Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот puning » Пон 28 фев 2011 12:25


Здравеите отново
Днес замерих управляващите вериги на релето при загрял двигател на около 80 градуса.
Отново ми показа 6,6 V. Защо се получава така?




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот fox_vt » Пон 28 фев 2011 20:23


puning написа:Здравеите отново
Днес замерих управляващите вериги на релето при загрял двигател на около 80 градуса.
Отново ми показа 6,6 V. Защо се получава така?


Колега как мериш тея напрежения?Мери средното спрямо - на акумулатора трябва да има 12 в и двете крайни крачета не трябва да има верига към - към акумулатор,демек мери на има или няма верига.Утре ако ми остане време кат се наспя ще сляза да ги мерна за по сигурно.Имай предвид че компира управлява релето по маса,демек средния е постоянен + а компа замасява едното или двете крачета спорред колко свещи иска да пусне.И понеже това замасяване се прави с транзистор винаги при мерене с мултицет ще показва напрежение,но под товар(когато буксата е включена в релето)няма напрежение.


Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот puning » Пон 28 фев 2011 20:47


Здрасти
замерих ги
среден край към "-" на акумулатора -14,7 V
двете крайни кам "-" на акумулатора -7,7 V
Няма верига между крайните крачета и "-" на акумолатора.Tва е при работещ, студен мотор. Тва, че няма верига не означава ли, че нямам маса към крачетата?
Какво трябва да се случи за да съм сигурен, че управлението работи нормално и кое може да ми прави проблем?


Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот puning » Вто 01 мар 2011 12:35


Замерих ги и днес сутринта и о чудо!
Среден край към маса - 14,7
Краини крачета към маса - верига
Сложих си релето и то взе, че сработи :D
След 1 час без да работи колата замерих отново, но отново не работеше и се подсетих, че някой беше писал, че сработва само 1-я път (за мен няма логика).
Аз ги виждам така нещата: свещите ми са здрави, релето ми работи, кабелите ми са здрави, имам управление и все пак вътре студено, а повечето от вас казват, че се усеща на 2-та мин. Аз го усещеам на 10км. Явно требе да правя 10км. за 2 мин. :D


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот fox_vt » Вто 01 мар 2011 14:26


Колега гледам че имаш мерак затова ще ти кажа какво ще направиш.Вземаш две кабелни обувки с размер пасващ на размера на двата болта които държат кабелите тръгващи към свещите.Кримпваш ги на силиконов или някъв с хубава изолация не по дебел от 0.5 кв двужилен кабел и ги прекарваш от релето през някоя дупка вътре в купето.Там измисляш къде да монтираш два светодиода със нужните резистори за да работят на 12 в.Запояваш кабелите за диодите а общия им край някъде на маса и си готов.Когато запалиш ако системата за подгряване работи ще видиш следното-палиш след 20-30 сек светва единия диод(работи едната свещ)след още 20 сек угасва и светва другия диод (работят другите две свещи) и след още 20 сек светват и двата диода(работят и трите свещи).Така направената сигнализация освен само информативно може да използваш като мен-след светването на двата диода пускам вентилатора на парното на 2 или 3 към стъклото и ще се изненадаш колко лесно се чисти а и купето ще е доста по топло като влезеш после.Също вече в движение със пуснато парно като угаснат свещите изключвам вентилатора защото само двигателя не може да произведе толкова топлина и за парното.Това е надявам се да съм бил ясен.


Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот puning » Вто 01 мар 2011 19:04


Аз искам де се уверя, че ми работи нормално и както е от завода. Благодаря за съветите! Ако продължава да ми прави номера го побългарявам и ще работи кагато аз кажа :)


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот BRUKLLIN » Сря 02 мар 2011 15:34


Колегата fox_vt те е насочил как да следиш дали ти работи с-та коректно(и дали въобще работи),а не да побългаряваш нещо!


Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот puning » Сря 02 мар 2011 18:27


Колега Андреев,
Когато не ми светят тези диоди какво правим?! След като релето ми работи. А за побългаряването имах в предвид да си управлявам релето ръчно като подавам през някое ключе маса към него.
Дай някой съвет защо ми се губи управлението, а не ми тълкувай кво ме съветват!
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот BRUKLLIN » Чет 03 мар 2011 23:33


Ееее,много кибритлия си бе колега!Я по-спокойно! :beer
Та на въпросите ти!Като не ти светят диодите,а релето ти работи значи имаш прекъснат силов кабел от релето до самите свещи,но по горе пишеш че ти е сработила с-та т.е. това отпада!
Затова послушай колегата и си вържи диоди да следиш какво става!
Сутрин при палене на темп. по ниска от -5 и без да включваш допълнителни консуматори трябва да ти сработи с-та.Остави я да работи на място и виж дали ще светнат диодите!Ако не ти се занимава да връзваш лампи става и на ръка да провериш дали алуминиевото тяло на свещите е топло,но внимавай да не се изгориш!
П.С. Моята съм я направил принудително да я включвам и не отлепя стрелката на 2-та мин.,а след около 8-10 мин. работа на място при околна темп. около -5гр.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот fox_vt » Пет 04 мар 2011 19:21


Колега допълнителното подгряване се командва от датчика за темп на въздуха,по точно на входящия въздух.Според аутодатата този датчик се намира на въздуховода след интеркулера доколкото си спомням.Фатката е че даже и след откачане на датчика системата не се лъже както на предварителното подгряване явно иска определено съпротивление.Та мисълта ми е да погледнеш със вага каква температура показва за входящия въздух (ама нз дали имаше такава стойност във ваг кома).Да не би компа да си мисли че е по топло от колкото е.


Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот puning » Съб 05 мар 2011 19:43


При първа възможност ще я проверя, ама си мисля, че този проблем ще го реша другия сезон :)
Благодаря за съветите!


Потребителски аватар
andro69
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот andro69 » Съб 05 мар 2011 22:56


казвам Ви най добре слушайте ifidik не знам дали някой знае повече от него.


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Jivko7777 » Сря 09 ное 2011 16:08


Dobromirski написа:Именно за това не си направих труда да смятам :) Щеше да има смисъл, ако парното не работеше. При условие , че антифриза след свещите отива в радиаторче което има по-голяма мощност на отдаване, от колкото мощността на свещите, става ясно , че за двигателят всичко е танто за кукуриго. Вятъра от вентилатора отвява файдата за да Ви е шукар в купето :banana
В случая антифриза е просто преносител на топлинната енергия от свещите, а 900W "духалка" за едно автомобилно купе са си супер. mhihi


Така прочетох цялата тази тема и въпроса е тогава къде да се сложат свещите че да има ефект да загрява мотора по бързо, защото наистина свещите сложени на входния маркуч на парното няма никакъв смисъл за мен! Представете си минава водата лекинко се стопля от свещите и топлината след малко се отделя от радиаторчето и пак излиза от другата страна студен антифриз...Мисълта ми е да се измисликато идва антифриза мине през свещите и вече затоплен антифриз да отиде към мотора тогава вече наистина ще загрява много много по бързо, а по бързото загряване означава по малък разход, по малко износване на двигателя и естествено по бързо стопляне на купето!


Потребителски аватар
danyyel1
Мнения: 71
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SVILENGRAD

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот danyyel1 » Чет 10 ное 2011 21:50


колеги от това което чета ми става ясно че 1З има потгряване на антифриза аз миналата година правих основен ремонт разглобих го тоя джигател болче по болче гайка по гайка и да ви кажа няма такива подгревни свещи та: ЗАЩО НЯМАМ? повече от 80градуса не качва тая пущина даже и с нов термостат


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Jivko7777 » Пет 11 ное 2011 0:18


danyyel1 написа:колеги от това което чета ми става ясно че 1З има потгряване на антифриза аз миналата година правих основен ремонт разглобих го тоя джигател болче по болче гайка по гайка и да ви кажа няма такива подгревни свещи та: ЗАЩО НЯМАМ? повече от 80градуса не качва тая пущина даже и с нов термостат


Щото или е Италиянка или германеца му се е досвидяло да доплати за екстрата ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта