отделя от радиаторчето и пак излиза от другата страна студен антифриз...Мисълта ми е да се измисликато идва антифриза мине през свещите и вече затоплен антифриз да отиде към мотора тогава вече наистина ще загрява много много по бързо, а по бързото загряване означава по малък разход, по малко износване на двигателя и естествено по бързо стопляне на купето!
- danyyel1
- Мнения: 71
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SVILENGRAD
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
колеги от това което чета ми става ясно че 1З има потгряване на антифриза аз миналата година правих основен ремонт разглобих го тоя джигател болче по болче гайка по гайка и да ви кажа няма такива подгревни свещи та: ЗАЩО НЯМАМ? повече от 80градуса не качва тая пущина даже и с нов термостат
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: постоянно...
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
danyyel1 написа:колеги от това което чета ми става ясно че 1З има потгряване на антифриза аз миналата година правих основен ремонт разглобих го тоя джигател болче по болче гайка по гайка и да ви кажа няма такива подгревни свещи та: ЗАЩО НЯМАМ? повече от 80градуса не качва тая пущина даже и с нов термостат
Щото или е Италиянка или германеца му се е досвидяло да доплати за екстрата

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта