Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Zinoto » Вто 11 сеп 2012 22:22


Сервизния режим ограничава горивото така, че да не се развърта много турбината. Надува си пак, но до 0.4 бара. Интересното е, че разхода се качва ако се кара така. По-добре е да се рестартира мотора и ако има хубав и дълъг път има шанс да се очисти сама.




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Сря 12 сеп 2012 0:45


Сервизния режим ограничава горивото така, че да не се развърта много турбината

Има логика.... :bowdown а какво прави в сервизен режим по въпроса "компота" с актуатора? мъчи ли се да го притвори/отвори или просто го оставя да "виси" докато "рестартираш" ?


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот okti_1 » Сря 12 сеп 2012 21:48


Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Чет 13 сеп 2012 7:54


okti_1 написа:Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.

Еми аз изказах подобно твърдение, защото ми изглеждаше по логично и по мързеливо, обаче пък тогава е инетерено това което е казал колегата - идеята за забиване е, че поради една или друга причина актуатора не може вече да притвори запеклата геометрия и турбото се опитва да пренадува...как тогава изведнъж успява да го притвори в сервизен режим.... логично е че едва ли е само вакума... или как
FELIPE :
Абе винаги ме е тормозил един въпрос-какво се случва,когато колата влезе в сервизен режим,всички знаем,че тогава турбото все едно не надува,та какво става-геометрията застава в максимално разтоварващо положение( а защо не застава така,когато двигателя си работи нормално,за да избегне пренадуването) или се ограничава горивото,а турбото продължава да прави свръхналягане?


p.s Сега аз смело употребявам термини като "притвори " "отвори" и т.н ... за да не внасям още замазване на идеята да се разбира под "притваряне" че имам наум турбината да си намали "тягата" а не точно че притваря или отваря лопатки. :012:


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот SACHO7803 » Чет 13 сеп 2012 8:21


okti_1 написа:Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.

абсолютно невярно :012: при сервизен режим лопатките си остават притворени а липсва горивото.дори и да няма вакуум в системата и лопатките са напълно отворени колата пак си има абсолютна мощност но едва след 2500об.ако има гориво.


Потребителски аватар
del21
Мнения: 63
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 20:49
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: TDI 99
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот del21 » Чет 13 сеп 2012 13:40


Колеги,според мен причината за зацапване на геометрията при изправен сток двигател се дължи предимно на ниското качество на горивото ни! Няма как 10+ годишен автомобил нов внос,да идва с чиста турбина и след една година каране в България да се задръсти зверски от сажди и да блокира. Та нали и там /Италия,Австрия,Германия.../ карат в задръствания,та дори и по-големи от нашите! Друг виновник е чип-тунингът! При него се променят параметрите на гориво-въздушната смес /доста различни от оптималните при сток софтуер/,а оттам и на изгорелите газове,в които се образуват доста повече сажди.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот okti_1 » Чет 13 сеп 2012 20:14


SACHO7803 написа:
okti_1 написа:Колеги juve,Zinoto,mladeja при сервизен режим не се ограничава горивото,а изчезва вакума,следствие на което турбината остава с отворени лопатки и мощноста на колата вече е няма.

абсолютно невярно :012: при сервизен режим лопатките си остават притворени а липсва горивото.дори и да няма вакуум в системата и лопатките са напълно отворени колата пак си има абсолютна мощност но едва след 2500об.ако има гориво.

Колега в голяма грешка си.
Защо тогава колата ще горе повече нафта,като тя е ограничена софтоерно ?
Откачи си буксата на Н75 и виж как ще е колата и кога ще има мощност.Друг е въпроса къде е задържала геометрията.В средата или в затворено положение.От това зависи кога турбината ще се развърти и колко,за да излезе в авариен режим.Имал съм случай когото геометрията така е блокирала че колата тръгва от около 2400обр. и не излиза в авариен режим колкото да е напъваш.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Zinoto » Чет 13 сеп 2012 23:05


Ако беше само от положението на лопатките, щеше да почва да пропушва в сервизен режим, а то не е така. Дори в баир като се случи да "забие" ако не отпуснеш газта можеш да поддържаш набраната скорост, а не можеш да ускоряваш и на равно повече от 120 не можеш да вдигнеш. Всичко това показва, че именно горивото се ограничава. То иначе няма да е сервизен режим ами нещо друго. Просто никой не гледа първи канал на ВАГ-КОМ като гледа пренадува нали.
п.п. Колегата, когото го караш да пробва да кара с откачен N75 ги е правил тия експерименти на старата си кола много... :banghead:

Последна промяна от Zinoto на Пет 14 сеп 2012 10:18, променено общо 1 път.


ssimoo
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 ное 2010 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот ssimoo » Чет 13 сеп 2012 23:30


а на турбините с уеистгейт кои лопатки ще спре, че не ми е ясно


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Пет 14 сеп 2012 10:03


Имам въпрос за начина на вървене на АВФ 131. Моя до към 2000 об. е като обикновен дизел, а над тях излита. И трябва да се сменят предавките над тия 2-2200 об. за да върви яко. Ако на 1-ва дам рязка газ откача по-бързо, и литва каточели по рязко. Ако карам леко и сменям предавки до към 2200 об. върви леко и понякога включва турбото и се разграничава от без турбо режима.

Поиграх си с Актуатора- вакуума на пр. геометрията. Когато извадя вакуумчето от актуатора и ми прави впечатление, че при обратно поставяне на место лостчето на пр. геометрия се дърпа на горе към актуатора( тоест се притварят лопатките на пр.геометрия и турбината се върти по бързо) :idea: .

Как работи пр. геометрията при ниски и над 2000 об. ? Когато достигне критично налягане системата (критични обороти), значи ли, че компа изключва клапан Н75 и турбото се разтоварва, щото лопатките се отварят и турбината намаля нагнитането ? :?:

Не съм карал подобен мотор досега и затова питам.

Последна промяна от kossis на Пет 14 сеп 2012 10:20, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Пет 14 сеп 2012 10:16


така ясно ли е ? :drunk
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Пет 14 сеп 2012 10:25


Абе ясно е до някъде, горе долу това дето съм написъл.

Това иска да каже, че на ниски обороти турбото се развърта принудително с по високи обороти с цел да има по добро ускорение в ниските обороти- от 1000 до 2220. :idea:


Потребителски аватар
kijelmi
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
Автомобил: Passat R-Line BiTDI
Двигател: CUAA 2020
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kijelmi » Пет 14 сеп 2012 10:37


Без да ангажирам никой с мнението си, смятам, че вина за зацапването на геометрията носи и картофа (катализатора) в генерацията. С оглед на това, че бараките които караме са на хиляди километри.
Като погледнем и горивата в България е нормално да има затруднено димоотвеждане с оглед на препятствието което създава катализатора.Чета че, колеги които са махнали катализаторите на колите си които са с променливи геометрии си не се оплакват след това от подобни проблеми.

Последна промяна от kijelmi на Пет 14 сеп 2012 12:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Пет 14 сеп 2012 10:46


Е чак да не се оплакват... може би има някаква идея и в това, защото като го няма "картофа" ;) едно съпротивление по тръбите по малко и саждите весело изхвърчат назад, образувайки голям или по малък облак и давайки повод на тези отзад да кажат: "ТОА май е с чип ;) "


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Пет 14 сеп 2012 10:51


Е без катализатор при читав двигател ще пуши ли ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 89 госта