Та за производството на двигатели.Темата е доста обширна и комплексна,да не говорим че с резличните технологии нещата понякога се превъртат на 180 градуса.По този повод не твърдя че всичко което пиша е някво 100% правило но обобщено нещата стоят така.Когато една фирма си прави плановете какво ще произвежда за следващите 10 да не кажа 20 години се правят некви задания какви класове коли по колко големи бързи и т.н. ще са.След това се преминава кам конкретното определяне на видовете платформи(незнам доколко сте запознати с платформената стратегия за производство)тяхните отново размери характеристики ит.н.,директно от размерите на платформите пък се решават някви основни параметри на гамата мотори която ще се прави(примерно за дизели на ФВ с обем 1.4,1.6,1.9,2.0 и т.н.)Цялата идея тук е да се направи така че с минимални преоборудвания и малък брои типове производствени машини в заводите да се постигне максимално голяма гама за клиента(вид автомобил(Golf,djetaqFabia,A3)мощности,екстри)за да се обхване наи голям пазар.След като е уточнена някаква основна геометрия на мотора (примерно 1,9)му се определят някви основни размери за да може по тях да се съгласуват платформите на купетата така че да се сабират вътре.Копуват се машини и заготовки с които магат да се произведат тези мотори и се преоборудват дадени заводи с тях.И тук идва сащинската хитрост.За да може този завод да е рентабилен цилта е тези мотори да имат голям диапазон от мощности и цени за да се вгражда в максимален брои модели.Това се постега с слагане на турбо,интеркулер,различни помпи и други технически нововъведения идващи с годините.Но с тези добавки моторите като проектиране са различни защото въпреки сходната си геометрия работат при различни условия(пример 1.9 на ФВ -обикновен камерен дизел,камерен турбодизел,безкамерен дизелСДИ,безкамерен турбодизел ТДИ 90 и 110 коня,безкамерен турбодизел с помпа-дюза 101,110,131,150 коня).Затова когато се уточни ориентировъчно мотора като геометрия,цена екстри и мощност се започва топлотехническото,динамично и статично изчисляване от което се разбира коя част с къв материал и съответна якост да се направи.Та оттук дълговечноста на мотора идва от заложените коефиценти на сигурност при изчисляването а не от литровата мощност.Даже често се случва по форсирания мотор да е заложен с малко по големи коефиценти понеже ще е по скъп.Естествено винаги има фалове като някоя не добре работеща джаджа(охладител,турбо,колектор,предкамери)която може и да скапе наи яките материали но в общи линии е това.Пример за това е споменатата предкамера която пука главите на турбодизела,а в СДИ и ТДИ просто я няма,не че те не могат да спукат глава
