Относно зацапването на променливата геометрия
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Сервизния режим ограничава горивото така, че да не се развърта много турбината. Надува си пак, но до 0.4 бара. Интересното е, че разхода се качва ако се кара така. По-добре е да се рестартира мотора и ако има хубав и дълъг път има шанс да се очисти сама.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Сервизния режим ограничава горивото така, че да не се развърта много турбината
Има логика....

- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
okti_1 написа:Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.
Еми аз изказах подобно твърдение, защото ми изглеждаше по логично и по мързеливо, обаче пък тогава е инетерено това което е казал колегата - идеята за забиване е, че поради една или друга причина актуатора не може вече да притвори запеклата геометрия и турбото се опитва да пренадува...как тогава изведнъж успява да го притвори в сервизен режим.... логично е че едва ли е само вакума... или как
FELIPE :
Абе винаги ме е тормозил един въпрос-какво се случва,когато колата влезе в сервизен режим,всички знаем,че тогава турбото все едно не надува,та какво става-геометрията застава в максимално разтоварващо положение( а защо не застава така,когато двигателя си работи нормално,за да избегне пренадуването) или се ограничава горивото,а турбото продължава да прави свръхналягане?
p.s Сега аз смело употребявам термини като "притвори " "отвори" и т.н ... за да не внасям още замазване на идеята да се разбира под "притваряне" че имам наум турбината да си намали "тягата" а не точно че притваря или отваря лопатки.

-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
okti_1 написа:Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.
абсолютно невярно

- del21
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 20:49
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: TDI 99
- Местоположение: София
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Колеги,според мен причината за зацапване на геометрията при изправен сток двигател се дължи предимно на ниското качество на горивото ни! Няма как 10+ годишен автомобил нов внос,да идва с чиста турбина и след една година каране в България да се задръсти зверски от сажди и да блокира. Та нали и там /Италия,Австрия,Германия.../ карат в задръствания,та дори и по-големи от нашите! Друг виновник е чип-тунингът! При него се променят параметрите на гориво-въздушната смес /доста различни от оптималните при сток софтуер/,а оттам и на изгорелите газове,в които се образуват доста повече сажди.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
SACHO7803 написа:okti_1 написа:Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.
абсолютно невярнопри сервизен режим лопатките си остават притворени а липсва горивото.дори и да няма вакуум в системата и лопатките са напълно отворени колата пак си има абсолютна мощност но едва след 2500об.ако има гориво.
Колега в голяма грешка си.
Защо тогава колата ще горе повече нафта,като тя е ограничена софтоерно ?
Откачи си буксата на Н75 и виж как ще е колата и кога ще има мощност.Друг е въпроса къде е задържала геометрията.В средата или в затворено положение.От това зависи кога турбината ще се развърти и колко,за да излезе в авариен режим.Имал съм случай когото геометрията така е блокирала че колата тръгва от около 2400обр. и не излиза в авариен режим колкото да е напъваш.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Ако беше само от положението на лопатките, щеше да почва да пропушва в сервизен режим, а то не е така. Дори в баир като се случи да "забие" ако не отпуснеш газта можеш да поддържаш набраната скорост, а не можеш да ускоряваш и на равно повече от 120 не можеш да вдигнеш. Всичко това показва, че именно горивото се ограничава. То иначе няма да е сервизен режим ами нещо друго. Просто никой не гледа първи канал на ВАГ-КОМ като гледа пренадува нали.
п.п. Колегата, когото го караш да пробва да кара с откачен N75 ги е правил тия експерименти на старата си кола много...
п.п. Колегата, когото го караш да пробва да кара с откачен N75 ги е правил тия експерименти на старата си кола много...

Последна промяна от Zinoto на Пет 14 сеп 2012 10:18, променено общо 1 път.
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
а на турбините с уеистгейт кои лопатки ще спре, че не ми е ясно
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Имам въпрос за начина на вървене на АВФ 131. Моя до към 2000 об. е като обикновен дизел, а над тях излита. И трябва да се сменят предавките над тия 2-2200 об. за да върви яко. Ако на 1-ва дам рязка газ откача по-бързо, и литва каточели по рязко. Ако карам леко и сменям предавки до към 2200 об. върви леко и понякога включва турбото и се разграничава от без турбо режима.
Поиграх си с Актуатора- вакуума на пр. геометрията. Когато извадя вакуумчето от актуатора и ми прави впечатление, че при обратно поставяне на место лостчето на пр. геометрия се дърпа на горе към актуатора( тоест се притварят лопатките на пр.геометрия и турбината се върти по бързо)
.
Как работи пр. геометрията при ниски и над 2000 об. ? Когато достигне критично налягане системата (критични обороти), значи ли, че компа изключва клапан Н75 и турбото се разтоварва, щото лопатките се отварят и турбината намаля нагнитането ?
Не съм карал подобен мотор досега и затова питам.
Поиграх си с Актуатора- вакуума на пр. геометрията. Когато извадя вакуумчето от актуатора и ми прави впечатление, че при обратно поставяне на место лостчето на пр. геометрия се дърпа на горе към актуатора( тоест се притварят лопатките на пр.геометрия и турбината се върти по бързо)

Как работи пр. геометрията при ниски и над 2000 об. ? Когато достигне критично налягане системата (критични обороти), значи ли, че компа изключва клапан Н75 и турбото се разтоварва, щото лопатките се отварят и турбината намаля нагнитането ?

Не съм карал подобен мотор досега и затова питам.
Последна промяна от kossis на Пет 14 сеп 2012 10:20, променено общо 2 пъти.
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Абе ясно е до някъде, горе долу това дето съм написъл.
Това иска да каже, че на ниски обороти турбото се развърта принудително с по високи обороти с цел да има по добро ускорение в ниските обороти- от 1000 до 2220.
Това иска да каже, че на ниски обороти турбото се развърта принудително с по високи обороти с цел да има по добро ускорение в ниските обороти- от 1000 до 2220.

- kijelmi
- Мнения: 117
- Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
- Автомобил: Passat R-Line BiTDI
- Двигател: CUAA 2020
- Местоположение: София
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Без да ангажирам никой с мнението си, смятам, че вина за зацапването на геометрията носи и картофа (катализатора) в генерацията. С оглед на това, че бараките които караме са на хиляди километри.
Като погледнем и горивата в България е нормално да има затруднено димоотвеждане с оглед на препятствието което създава катализатора.Чета че, колеги които са махнали катализаторите на колите си които са с променливи геометрии си не се оплакват след това от подобни проблеми.
Като погледнем и горивата в България е нормално да има затруднено димоотвеждане с оглед на препятствието което създава катализатора.Чета че, колеги които са махнали катализаторите на колите си които са с променливи геометрии си не се оплакват след това от подобни проблеми.
Последна промяна от kijelmi на Пет 14 сеп 2012 12:13, променено общо 1 път.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Е чак да не се оплакват... може би има някаква идея и в това, защото като го няма "картофа"
едно съпротивление по тръбите по малко и саждите весело изхвърчат назад, образувайки голям или по малък облак и давайки повод на тези отзад да кажат: "ТОА май е с чип
"

