Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: скоростна кутия на Пасат б5 1.9 тди афн 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот viktoris » Пон 24 дек 2012 1:06


Ами то само с един чип на 1.9 ТДИ 110 к.с. горе долу ще стигниш мощноста на 2.5 ТДИ 150 к.с......това няма да ти е проблема....

Ако направиш нещо по твоя въпроса сподели....

А скоростната кутия на 2.5 ТДИ една и съща ли е на Б5,А4 и А6...




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: скоростна кутия на Пасат б5 1.9 тди афн 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот brum » Пон 24 дек 2012 15:33


Ако с чип само му докараш 300+Nm на 1500 оборота верно ще тръгне като 2.5TDI :) . Аз пък си мисля, че ако вземеш някое 2.5 с много дълга кутия и насадиш 1.9 мотор вътре ще почне да върви слабо. Освен ако 1.9то не е доволно засилено (някоя 131/150/160кс PD с софтуер и по-голямо турбо).


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: скоростна кутия на Пасат б5 1.9 тди афн 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот samo_pechka » Пон 24 дек 2012 17:59


Порових се из нета за малко инфо относно пред.числа на скор.кутии на А4 Б5 и А6 Ц5.Намерих следното ,но не претендирам за точност :
А6 и А4 с мотори 1.9 тди с рот. ГНП 110к.с.- без куатро
1-3.500
2-1.944
3- 1.266
4-0.838
5-0.683
главно предаване-3.700
доп. инфо за куатро- А4 1.9 ТДИ 110к.с. -разликата е само в гл.предаване - 3.889
А6 и А4 с мотори 2.5 ТДИ 150к.с.-без куатро
1-3.500
2-1.889
3-1.231
4-0.871
5-0.667
6-0.561
главно предаване-3.875
доп.инфо за куатро- А4 и А6 2.5 ТДИ 150к.с. - разликата спрямо модели само с предно - в главното предаване - 4.111
Оттук всеки може да си сметне ,с какво и колко е разликата в отделните видове скор.кутии.Според данните за куатро моделите на 2.5 ТДИ , скор.кутии са "по-къси" сравнено с "нормалните" 2.5 ТДИ и малко "по-дълги" спрямо и двата типа на 1.9 ТДИ - със и без куатро. Като ги сметнах нещата ,излиза ,че мотор 1.9 ТДИ куплиран със скор.кутия на 2.5 ТДИ-куатро , ще се набира на "по-къси" предавки от първа до пета , спрямо петскор.кутия стоковата на 1.9 ТДИ и ще има малко "по-дълга" шеста скорост, сметнато спрямо,последната скорост (пета) на оригиналната на 1.9 ТДИ.
Излиза ,че ако се направи това ,ще има немалки предимства, с пояснение ,че сега тук говорим само за вариант куатро, за другата скор.кутия на 2.5 дето е само за модели с предно ми се види,че ще е мн дълга и затормозяваща за 1.9 тди мотор с рот.ГНП , вече за ПД - е друга бира .Пак повтарям- говорим за куатро:
1) колата ще има по-голяма теглителна сила на първа предавка , при едни същи обороти на мотора , колата,ако се оборудва със скорости от 2.5 ТДИ куатро ще върви с по-ниска скорост спрямо стоковата на 1.9. Има случай, когато това е мн.полезно - прим по лош път или пък при теглене на ремарке/каравана или друга закъсала кола да речем.Или пък по стръмен и хлъзгав наклон надолу/нагоре - колата ще е по-предвидима и маневрата ще е с по-ниска скорост.
2)натоварена по планински път ще може по-леко да се разгърне мотора по баира
3) има си и шеста предавка за икономично поддържане на скорост по шосе/автобан.Тя е с малко по-дълго пред.число спрямо последната на стоковата на 1.9 ( там са 5 предавките)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: скоростна кутия на Пасат б5 1.9 тди афн 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот brum » Пон 24 дек 2012 18:25


Така има смисъл.

Иначе аз дето не знам с каква 6 степенна съм (само на предно) - 1ва до 5та са ми по-къси от заводската 5 степенна (заводската уж е най-дългата 5 степенна монтирана на надлъжно ТДИ). 6та ми е по-дълга от старата 5та. Като цяло е добра комбинацията.

И като обороти според скоростта съм доволен - извнъградско с 100км/ч съм малко под 2000 оборота (нещо около 1950). Колата си ги поддържа идеално и се изпреварва без връщане на предавката. На магистрала оборотите са 2500-3000 според това с колко карам. Ако 6та беше по-дълга нямаше да е удобна за извънградско. Та явно има и подходяща 6 степенна кутия :) .

Колата е с роторна помпа, заводски 110кс. Сега е 150 на колелата :) .


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: скоростна кутия на Пасат б5 1.9 тди афн 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот niks76 » Пон 24 дек 2012 19:46


допреди две години мислех за същата комбинация -куатро с 1.9пд и си фантазирах че е по оптималното решение:категорично мога да заявя от опит че мотора(дори и засилен)идва слабичък за тази комбинация в сравнение с душегуба 2.5тди в по големите обороти/от 3000оборота нагоре двете бутала в повече говорят сериозно в стрелките на оборотомер и километраж :idea:
п.п куатро с торсен на малък двигател си е загуба на време и доста средства


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот viktoris » Пон 24 дек 2012 22:56


Къде се изгуби Ники :wink:

Демек няма смисъл от това упражнение....дори и 180 к.с. да е 1.9 ТДИ -то,няма да го има никъде във високите.....щом си пробал няма какво да говорим повече...

За последното не те разбрах...имаш предвид че не си заслужава да се засилва 1.9 тди куатро с торсен.....или да слагш 6 скорости на 1.9 тди куатро

Ако е първото.... понеже ще е пасат,според теб по добрия вариант ли ще е 2.5 тди.....нали не ги хресват нещо тези двигатели....


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот niks76 » Вто 25 дек 2012 0:26


никъде не съм казал че не харесвам 2.5тди-големия 180 магарета(леко засилен) с куатро си носи доста добре тежкото купе
имах предвид че не си струва играчката която колегата от Разград мисли да прави
конверсията от 5 към 6скорости винаги е по добрия вариянт


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот samo_pechka » Вто 25 дек 2012 9:31


Никс "уби" всичко детско в мен :D Ами то проблема ми е,че не мога да си намеря читаво куатро ( все още) с 1.9 тди АФН мотор ( оригинално).Значи моята работа няма да стане :? - за купе и ход.част от 2.5 ТДИ-куатро 150 катъра и мотор от 1.9 ТДИ АФН ....да не се мъча тогава :oops:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот brum » Вто 25 дек 2012 9:52


Добре де - при конверсията от 5 към 6 степенна на 4х4 какво ще е различно от вземане на 2.5ТДИ с 4х4 и конверсия към 1.9ТДИ? Освен вложените усилия и пари :) .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот samo_pechka » Вто 25 дек 2012 10:56


Може би повечето "железа" дет' ще се въртят , повишеното тегло ( като цяло) и загубите по трансмисията :cry: знам ли...Жалко ,че няма такава кола да я покарам и преценя, сам за себе си ,как ще е и дали ще ме удовлетвори. Аз имам в гаража А6-комби с АФН мотор, и аз отначало слушах едни приказки ,че моторчето ще е доста слабо за тежкото купе, ма де факто колата си "дърпа" прилично, хем предавките (скор.кутия) си е едно към едно ( поне според техн.характеристики) с на А4 Б5 , а тя е по-лека откъм кила ( поне двеста кила е ) и пак си върви с лекота. Мислех си ,че с малко тунинг , аз даже вече посъбрах някои неща - турбина от ПД-131 надлъжен, съединител с твърд маховик от АЦЕ, останаха разпръсквачи -216-ки да си купя, и евентуално и нов МАП-сензор и естествено -чип с подходящ софт- ще стане да се насади 1.9 АФН в купе от куатро-душегубец , въпреки ,че там засега, не съм наясно за съединителя кой ще е .Но това си е "бял кахър" :| за мен.Аз още нито колата ( купето) съм купил, така ,че в момента си чеша клавиатурата :D


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот brum » Вто 25 дек 2012 12:48


Какви са тези повече железа? Да не мислиш, че има сериозна разлика между купето на 2.5ТДИ и 1.9ТДИ? Разликата е в моторите основно, другото са разни декоративни неща.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот niks76 » Вто 25 дек 2012 18:56


куатро разпределя въртящия момент по различен начин от предното предаване и тия 200кила в повече се усещат доста добре-тежат и това си е,малкия 1.9мотор НЕ МОЖЕ да дърпа по същия начин както душегуба
мой френски колеги си направиха още преди 18 месеца такъв експеримент с А4-сложиха 1.9ПД 130 мотор на мястото на 2.5тди 180,мотора е засилен плюс хибридна турбина и все пак колкото пъти си правим дръпки за майтап от 3000оборота нагоре шестака пее и заминава неудържимо
п.с. 6години и над 350000км карах един и същи пасат с 1.9мотор от който не остана нищо от оригинала,това за куатро го пиша защото имам базата за сравнение -вече 30000км търкалям куатро с най големия 2.5мотор ,който също е модициран .


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот brum » Вто 25 дек 2012 19:08


Кои 200 кила, че нещо не вдявам.

И нали има пасат 1.9 куатро заводско (даже на 110кс моторите го има). Или имаш в предвид, че 1.9 мотора просто идва слаб за купето ако е с куатро?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот niks76 » Вто 25 дек 2012 21:25


синхро и куатро не е същото-чаркалата на торсена са малко по тежки
опитвах се да обясня че 1.9 мотора е доста слабичък за куатро и колкото и да се напомпи в никакъв случай не може да върви както един стандартно чипнат шестак.ако ще се влагат средства по добре човек да си притегне мотора на шестак и да знае че кара куатро


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б5 1.9 тди афн скоростна кутия 5ст. -> 6 ст.

Мнениеот w_smith » Вто 25 дек 2012 22:23


Е Пасат Б5 синхро/4 моушън не е ли с торсен?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта