Polo 1.9 SDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 30 юни 2006 11:30


GAD написа:
Накратко бих казал, че SDI е дефорсиран двигател с директно впръскване (затова трака повече от моя с предкамера)


Е каква е логиката по точно управление горивния процес пък повече да трака.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 30 юни 2006 11:59


Всечки ТДИ и СДИ тракат повече щото са с права глава и при тях процеса протича по твърдо но в сравнение с камерните дизели вървят с 15-20% повече и икономисват почти толкова-което ако се замислиш в света на автомобилостроенето това е технологичен скок които се прави веднъж на 20-30 години.yossarian това което казвеш че има и геометрична разлика в биелите и коляновия вал още повече доказва моята теза че по-мощните двигатели са по-добре направени и имат псъщия ресурс като тези които наричате "дефорсирани"просто защото те не са "дефорсирани",демек 90 к.с. двигател с ограничител а изцяло други мотори с по евтини и слаби материали.А колите в нащо мобиле и в българия за съжаление са основно от Италия :!: рядко от австрия ,а от германия по стар автомобил неможеш да си намериш щото никои търговец не му се занимава да купи с 1000 лв. и после да си търси разбирач да му оцени добрата кола и да я купи.Казвам за съжаление защото наистина е така и аз страдам от това-моита е австрииска а сам имал доста германски и знам за какво става въпрос.А твоя прост дизел върви супер докато не се качиш на ТурбоДизел и разбереш разликата -тва ти го казвам от опит.И ена друга добавка прословутото пукане на глави от прегряване на турбодизелите не може да се случи просто щото те вече нямат камера в главата :lol: Аз продалжавам да смятам че тва пукане е от шофиране а не от самата кола.А иначе по повод материалите може да се получи така че по мощния двигател като е замислян по-скъп въпреки повечето коне с добри железа по него да се окаже дори по здрав.Потвърждение на това са колите на Ауди,БМВ и Мерцедес които не са никак "дефорсирани",а и на малките деца е извесно че това са наи-здравите добитаци особено Мерцедеса.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 30 юни 2006 12:37


Та за производството на двигатели.Темата е доста обширна и комплексна,да не говорим че с резличните технологии нещата понякога се превъртат на 180 градуса.По този повод не твърдя че всичко което пиша е някво 100% правило но обобщено нещата стоят така.Когато една фирма си прави плановете какво ще произвежда за следващите 10 да не кажа 20 години се правят некви задания какви класове коли по колко големи бързи и т.н. ще са.След това се преминава кам конкретното определяне на видовете платформи(незнам доколко сте запознати с платформената стратегия за производство)тяхните отново размери характеристики ит.н.,директно от размерите на платформите пък се решават някви основни параметри на гамата мотори която ще се прави(примерно за дизели на ФВ с обем 1.4,1.6,1.9,2.0 и т.н.)Цялата идея тук е да се направи така че с минимални преоборудвания и малък брои типове производствени машини в заводите да се постигне максимално голяма гама за клиента(вид автомобил(Golf,djetaqFabia,A3)мощности,екстри)за да се обхване наи голям пазар.След като е уточнена някаква основна геометрия на мотора (примерно 1,9)му се определят някви основни размери за да може по тях да се съгласуват платформите на купетата така че да се сабират вътре.Копуват се машини и заготовки с които магат да се произведат тези мотори и се преоборудват дадени заводи с тях.И тук идва сащинската хитрост.За да може този завод да е рентабилен цилта е тези мотори да имат голям диапазон от мощности и цени за да се вгражда в максимален брои модели.Това се постега с слагане на турбо,интеркулер,различни помпи и други технически нововъведения идващи с годините.Но с тези добавки моторите като проектиране са различни защото въпреки сходната си геометрия работат при различни условия(пример 1.9 на ФВ -обикновен камерен дизел,камерен турбодизел,безкамерен дизелСДИ,безкамерен турбодизел ТДИ 90 и 110 коня,безкамерен турбодизел с помпа-дюза 101,110,131,150 коня).Затова когато се уточни ориентировъчно мотора като геометрия,цена екстри и мощност се започва топлотехническото,динамично и статично изчисляване от което се разбира коя част с къв материал и съответна якост да се направи.Та оттук дълговечноста на мотора идва от заложените коефиценти на сигурност при изчисляването а не от литровата мощност.Даже често се случва по форсирания мотор да е заложен с малко по големи коефиценти понеже ще е по скъп.Естествено винаги има фалове като някоя не добре работеща джаджа(охладител,турбо,колектор,предкамери)която може и да скапе наи яките материали но в общи линии е това.Пример за това е споменатата предкамера която пука главите на турбодизела,а в СДИ и ТДИ просто я няма,не че те не могат да спукат глава :lol:


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Пет 30 юни 2006 12:40


Съгласен... или по-точно почти съгласен :)

1. Разлика в икономия 20% е твърде голяма за да е истина... 5% - 8% звъчи по-реалистично...
2. Знам че TDI много върви, но мисля, че не е чак толкова осезаема поне до 2500-3000 оборота едва ли ще се забележи...

Абе ако имаш възможност покарай такова Polo и пак ще коментираме :)
Карал съм доста различни коли и наистина е оса ;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 30 юни 2006 12:53


http://vwclub.bg/~LR/tdi-tech.pdf



Не съм съгласен че TDI по -шумен от двигател с бренери и мех. помпа.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 30 юни 2006 15:51


То не че е по шумен като сила на звука е същия.Но някакси ТДИ-то има по дрезгав и некултивиран шум особено ПД щото е без предкамера ,а тя омекотява ама гори мощност и нафта.
Процента е условен но от моя опит-имал съм G III 1.9 TD AAZ в перфектно състояние донесен от баща ми лечно от германия и купен от собственик на автоклуб,сега имам 1.9ТДИ купено от някъв търговец и докарано от Австрия-колата няма забележки по техничесткото състояние но някак си всичко не му е толкова на ред колкото на ТД-то -похапва си масалце а онова грам не барваше,тук там ръждичка,леко мръсен мотор и т.н.Демек 1.9ТД беше в по добро състояние от ТДИ-то.Та сравнението 90vs75,осееееезаема разлика в еластичноста и динамиката и то от много по ниски обороти при ТДИ,разход 6,5-7(в карлово!)vs 5.5-6(в софия).Други две зверчета които имах-G II 1.6TD vs G II 1.6D.70к.с. vs 54 к.с.Разход 5.5 за ТД и 6 за Д,разлика във вървенето-голяяяяма.А тва че твоито върви може да се обясни че или не си карал читаво ТДИ ,или твоито е в в много добро състояние.А разликата се осеща наи-вече в ниските обороти.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 03 юли 2006 8:35


Старите предкамерни дизели работят наистина! по-меко.
А това 4е се чувства разлика между TDI 90к.с. и TD идва основно от много по-дългата скоростна кутия на ТДИ.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 юли 2006 10:47


Разликата е от +15 к.с.,+незнам колоко ама е доста въртящ момент и наи вече постигането на тези числа пре доста по ниски обороти примерно за върт.момент 1800 срещу 2200.Скоростните кутии се настроиват спрямо мотора така че и да идва нещо от тях то дефакто пак си е спрямо мотора.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 03 юли 2006 11:13


8) Нека да са 1900 оборота.
А и си нямате на идея колко много "идва" от скоростните кутии!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 юли 2006 12:55


Сагласен сам че страшно много идва от кутиите.Но пак ти казвам кутията се прави спрямо двигателя(по работната му диаграма) и купето(поне сам правил проект за кутия и сам изчислявал та знам).Та мисалта ми е че ако сложиш кутия на ТДИ на ТД тои няма да почне да става като ТДИ напротив ще стане по куц от колкото със стандартната си.
А и тва за разликата във вървежа сам го осетил щото сам имал 1.9ТД и 1.9ТДИ та и II 1.6ТД просто ТДИ-то си е много напред и то при условие че като техническо състояние ТДИ-то е далеч зад другите две.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 03 юли 2006 14:28


Напротив не става по-куц, а обратното :) питай брат ми :))))


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 юли 2006 15:02


Приемам го на доверие щото звучиш обеден.Ама я разкажи по подробно за смяната,а двигателя същия ли е останл нещо не му ли е пипано.А само да ти кажа при по дълги предавки ще постигнеш по добра работа при високи скорости ама ускорението трябва да падне а аз него пго разбирам като "баш" вървенето :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта